Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 20:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: VNC en Experia Box
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 21:20 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2006 17:23
Berichten: 5
Ik heb sinds half september j.l. een Experia Box i.c.m. IPB van Planet Internet. Op zich ben ik er tevreden mee, maar op één of andere manier krijg ik via VNC geen verbinding van mijn werk naar huis.

Instellingen en aanpassingen:

- Poorten 5500, 5800 en 5900 geforward naar het vaste IP adres van de desbetreffende PC op de EB (moet zo volgens http://www.portforward.com/english/rout ... 51/VNC.htm) en de Windows firewall automatisch laten configureren
- Vast IP adres ingesteld op de PC waarnaar ik een VNC verbinding wil en als DNS servers 195.121.1.34 en 195.121.1.66 ingesteld
- Niveau van Attack detection op de EB staat op high
- Op de EB bij de LAN instellingen DHCP aan en uit gezet
- Windows Firewall uitgezet en aangezet
- Het gast account in Windows XP ingeschakeld
- Op http://www.grc.com is poort 5500 Stealth en de poorten 5800 en 5900 staan open.

Als ik verbinding wil maken met VNC Enterprice Edition dan verschijnt de melding VNC Viewer: Connection refused (10061) en in de titelbalk van het venster staat failed to connect: <extern IP-nummer van mijn EP>: Error

Uit deze melding concludeer ik dat ik vanaf mijn werk wel naar buiten kan met VNC, maar dat de EP ondanks al mijn aanpassingen toch dwars ligt. De Windows Firewall geeft geen meldingen dat hij iets blokkeert.

Ik heb hierover al e.e.a. op dit forum gelezen en kunnen gebruiken, maar het lukt me helaas nog steeds niet.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Heel erg bedankt voor de moeite alvast.

SCF1908


Laatst bijgewerkt door SCF1908 op wo 08 nov 2006 21:43, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 21:40 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
kijk hier eens: http://www.realvnc.com/support/portforward.html

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 21:55 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
heb je de poorten toegevoegd met de mogelijkheid udp/tcp? zo ja probeer deze dan eens apart dus udp 5900 en tcp 5900 etc.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 22:10 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2006 17:23
Berichten: 5
jwagenaar schreef:


De test geeft dit resultaat:

The IP address requesting this web page is 86.XX.XXX.XXX

Connecting to port 5900 ... succeeded.

Waiting for server to send version string...

Found a VNC Enterprise Edition or Personal Edition server.

edit jwagenaar: extern ipnr aangepast ivm privacy.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 22:12 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2006 17:23
Berichten: 5
jwagenaar schreef:
heb je de poorten toegevoegd met de mogelijkheid udp/tcp? zo ja probeer deze dan eens apart dus udp 5900 en tcp 5900 etc.


Alledrie udp/tcp. Ik heb bij poort 5500 het vinkje weggehaald, dus die poort is niet meer enabled. Ik ga het morgen nog eens proberen. Bedankt voor je reactie!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 22:21 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
denk ik de pc op kantoor achter een firewall zit en dus kan je thuispc geen info doorgeven aan de werkpc. wellicht info via systeembeheer aldaar.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 nov 2006 10:36 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2006 17:23
Berichten: 5
jwagenaar schreef:
denk ik de pc op kantoor achter een firewall zit en dus kan je thuispc geen info doorgeven aan de werkpc. wellicht info via systeembeheer aldaar.


Dat zou idd kunnen. Ik heb gisteravond poort 5500 disabled en de poorten 5800 en 5900 op TCP gezet. Na het opslaan van deze instellingen is er in de balloon tip van VNC Server wel een tweede IP adres bijgekomen, maar vanaf mijn werk krijg ik nog steeds die 10061 foutmelding.

De test op http://www.realvnc.com/support/portforward.html geeft na de wijzigingen nog steeds hetzelfde aan als gisteravond:

The IP address requesting this web page is 86.XX.XXX.XXX

Connecting to port 5900 ... succeeded.

Waiting for server to send version string...

Found a VNC Enterprise Edition or Personal Edition server.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 nov 2006 12:27 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
dit bevestigt dus mijn vermoeden van een afscherming op kantoor.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2006 15:22 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2006 17:23
Berichten: 5
jwagenaar schreef:
dit bevestigt dus mijn vermoeden van een afscherming op kantoor.


Bij mijn ouders vandaan lukt het wel verbinding te maken naar huis, weliswaar m.b.v. hamachi, maar dat lukt wel. Het ligt dus inderdaad aan de beveiliging op mijn werk. Hamachi op mijn werkplek installeren heeft geen zin, want die kan geen verbinding maken met de hamachi servers.

Heel erg bedankt voor de moeite in ieder geval! Ik ga het verder met onze systeembeheerder bespreken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2006 18:54 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
wil je de resultaten terugkoppelen, zonder teveel details: wij willen geen problemen krijgen met jullie systeembeheerder(s) :wink:

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling