Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 12:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 okt 2006 22:29 
Offline

Geregistreerd: do 19 okt 2006 21:37
Berichten: 9
Woonplaats: H.I.Ambacht
Hallo, in de debugging mode zie ik in de log dat mijn experiabox iedere 10
seconden het volgende meldt:

10/20/2006 22:17:18 TR069:Sending inform message.
10/20/2006 22:17:18 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
10/20/2006 22:17:08 TR069:Sending inform message.
10/20/2006 22:17:08 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
10/20/2006 22:16:58 TR069:Sending inform message.
10/20/2006 22:16:58 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
10/20/2006 22:16:48 TR069:Sending inform message.
10/20/2006 22:16:48 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
10/20/2006 22:16:38 TR069:Sending inform message.
10/20/2006 22:16:38 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
10/20/2006 22:16:28 TR069:Sending inform message.
10/20/2006 22:16:28 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)

Dit doet hij ook als er geen enkele PC een verbinding heeft met de
EB..Iemand enig idee wat dit betekent en hoe ik het zenden van die messages
kan uitzz?


Waarom heb ik de log aangezet in debugging mode?
Dit is nu mijn derde Experiabox, en regelmatig ( eens per dag) staat hij
helemaal vast, pingen naar de EB is dan ook niet meer mogelijk, zowel via
WIFI als via een van de bedrade poorten.
Firmware versie = 1.40.7-iptv (Oct 13 2006 10:16:20)
Bellen gaat dan vaak nog wel goed.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten, Leon Stolk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 21:53 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Debug mode is eigenlijk toch alleen van belang bij bijv nieuwe firmware of zijn er meerdere opties ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 23:53 
Offline

Geregistreerd: do 19 okt 2006 21:37
Berichten: 9
Woonplaats: H.I.Ambacht
Ik heb geen idee, ik weet alleen dat ik al ruim een jaar aan het klooien ben. (Ik was één van de proefpersonenen voor IPB) en dat zeer regelmatig die Experiabox vwb internet helemaal vast staat. Voice gaat dan over het algemeen nog wel goed.

Ik heb niet het idee dat men bij de storingsdienst nu nog weet wat ze moeten doen.

Eerst heeft men van alles hier intern de schuld gegeven.

Mijn eigen wireless linksys wireless router die erachter hing zou het probleem veroorzaken.
Toen dat niet werkte begon men over limewwire op de PC van mijn zoon
daarna zou het de virusscanner wel eens kunnen zijn en vandaag werd ik gebeld met de mededeling dat het waarschijnlijk wordt veroorzaakt doordat ik ook via ADSL via een VPN een datatunnel opzet met mijn werk om thuis te werken. ( het feit dat ik een VPN gebruik voor thuiswerken had ik in één van de meldingen doorgegeven).

Alles vwb de routing en switching staat vast:
Niet meer pingen naar de EB via WIFI
Niet meer pingen naar de EB via vaste aansluiting
Box niet meer van buiten te benaderen door de mannen van de storingsdienst.

Voice blijft lopen

Ik weet overigens dat hij ook vastslaat als ik de VPN verbinding niet gebruik.
Op een gegeven moment moet je iets, in dit geval dus die melding die ik in de debugging mode zie. Ik kan me niet voorstellen dat de achterliggende apparatuur zich prettig voelt bij mijn experiabox die om de 10 minuten ergens zijn status aan door wil geven, terwijl dat verzoek niet verwerkt kan worden.

De man van de multiplay helpdesk ging helaas ook niet in op mijn vraag wat die Sending Inform Messag inhoudt, die heeft zich nu blijkbaar als een pitbull in de VPN smopes vastgebeten. daar bleef hij maar over doorzeuren.

Er wordt al een hele tijd geroepen dat ze een kaart in de centrale gaan vervangen, maar dat is tot op heden nog niet gebeurd. Ik ken uit ervaring de verwaandheid van die gasten die die centrale apparatuur beheren: "Hier staat alles goed" is het standaard antwoord. Men gaat er van uit dat als alles geprogrameerd staat zoals dat in de werkinstructie staat omschreven het ook goed werkt. (intermittent) falende hardware bestaat volgens die gasten helaas niet.

Omdat ik eigenlijk wel te weten wil komen wat er gebeurt net voordat de box vastslaat had ik de loging op debug gezet, wetende dat er dan meer meldingen zouden worden opgeslagen, en toen viel mij dit fenomeen op

Het ergste is: ik begin een beetje het commitment van mijn gezinsleden te verliezen voor de vernieuwende KPN producten die ik afneem ; IPB en Digitenne.

Wellicht binnenkort de primeur van "De Vliegende Experiabox" hier in Hendrik Ido Ambacht.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2006 09:49 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
is de experiabox al eens vervangen?

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2006 10:12 
Offline

Geregistreerd: do 19 okt 2006 21:37
Berichten: 9
Woonplaats: H.I.Ambacht
Ja, dit is inmiddels de derde Experiabox


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2006 11:08 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
Welke firmware heb je ? Op de nieuwsgroep planet.internetplusbellen is al een klant met de versie 1.40.7-iptv van 13 october.

