Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 13:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 00:24 

Hey mensen,

vandaag mijn Tomson 780 ontvangen en geinstalleerd, er was al ADSL signaal van Orange. En dat werkte perfect.

Toen het activatie nummer van Het Net gebeld en de computer zei dat ik suc6vol ben geactiveerd. Vanaf toen kan ik ook uitbellen met ons eigen 0174 nummer

Maar ik kan niet bellen naar de 780, hij gaat wel over maar hij laat de toestellen niet rinkelen. Als ik ** bel ( de test) dan verbreekt de verbinding via voip, ook bij analoog verbreekt hij.

Er wordt ook gesproken over een installatie brief met activatie code en WPA code. Die heb ik niet ontvangen, dus ik kan ook mijn account niet activeren op hetnet.nl dat WPA maakt niet uit dat draait al.

Ben ik nu al geporteerd (gezien de ** test) of ben ik te ongeduldig en gaat de routering van mijn 0174 nummer nog gewoon naar de analoge centrale en gaat voip daarom niet over?

Wie helpt me, dan help ik jullie wel weer met technische vragen :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 00:55 

Heb je de telefoonuitgang van de splitter wel verbonden met de lijn-ingang van de SpeedTouch? En heb je de toestellen wel op TEL1 aangesloten?

** werkt wel voor de Siemens EB, voor de SpeedTouch EB weet ik niet. Ik zal het binnenkort testen.

De helpdesk kan je de activatiecode geven als je de brief niet hebt ontvangen. De WPA-key in de brief is overigens de verkeerde WPA-key voor het SpeedTouch modem. Het SSID en de WPA-key staan onderop het modem, dit staat ook met een foto aangegeven in de installatie CD-rom. Er zit tevens een losse sticker in de doos met die gegevens.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 01:01 

Marcel schreef:
Heb je de telefoonuitgang van de splitter wel verbonden met de lijn-ingang van de SpeedTouch? En heb je de toestellen wel op TEL1 aangesloten?

** werkt wel voor de Siemens EB, voor de SpeedTouch EB weet ik niet. Ik zal het binnenkort testen.

De helpdesk kan je de activatiecode geven als je de brief niet hebt ontvangen. De WPA-key in de brief is overigens de verkeerde WPA-key voor het SpeedTouch modem. Het SSID en de WPA-key staan onderop het modem, dit staat ook met een foto aangegeven in de installatie CD-rom. Er zit tevens een losse sticker in de doos met die gegevens.

Haha ga ik ff af als een gieter:P Dus je hebt in je tomsom EB dus:
-1x inkomend DSL vanaf splitter
-1x toestel op TEL
-1x inkomend TEL vanaf splitter?

Die met het vraagteken is duidelijk niet aangesloten, ik dacht laat maar dat zal wel niet. Had eigenlijk gewoon het huidige adsl vervangen door de nieuwe. Maar de tel lijn moet dus in de EB okey!

Snap ik het nu goed? En bel je dan uit via VoIP of Analoog?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 01:04 

Ja, en voortaan RTFM. :wink:

Zorg ook dat de splitter rechtstreeks op het ISRA-punt wordt aangesloten en dat er geen andere aansluitingen er tussen zitten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 09:05 

Marcel schreef:
Ja, en voortaan RTFM. :wink:

Zorg ook dat de splitter rechtstreeks op het ISRA-punt wordt aangesloten en dat er geen andere aansluitingen er tussen zitten.

Die RTFM heb ik toch wel doorgelezen alleen kwam dat niet helemaal duidelijk naar voren;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 09:08 

Maar ik moet nog 8 dagen wachten op de portering toch?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 10:12 

De portering vindt binnen ongeveer 10 plaats, je kan dat controleren door 2keer op sterretje te drukken van je telefoon hoor je dan geen toon meer dan kan je de splitter er tussen uit halen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 10:16 

Henk.W schreef:
De portering vindt binnen ongeveer 10 plaats, je kan dat controleren door 2keer op sterretje te drukken van je telefoon hoor je dan geen toon meer dan kan je de splitter er tussen uit halen.

Ja het is me niet helemaal duidelijk, want ik hoor nu ook geen toon want hij verbreekt (snel : tuut tuut tuut) want ik druk de ** bij kiestoon? Is dit het gewenste resultaat?

Zo'n test is makkelijk als je weet wat het resultaat is, maar als je niet weet wat het resultaat moet worden is het lastig aan te geven of de test gelukt is. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 12:06 

wopper schreef:
Henk.W schreef:

Ja het is me niet helemaal duidelijk, want ik hoor nu ook geen toon want hij verbreekt (snel : tuut tuut tuut) want ik druk de ** bij kiestoon? Is dit het gewenste resultaat?

Zo'n test is makkelijk als je weet wat het resultaat is, maar als je niet weet wat het resultaat moet worden is het lastig aan te geven of de test gelukt is. :D

Als je ** intoetst, en een kiestoon hoort, is je portering nog niet voltooid. Als je helemaal niets hoort, is je portering voltooid en kun je de splitter er tussen weg halen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 12:34 

OK,

nu verbreekt hij (tuut tuut tuut) dus nog niet geporteerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 00:55 

Marcel schreef:
:wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 10:27 

Marcel schreef:
Marcel schreef:
:wink:

Haha okey dan! Hoe weet ik dan dat ik geporteerd ben? Want dan kom je er niet achter, immers de analoge lijn vanaf de splitter en de digitale voip (dsl) aan sluiting zitten beide op de EB. En het telefoon toestel in TEL1.

Dus als de portering (routering analoog naar voip) omgezet is in de hoofd centrale dan blijft mijn EB gewoon rinkelen. Ik denk niet dat KPN als enige oplossing heeft "trek elke einde van de dag de TEL LIJN stekker los en bel uw zelf" Want dat is dan de enige manier toch?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 13:20 

Het kan geen kwaad als de splitter er tussen blijft. Haal na 2 weken de aansluiting bij lijn op het modem los en controlleer of je nog bereikbaar bent.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 20:08 

Marcel schreef:
Het kan geen kwaad als de splitter er tussen blijft. Haal na 2 weken de aansluiting bij lijn op het modem los en controlleer of je nog bereikbaar bent.

Net getest maar ik kan nu ook geen 1368/69 (die van het net) bellen. Dat kon een paar dagen terug nog wel??? Ofwel helemaal geen uitgaande oproepen meer.

Erg gek.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 14:26 

1368 had je toch al bij de installatie gebeld en kan je nu helemaal niet meer uitgaand bellen?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]