Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 18:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 22:24 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2006 22:10
Berichten: 14
Woonplaats: Eindhoven
Ben al weken bezig om VPN (IPsec) verbinding met kantoor tot stand te brengen via Experiabox.

Met mijn notebook kan ik via elke andere internetverbinding probleemloos een VPN opzetten. Zodra ik op de KPN Experiabox inprik houdt het op. Het ligt dus niet aan de VPN client. Met mijn thuis PC lukt het ook niet. Het zit dus in die K… Box.

KPN helpdesk ondersteunt geen VPN ( :o :? :cry: :evil: :twisted: :x lekker makkelijk).
Onze systeembeheerders weten het ook niet meer :oops: .

NAT staat aan en de poorten TCP 50 en 51 en UDP 500, 1701 en 4500 staan open.

Wie heeft de oplossing? HELP


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 22:26 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
welke softwareclient van vpn wordt gebruikt. en voor alle duidelijkheid: wil je verbinding maken van kantoor naar thuis of andersom?

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 22:29 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2006 22:10
Berichten: 14
Woonplaats: Eindhoven
Hoe kan ik zien welke VPN client ik gebruik?
L2TP IPsec VPN
Verbinding is van thuis naar kantoor.


Laatst bijgewerkt door Boxxi op wo 08 nov 2006 22:32, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 22:31 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
waar klik je op om een vpn-verbinding te maken.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 22:34 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2006 22:10
Berichten: 14
Woonplaats: Eindhoven
Op een icoon (netwerkverbinding) op m'n bureaublad


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 22:38 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
wil je tussentijds niet je berichten aanpassen, maar aanvullende info als nieuw bericht toevoegen. hierdoor blijft het overzichtelijk.
kijk eens bij de eigenschappen van deze link: waar verwijs deze naartoe.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 22:44 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2006 22:10
Berichten: 14
Woonplaats: Eindhoven
Naar een netwerkverbinding: met de naam Copaco VPN
Locatie C:\Documents and Settings\All Users\Bureaublad
doelmap: Netwerkverbindingen[/img]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 22:50 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
krijg dit scherm:
Afbeelding

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 22:53 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2006 22:10
Berichten: 14
Woonplaats: Eindhoven
Ja, als ik inlog dan duurt het even voordat ik een foutmelding krijg. Onze systeembeheerder ziet me in de logfiles wel binnenkomen maar om een of andere reden komt er toch geen verbinding tot stand.

Een collega die ook met de Experiabix werkt heeft overigens geen problemen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 22:56 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
controleer of je de juiste loginnaam + wachtwoord gebruikt. kijk bij eigenschappen of het ipnr van de server (kantoor) juist is.
test het een keer met firewall uit op de pc.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 23:04 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2006 22:10
Berichten: 14
Woonplaats: Eindhoven
Loginnaam en wachtwoord zijn juist.
IPnr is ook juist.

Via elke andere internerverbinding lukt het namelijk wel om de VPN op te zetten.

Firewall uitzetten levert ook niets op.
Ik heb alle mogelijke opties en instellingen al geprobeert.

Blijf de volgende foutmeldingen krijgen:


Fout 792: De L2TP verbindingspoging is mislukt omdat er tijdens het onderhandelen over de beveiliging een fout is opgetreden.

Fout 769: het opgegeven doel is niet bereikbaar.

Kan het zijn dat de EPB defect is?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 23:12 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
fout 792 staat voor:
• Misschien is de externe server off line.
• De server waarmee u verbinding maakt, heeft niet de juiste referenties.
• Uw verbinding is niet geconfigureerd met de juiste referenties.
• Uw verbinding is geconfigureerd voor een andere beveiligingsmethode dan de externe computer. Probeer het type VPN-verbinding te wijzigen. U kunt de eigenschappen van een VPN-verbinding als volgt wijzigen: klik met de rechtermuisknop op de verbinding, klik op Eigenschappen en bekijk de informatie op het tabblad Netwerk.


fout 769 staat voor:
U hebt een ongeldig doeladres opgegeven of uw RAS-server is niet beschikbaar. Controleer het doeladres en probeer het opnieuw.

check punt 4 genoemd bij fout 792 eens.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 23:26 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2006 22:10
Berichten: 14
Woonplaats: Eindhoven
Heb het nog een keer geprobeert. Noch de keuzeoptie "automatisch" als "PPTP VPN" mogen niet baten.

Als je het mij vraagt is er niets mis met de instellingen op de PC's. Het zou wel erg toevallig zijn als zowel mijn thuis PC als mijn notebook hetzelfde probleem hebben. Van mijn notebook weet ik in elk geval zeker dat het werkt via andere internetverbindingen. Dit is vanochtend nog door onze systeembeheerders getest. Het werkt alleen niet via de EPB.

Het moet volgens mij echt in die Ku...PN Box zitten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 23:33 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
dan zal de te open poorten wellicht het probleem nog kunnen zijn.
zet de pc via de webinterface tijdelijk in Exposed Host (zie nat). hiermee worden alle poorten doorgestuurd naar de pc. hiermee kan je zien of het werkt; daarna zal nog gezocht moeten worden naar de juiste poorten voor de nat.
en nog wat ... niet gelijk mopperen over die eb als we nog bezig zijn met een oplossing. je gaf zelf al aan dat je een collega had met een eb waar het wel werkt!

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 23:49 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2006 22:10
Berichten: 14
Woonplaats: Eindhoven
Is niet persoonlijk bedoeld. Maar je kunt je voorstellen dat ik heftig gefrustreerd raak. Ben al weken en avonden onderweg. Mijn vrouw staat op bevallen en ik moet thuis kunnen werken.

Ik heb exposed host aangezet:
Fout 678: De externe computer reageert niet

Moet ik de poorten die ik bij portforwarding heb gedefinieerd verwijderen?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling