Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 21:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2006 16:54 
Offline

Geregistreerd: wo 18 okt 2006 16:41
Berichten: 7
Ik probeer een VPN verbinding op te zetten met de computer op het werk. Telkens als de VPN client verbinding tracht te maken, stopt mijn computer, en start opnieuw op.

Heeft iemand soortgelijke problemen gehad, en zo ja, hoe heb je die opgelost?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2006 17:07 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Heb je de stappen ondernomen zoals in dit topic ?

viewtopic.php?t=932


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2006 17:38 
Offline

Geregistreerd: wo 18 okt 2006 16:41
Berichten: 7
Ja, het vreemde is dat mijn computer opnieuw opstart zodra ik een verbinding probeer te maken. Dit is overigens bij mijn vaste PC en bij mijn Laptop het geval.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2006 19:15 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Misschien nog een firewall actief :roll:
Als je die van de EB eens wijzigd dan misschien een ander resultaat ?
Krijg je ook een foutmelding of helemaal niet ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2006 20:29 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
wat voor software gebruik je voor deze vpn.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2006 22:02 
Offline

Geregistreerd: wo 18 okt 2006 16:41
Berichten: 7
Ik maak gebruik van Cisco systems: VPN Client versie 4.8.00.0440 en de verbinding is IPSec over UDP (NAT/PAT).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2006 22:04 
Offline

Geregistreerd: wo 18 okt 2006 16:41
Berichten: 7
Ik heb de firewall van Windows en Panda anti-virus beide uitgeschakeld. Ik krijg geen foutmelding, maar de computer start opnieuw op als ik verbinding tracht te maken.

Ik denk zelf aan een fout in de hardware van de Experiabox. Is dat mogelijk?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2006 22:55 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
een fout in de hardware is natuurlijk niet uit te sluiten, maar betwijfel of het herstarten van een pc hieraan ten grondslag ligt.
moet je voor deze vpn-software geen poorten openzetten?

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2006 23:23 
Offline

Geregistreerd: wo 18 okt 2006 16:41
Berichten: 7
Volgens mij niet. Een collega van mij heeft ook een Experiabox, en bij hem zijn de instellingen hetzelfde als die van mij. Ik weet echter ook niet welke poorten ik open moeten zetten, en hoe ik dit kan doen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2006 23:59 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
wellicht even informeren bij systeembeheer op kantoor over eventuele instellingen en probeer anders je pc eens bij die collega of het dan wel werkt.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 okt 2006 16:45 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@Meulengraaf:heb je eea al werkende of nog steeds hetzelfde probleem ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 14:04 
Offline

Geregistreerd: wo 18 okt 2006 16:41
Berichten: 7
Neen nog niet, ik ga eens proberen of ik via een andere experiabox wel in kan loggen. Dan kan ik kijken of het geen hardware probleem is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 07:47 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Meulengraaf schreef:
Neen nog niet, ik ga eens proberen of ik via een andere experiabox wel in kan loggen. Dan kan ik kijken of het geen hardware probleem is.


Neem anders eens even contact op met Cisco,ze kunnen je in iedergeval zeggen of de instellingen als zodanig goed zijn,dan weet je namelijk dat het daar niet zit en hoef dus ook niet in die hoek te zoeken !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 15:28 
Offline

Geregistreerd: wo 18 okt 2006 16:41
Berichten: 7
Ik heb gisteren verbinding proberen te maken via een Experiabox bij een collega. Dit lukt ook niet (zelfde probleem). De volgende stap wordt om het eens te proberen bij mijn werkgever. Ik houdt je op de hoogte!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 15:30 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Meulengraaf schreef:
Ik heb gisteren verbinding proberen te maken via een Experiabox bij een collega. Dit lukt ook niet (zelfde probleem). De volgende stap wordt om het eens te proberen bij mijn werkgever. Ik houdt je op de hoogte!!


OK,ik heb namelijk met Cisco gesproken maar kan het niet voor je oplossen omdat ze bepaalde gegevens moeten hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling