Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 19:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 12:52 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
heb toch mijn twijfels of de richting van vpn wel juist is. je geeft zelf aan dat dit ook gebeurd als de vpn-verbinding niet wordt gebruikt.
scan eens alle pc's goed op de eventuele aanwezigheid van spyware, dialers e.d.
ontkoppel eens alle pc's van de eb en sluit er telkens 1 aan om te zien of deze meldingen komen/terugkomen.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 18:53 
Offline

Geregistreerd: do 19 okt 2006 21:37
Berichten: 9
Woonplaats: H.I.Ambacht
Ik had al vrij direct geconstateerd dat deze meldingen ook voorkwamen als geen enkele PC een koppeling heeft met de EB. De PC's en de software daarop wilde ik als eerste uitsluiten.

Inmiddels zijn ze ook weer terug op de EB zie ik net keurig om de 10 seconden twee meldingen.

Maar we zullen zien hoe lang het duurt, voorlopig heb ik al ruim 10 uur de EB niet hoeven te resetten, ik heb hoop....


Leon


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 19:12 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Het TR069 gebeuren staat oa hier (is wel wat leesvoer)

http://www.dslforum.org/techwork/tworkinprogress.shtml

Bij mijn weten heeft het met het Voip gedeelte van de Box te maken (user/pasword van Sip-account (dus geheim))


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 19:30 
Offline

Geregistreerd: vr 29 sep 2006 17:34
Berichten: 13
Woonplaats: Oudenbosch
Volgens mij staat het meeste in hoofdstuk 3. Zo vlug gelezen lijkt het erop dat de EB niet in staat is de configuratieserver te bereiken.
De EB start zelf de connectie.
Mogelijk dat er iets niet goed in de configuratie van de configuratieserver zit. mac-adres van de EB niet bekend of zo. Vreemd dat je verder geen probleem hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2006 12:35 
Offline

Geregistreerd: do 19 okt 2006 21:37
Berichten: 9
Woonplaats: H.I.Ambacht
De VPN aanpassingen met fixed IP adres voor de PC met de VPN verbinding en het toevoegen van dit IP adres in de NAT tabel van de EB lijkt het probleem van het vastslaan van de EB te hebben opgelost.

Sinds afgelopen donderdag heb ik geen problemen meer gehad.

De sending inform messages blijven doorgaan, maar zolang de EB niet meer vastslaat hoor je mij niet klagen.

Ik wil jullie allemaal danken voor het meedenken.

Groeten, Leon


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2006 17:27 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Mooi veel succes.

NB:Misschien zou je voor een toekomstig forumbezoeker nog even willen uitleggen wat je nu precies gedaan hebt ? (als je wat tijd hebt :?: )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2006 18:20 
Offline

Geregistreerd: do 19 okt 2006 21:37
Berichten: 9
Woonplaats: H.I.Ambacht
Natuurlijk wil ik dat nog wel een keer melden, Het stond hierboven, weliswaar
wat summier ook al beschreven:

Eerst heb ik mijn laptop een fixed iP adres gegeven:

-MAC adres van de laptop achterhaald met ipconfig/all

-Daarna in de Experia Box onder
Advanced Settings--> Local Network Onder het kopje DHCP server bij
Clients het MAC adres ingevuld van de laptop.

-Toen bij Internet->Address Translation->Exposed Host heb ik het fixed IP
adres van mijn laptop waarmee ik de VPN verbinding opzet ingevoerd.

Tot en met vandaag nog steeds geen problemen gehad.

Leon


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2006 18:24 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Bedankt !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 jan 2007 16:10 
Offline

Geregistreerd: za 06 jan 2007 11:53
Berichten: 1
Meng me even in deze discussie. Ben net forum-lid.
Heb weliswaar instap surfen & bellen via HetNet maar deze maar ook gebruik van de experia-box.(Gigaset SX551 WLAN dsl)
Ook ik heb een probleem met VPN nl:
Probeer een VPN-verbinding op te zetten met met zakelijke partner.
Heb het advies van LeonS opgevolgd (laptop fixed ip-adres, maq-adres ingevuld en exposed host het fixed IP-adres). Hiermee is althans voor mij het probleem nog steeds niet opgelost. Overigens kan ik het IP-adres van mijn zakelijke partner wel pingen maar hij mij niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 13:40 
Offline

Geregistreerd: ma 15 jan 2007 19:10
Berichten: 9
LeonS schreef:
Hallo, in de debugging mode zie ik in de log dat mijn experiabox iedere 10
seconden het volgende meldt:

10/20/2006 22:17:18 TR069:Sending inform message.
10/20/2006 22:17:18 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
10/20/2006 22:17:08 TR069:Sending inform message.
10/20/2006 22:17:08 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
10/20/2006 22:16:58 TR069:Sending inform message.
10/20/2006 22:16:58 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
10/20/2006 22:16:48 TR069:Sending inform message.
10/20/2006 22:16:48 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
10/20/2006 22:16:38 TR069:Sending inform message.
10/20/2006 22:16:38 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
10/20/2006 22:16:28 TR069:Sending inform message.
10/20/2006 22:16:28 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)

Dit doet hij ook als er geen enkele PC een verbinding heeft met de
EB..Iemand enig idee wat dit betekent en hoe ik het zenden van die messages
kan uitzz?


Waarom heb ik de log aangezet in debugging mode?
Dit is nu mijn derde Experiabox, en regelmatig ( eens per dag) staat hij
helemaal vast, pingen naar de EB is dan ook niet meer mogelijk, zowel via
WIFI als via een van de bedrade poorten.
Firmware versie = 1.40.7-iptv (Oct 13 2006 10:16:20)
Bellen gaat dan vaak nog wel goed.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten, Leon Stolk


Deze meldingen krijg je op als je nog een oude firmware op je Experiabox hebt.(alles onder 1.40.7c )
dan heeft de Experiabox nog geen mogenlijkheid om over het TR069 protocol te communiceren met TSM.
zodra de modem is geupgrade naar 140.9c en goed is overgezet naar het juiste netwerk gedeelte zal je de meldingen niet meer tegen komen.
dit heeft verder niks te maken met attacks van buitenaf maar komt van TSM vandaan.

Moet hier ook even bij melden dat het VPNen op een Siemens-ISDN-box niet lekker gaat we hebben hier lang me geexperimenteerd maar het werkt gwoon niet of niet lekker.
PSTN Siemens-box geen enkel problemen echter......

_________________
_________________
MultiPlay ServiceDesk medewerker
- IPB KPN
- IPB HetNet
- IPB Planet
- Slim bellen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 17:15 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:01
Berichten: 63
Ruffes schreef:

zodra de modem is geupgrade naar 140.9c en goed is overgezet naar het juiste netwerk gedeelte zal je de meldingen niet meer tegen komen.
dit heeft verder niks te maken met attacks van buitenaf maar komt van TSM vandaan.



Wat ik wel zie is, dat er een inform message gestuurd word. Ik vraag me al langer af wat er dan naar wie gestuurd wordt. Volgende meldingen staan in de log om de twee dagen.

01/18/2007 18:21:04 TR069:Session end.
01/18/2007 18:20:58 TR069:Sending inform message.

Weet jij daar toevallig iets meer over?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 17:41 
Offline

Geregistreerd: ma 15 jan 2007 19:10
Berichten: 9
Citaat:
Wat ik wel zie is, dat er een inform message gestuurd word. Ik vraag me al langer af wat er dan naar wie gestuurd wordt. Volgende meldingen staan in de log om de twee dagen.

01/18/2007 18:21:04 TR069:Session end.
01/18/2007 18:20:58 TR069:Sending inform message.

Weet jij daar toevallig iets meer over?


TR069:Sending inform message. (om de zoveel tijd wordt er gekeken door de modem of er updates beschikbaar zijn en of er instellingen voor hem zijn veranderd)

TR069:Session end. (Het beeindigen van de sessie).

Hier enige uitleg over TR069:
http://en.wikipedia.org/wiki/TR-069

_________________
_________________
MultiPlay ServiceDesk medewerker
- IPB KPN
- IPB HetNet
- IPB Planet
- Slim bellen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 12:29 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:01
Berichten: 63
Citaat:
TR069:Sending inform message. (om de zoveel tijd wordt er gekeken door de modem of er updates beschikbaar zijn en of er instellingen voor hem zijn veranderd)


Begrijp ik dan goed dat de EB zelf op zoek gaat naar veranderingen op de server? Is dan daardoor bij sommige mensen de download problematiek verbeterd?

Gaan die updates dan ook in op het tijdstip van kijken (bij mij om ongeveer zes uur 's middags) en gaat dat dan met een reboot gepaard? Of wacht de update tot na 12 uur en gaat dat pas dan gebeuren?

Citaat:
TR069:Session end. (Het beeindigen van de sessie).


Duidelijk.

Toch nog veel vragen om e.e.a. te verduidelijken, maar bedankt voor de uitleg.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 jan 2007 13:04 
Offline

Geregistreerd: ma 15 jan 2007 19:10
Berichten: 9
Citaat:
Begrijp ik dan goed dat de EB zelf op zoek gaat naar veranderingen op de server?

Voor wat ik heb begrepen is het de bedoeling dat de Experiabox na verloop van een bepaalde leasetijd moet gaan kijken of er nieuwe aanpassingen zijn voor hem.
Ook is het mogelijk om op de TSM taken klaar te zetten voor bepaalde Experiaboxen voor op een bepaald tijdstip.
Citaat:
Is dan daardoor bij sommige mensen de download problematiek verbeterd?

Is die verbeterd ??? kijk ik werk op een supportdesk, als het slecht gaat hoor je het van iedereen, als het goed gaat hoor je niemand erover.
Als iets is verbeterd ten goede hoor ik dat graag !!!.
ervaar je deze verbetering bijv. na het overzetten naar TR-069 ???

Citaat:
Gaan die updates dan ook in op het tijdstip van kijken (bij mij om ongeveer zes uur 's middags)

Dit hangt dus van je releasetijd af.

Citaat:
gaat dat dan met een reboot gepaard?
voor zover ik weet gaan de meeste updates met een reboot gepaard.


Citaat:
wacht de update tot na 12 uur en gaat dat pas dan gebeuren?

Tot nu toe werden er steeds blokken van ik geloof zo een 1000 modems per nacht tegelijkertijd op een bepaald tijdtips instructies gestuurt om te gaan updaten.
Deze updates instructie komen van TSM vandaan omdat ze in eerste instantie gedoseerd de updates willen uit brengen om problemen sneller te ondervangen.

_________________
_________________
MultiPlay ServiceDesk medewerker
- IPB KPN
- IPB HetNet
- IPB Planet
- Slim bellen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 jan 2007 14:11 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:01
Berichten: 63
Ruffes schreef:
Citaat:
Is dan daardoor bij sommige mensen de download problematiek verbeterd?

Is die verbeterd ??? kijk ik werk op een supportdesk, als het slecht gaat hoor je het van iedereen, als het goed gaat hoor je niemand erover.
Als iets is verbeterd ten goede hoor ik dat graag !!!.
ervaar je deze verbetering bijv. na het overzetten naar TR-069 ???


Nou ik zag ergens, zal dan niet in dit forum geweest zijn, dat downloaden en bellen tegelijk bij vershillende mensen beter ging de laatste twee weken of zoiets.
Toen dacht ik dat deze constructie in de software daarvoor misschien zorgde.

Verder bedankt voor de uitleg. Ik had in een ander topic al eens naar deze inform messages gevraagd, omdat ik dacht dat er gegevens uit de log verstuurd zouden kunnen worden. Maar ik ben nu wat geruster.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling