Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 21:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 12:15 
Offline

Geregistreerd: wo 25 okt 2006 16:23
Berichten: 11
hallo allemaal,

Ik heb op een van de poorten van de experiabox een kabel naar boven lopen naar de PC van mijn zoon. geen probleem, werkt prima. Nu wil hij ook z'n laptop en z'n xbox op internet aansluiten en daarvoor heb ik een sweex 8 poorts switch gekocht (sw008). Elke poort kan dienen als uplink.

Dit zou moeten werken, de lampjes van PC en uplinkpoort gaan ook netjes branden, maar toch is er geen aantoonbare verbinding met EB. Ik heb uiteindelijk de DHCP uitgezet en de PC 192.168.2.3 als ip gegeven. Als ik de kabel rechtsstreeks in de PC doe werkt alles prima, doe ik het via de switch, kan ik nog niet eens de EB 'pingen'.

Hoe kan dit? Ik zou het heel fijn vinden als iemand het weet. :!:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 12:23 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Je hebt dit op elke poort van de EB ?
Krijg je wel een Ip-adres ven de EB of zit het in de range van de 169.254 etc (dus DHCP aan en switch)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 15:46 
Offline

Geregistreerd: wo 25 okt 2006 16:23
Berichten: 11
als ik DHCP aan zet (en de pc een nieuw ipadres laat ophalen met ipconfig /renew) krijgt de PC de melding dat hij de DHCP server niet kan vinden en krijgt hij ip 169.254.231.196

Als ik de kabel die van de experiabox af komt weer rechtstreeks in de PC stop in plaats van via de switch, krijgt hij weer netjes het ip 192.168.2.3


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 15:47 
Offline

Geregistreerd: wo 25 okt 2006 16:23
Berichten: 11
oh ja en je vroeg of ik het op elke poort van de EB heb: ja ik heb ze allemaal geprobeerd :!:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 15:52 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
krijg het vermoeden dat deze switch niet helemaal in orde is. zou deze eens omruilen voor een andere en wellicht zelfs voor een ander merk; sweex behoort niet echt tot de top.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 21:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
moet je voor deze switch geen crosslink kabel gebruiken als up-link? Helaas staat er in de handleiding hier niets over.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 23:50 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
voor dit type switch is geen aparte uplink noodzakelijk.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2006 10:46 
Offline

Geregistreerd: wo 25 okt 2006 16:23
Berichten: 11
Met de switch is niets mis, in exact dezelde situatie (alleen ipv de experiabox een andere router) op m'n werk, doet ie het wel.

Ik heb wel vaker op forums mensen met dit zelfde probleem gezien, maar nooit het antwoord erop, en m.i. moet dat antwoord gezocht worden in de experiabox.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2006 12:47 
Offline

Geregistreerd: wo 27 sep 2006 17:48
Berichten: 5
Hoi Michello,

Ik heb hetzelfde probleem als jij.
De experiabox is gewoon brak.
Ik heb 5 verschillende switches geprobeerd (etech/3 com/Sweex/Sweex met router/Linksys)

Het beste resultaat had ik toen ik mijn Linksys router in bridged mode had aangesloten. Het werkte !! Ik helemaal in de wolken, todat mijn vriending me een half uur later vertelde dat de Telefoon het niet meer deed.

netwerk werkte prima telefoon was brak..
Experia box gereset en wat denk je ? telefoon doet het weer maar netwerk geeft weer volop timeouts.

volgens mij is hier ook echt geen oplossing voor. (jammer genoeg)
Ik wacht to KPN de Alcatel gaat uileveren en laat dan mijn Siemens omruilen.

groet,

Subigo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2006 20:35 
Offline

Geregistreerd: wo 25 okt 2006 16:23
Berichten: 11
Hee Subigo,

Hoe weet je dat je in aanmerking komt voor een alcatel? Heb jij de experiabox via kpn? (ik via HetNet)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2006 22:04 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Michello schreef:
Hee Subigo,

Hoe weet je dat je in aanmerking komt voor een alcatel? Heb jij de experiabox via kpn? (ik via HetNet)


In het algemeen zijn de EB's alleen via de providers geleverd.KPN zal zeer waarschijnlijk geen grote omruilactie beginnen,dus de kans de je in aanmerking komt voor de Speedtouch 780 als je nu een EB hebt acht ik zeer gering.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2006 09:37 
Offline

Geregistreerd: di 31 okt 2006 08:32
Berichten: 4
euh zet ff de porten in de EB door naar het IP adres van XBox hier heb je de poorten 88 en 3074 die naar ip adres van X box zetten en het werkt hoor

Groetjes Base


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2006 10:39 
Offline

Geregistreerd: wo 25 okt 2006 16:23
Berichten: 11
Baseboy,

Het is geen specifiek Xbox-probleem: geen van de op de switch aangesloten PC's 'ziet' de experiabox en andersom. Als ik de PC's of XBOX rechtstreeks aansluit is er geen probleem


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2006 21:26 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Michello schreef:
Baseboy,

Het is geen specifiek Xbox-probleem: geen van de op de switch aangesloten PC's 'ziet' de experiabox en andersom. Als ik de PC's of XBOX rechtstreeks aansluit is er geen probleem
Vreemd, ik heb tot nu toe nog nooit problemen met een switch op de EB gehad. Gewoon plug and play. Als een pc op een poort van de EB werkt, werkt een switch ook. Is de kabel naar de switch wel goed? Staan de TCP/IP instellingen op automatisch? Wat voor ip-adressen geeft ipconfig?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006 09:11 
Offline

Geregistreerd: wo 25 okt 2006 16:23
Berichten: 11
marcel,

je hebt helemaal gelijk. Ik ben zelf systeemontwikkelaar (en ook systeembeheerder) dus ik weet wel een beetje waar ik over praat: de kabel is gewoon goed, als ik hem rechtstreeks in de pc steek heb ik gewoon internet. Zowel met vast IP als met automatisch een ip verkrijgen doet hij helemaal niets, ik kan zelfs de EB niet pingen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling