Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 19:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tel2
BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 11:40 

Ik heb aan tel2 een tweede telefoonnummer toegekend die ik van mijn ISDN abbonnement heb meegenomen. Uiteraard werkt het niet meteen, iemand enig idee hoelang het duurt voordat ook het tweede nummer op tel2 werkt?

Danim

Profiel  

Berichttitel: Tel2, duurt even?
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 20:09 

Ik heb dezelfde vraag, heb net via kpn.com mijn tweede ISDN nummer toegewezen aan de 2e telefoonlijn, maar er gebeurt nog altijd niets als ik dit nummer met mijn mobiel bel. Ik kan ook niet met de telefoon bellen die op tel2 is aangesloten in de experiabox.

Ingelogt via internet op de experiabox zie ik dat voip nog altijd maar 1 account heeft geregistreerd.

Vraag is dus, duurt het even voordat je gebruik kunt maken van lijn 2??

Thanks!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 21:05 

Als ik me niet vergis kun je bij het aanvraagformulier een opgave doen welke nummers je naast je hoofdnummer zou willen meenemen ?!
Heb je alleen je hoofdnummer meegenomen,dan zul je denk ik na aanvraag een nummer door KPN toegewezen krijgen wat schriftelijk per e-mail dan wel brief wordt bevestigd.Eea zou daarna in mijn KPN verwerkt kunnen worden.

Of is de situatie anders ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 21:41 

Hallo allemaal,

De wegen van IPB zijn ondoorgrondelijk; na drie dagen kan ik bellen met tel2 echter niet met het door mij opgegeven telefoonnummer. Dit heb ik aan de helpdesk van Planet doorgegeven (2 dagen geleden) maar heb nog geen reactie van hen mogen ontvangen.

Hou jullie op de hoogte.

Danim

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 22:26 

hallo,

Een harde reset heeft bij mij geholpen.

Gr. Chris

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 23:09 

Heb de harde reset geprobeerd, maar helaas zonder succes. Zal morgen maar eens met de helpdesk gaan bellen.
Op mijn overzicht (hardcopy) dat ik van planet gekregen heb staan beide (oude) ISDN nummers vermeld, dus ik heb ze iig meegenomen met het IPB.
Op de KPN site kon ik in service & support / beheer KPN experia box keurig mijn tweede telefoonnummer selecteren (was nog niet geselecteerd). Daarna op de knop aanpassen geklikt en toen was het daar iig geregistreerd.
Maar de experia box blijft 1 account voor ipb aangeven. Het lijkt alsof er administratief iets moet worden doorgegeven tussen KPN site en mijn experia box; misschien dat dit s nachts in batch draait of zo.
Ik laat het wel weten als het probleem opgelost is...
Alvast bedankt voor de reacties!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2006 19:44 

Vandaag nog altijd niet kunnen bellen met tel2. Ben aan het zoeken geslagen en stuitte op het splitter verhaal. Heb de splitter verwijderd, rechtstreeks kabel van isra punt naar ADSL ingang in eb en na twee keer aan/uit weer kunnen bellen met tel1; maar je raadt het al, niet met tel2. Ik wacht nu al meer dan een week! Heb twee keer de planet hulp lijn gebeld, een keer opgehangen na een kwartier wachten. Tweede keer blijven hangen en na 20 minuten een medewerker, die zei me dat het 1 tot 3 dagen kon duren voordat een wijziging bij KPN (toewijzen tweede ISDN nummer aan tel2) doorgevoerd was op de eb. Is inmiddels dus een week geleden...heb nu maar een mailtje aan planet gestuurd omdat ik de telefoonrekening zo wel heel erg omhoog schroef.
Of weet hier iemand een oplossing voor mijn probleem?

Ik heb een kiestoon op tel2 telefoon. Dan bel ik en blijft het stil. Idem als ik met mijn mobiel naar het tel2 telefoonnummer bel, dan blijft het een tijd stil en dan een soort van in gesprektoon.
Omwisselen van de telefoons (tel1 en tel2) gaf hetzelfde resultaat, dus aan de telefoons ligt het niet....

Iemand?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2006 20:22 

Wat ook opvalt, als ik met het tel2 toestel bel dan gaat er een lampje branden naast het USB lampje, daar staat geen tekst verder bij. Als ik met het tel1 toestel bel dan brand dit lampje niet.
Misschien dat deze extra informatie nog helpt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2006 09:33 

Heb je in mij KPN ook een telefoonnummer toegewezen aan een aansluiting (Tel1 of Tel2) ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2006 13:41 

Hoi MR2,

Even een vraagje, je schrijft na twee keer aan/uit weer kunnen bellen met tel 1 heb je dit ook gedaan als zijnde een harde reset? Mocht dit zo zijn hier staat hoe je een harde reset uitvoerd.
http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/viewtopic.php?t=632

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 11:19 

Het is opgelost! Het was uiteindelijk de harde reset die ervoor zorgde dat de experiabox de informatie doorkreeg van KPN. Had nog mailtje gestuurd aan planet helpdesk, maar dan krijg je een mailtje terug dat je de helpdesk moet bellen! Ze doen niet eens moeite om je een paar tips aan de hand te doen, volgens mij is de helpdesk een profit center voor planet a 0,10 eurocent per minuut :evil: Maar niet getreurd, binnen 2 weken heb ik alles aan de praat en dat valt me dan nog niet eens tegen... :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 11:20 

Bedankt voor je feedback een succes !

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]