_________________
Een dutje achter het stuur is soms van eeuwige duur !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2006 17:47 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
mennomulder schreef:
Welke firmware heb je ? Op de nieuwsgroep planet.internetplusbellen is al een klant met de versie 1.40.7-iptv van 13 october.

menno kijk goed; ook de vraagsteller heeft de nieuwste versie.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2006 20:34 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
:oops: :oops: :oops: :oops:

_________________
Een dutje achter het stuur is soms van eeuwige duur !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 07:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Kan het soms zijn dan je pc piekspanningen afgeeft bij het afschakelen?, omdat nu iedere keer de EB stuk gaat . Ik denk dat je op de EB piekspanningen krijgt op de aansluitingen, omdat het nu al je derde is en niet kan geloven dat ze nu allemaal slecht zijn, of het kan aan de temperatuur liggen van de RB.
Als je hem gewoon neer zet, wordt hij erg heet en als je hem ophangt kan hij goed zijn warmte kwijt.

Dit zijn maar ideen hoor, je kan natuurlijk grote pech hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 10:21 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
OK,even helemaal terug naar af,als je eens alleen je EB laat draaien zonder je Linksys,wat zijn dan de resultaten ? (dus ook zonder Limewire,zonder VPN enz)
Heb je ook al eens een lijnmeting laten doen ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 12:32 
Offline

Geregistreerd: do 19 okt 2006 21:37
Berichten: 9
Woonplaats: H.I.Ambacht
Maarten schreef:
OK,even helemaal terug naar af,als je eens alleen je EB laat draaien zonder je Linksys,wat zijn dan de resultaten ? (dus ook zonder Limewire,zonder VPN enz)
Heb je ook al eens een lijnmeting laten doen ?


Linksys is er nu een maand af
Limewire is eraf tot groot verdriet van de kinders
Daarna heb ik de derde experiabox gekregen.

Een lijnmeting is uitgevoerd vlak voordat de derde experiabox kwam, toen heb ik nog samen met de helpdeskman mijn oude Speedtouch aangesloten ter vergelijking.

Alleen het VPN verhaal daar word ik vandaag over teruggebeld door KPN

Wat ik me af vraag: herkent iemand die Sending inform message meldingen als de LOG in de experiabox op debug wordt gezet? Ik vermoed namelijk dat dit wel eens de oorzaak zou kunenn zijn van alle ellende, tenminste als ik de enige ben bij wie de Experiabox om de 10 seconden deze boodschap probeert te verzenden.

In ieder geval allemaal vast dank voor het meedenken.

Leon


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 14:39 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
LeonS schreef:
[Een lijnmeting is uitgevoerd vlak voordat de derde experiabox kwam, toen heb ik nog samen met de helpdeskman mijn oude Speedtouch aangesloten ter vergelijking.

Alleen het VPN verhaal daar word ik vandaag over teruggebeld door KPN

Leon


Mbt VPN heb je deze link doorgenomen ?

viewtopic.php?t=932

Wat waren de resultaten met je oude Speedtouch ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 12:21 
Offline

Geregistreerd: do 19 okt 2006 21:37
Berichten: 9
Woonplaats: H.I.Ambacht
Inmiddels weer contact gehad met de helpdesk.
Ze hebben mij bij Internet->Address Translation->Exposed Host het IP adres van mijn laptop waarmee ik de VPN verbinding opzet laten invoeren.

De boel staat dan wel volledig open als er geen softwarematige Firewall draait op de Laptop.

Een vaag verhaal teruggekregen over de sending inform message die om de 10 seconden wordt verzonden. De experiabox meldt zich om zijn configuratie door te zenden .....Geen reactie op het feit dat het hen dan eigenlijk niet lukt gezien de boodschap Inform fail die volgt.

10/26/2006 11:54:04 TR069:Sending inform message.
10/26/2006 11:54:04 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
10/26/2006 11:53:54 TR069:Sending inform message.

Nu ik hem eigenlijk goed bekijk gebeurt het volgende:

om 11:53:54 probeert hij te zenden
om 11:54:04 krijgt hij de boodschap dat het niet lukt en verzendt hij direct opnieuw.

Overigens is na het invoeren van het IP adres bij exposed host (waarna de EB een reset van de ADSL uitvoert deze boodschap ook weer verdwenen.

Ben benieuwd


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 12:26 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Denk wel even goed na over een softwarematige firewall !

Verder lijkt me het geen ultieme oplossing maar wellicht een tussenfase :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 12:39 
Offline

Geregistreerd: do 19 okt 2006 21:37
Berichten: 9
Woonplaats: H.I.Ambacht
Ik mag hopen een tussenfase, Firewall op laptop is inderdaad goed afgetimmerd, ook verderop het netwerk in , zo heeft Atos Origin, onze netwerkbeheerder mij zojuist bevestigd

We zullen zien of dit het probleem van vastlopen van de EB echt oplost.
Volgens mij liep hij ook wel eens rond middernacht vast. Ik weet 1 ding zeker: dan ben ik niet aan het werk op mijn thuiswerkplek.

Uiteindelijk mag ik hopen dat ze zo snel mogelijk met die Alcatel doos voor de deur staan... Die schijnt geen last van VPN's te hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling