Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 20:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: FTP server
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2006 14:34 

Hallo,
Voor mij is het een eerste keer dat ik hulp vraag via een forum. Ik hoop dan ook dat iemand mij kan helpen.
Ook ik krijg het niet voor elkaar om een FTP-server te draaien! Ik heb poort 21 geforward. Verder heb ik Home FTP server als software draaien op de PC. Nu heb ik een map test met daarin een aantal foto's. Ik wil nu deze foto's via mijn laptop met UMTS downloaden. Als ik nu op de laptop mijn IP-adres intik in de webbrowser dan zie ik op de EB het LEDje netwerk2 knipperen. Volgens mij betekent dit dat ik tot de EB kom. Maar verder blijft op de laptop mijn scherm blanco. Want hoe stel je nu de FTP-software in? Het programma geeft de melding Ftp running, maar hoe nu verder?

Overigens vind ik het een geweldig forum. Iedereen die vragen stelt wordt naar behoren beantwoord. Ik heb dit wel eens anders gezien.............

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2006 22:37 
Site Admin

als ik het goed begrijp probeer je met umts en dus niet via ipb de ftp server te benaderen. dit betekent dus via een apart signaal en ook via een ander extern ipnr. een ftp server op de externe ipnr via ipb benaderen is niet mogelijk.
met de volgende link zou eens kunnen controleren of een en ander werkt: http://www.g6ftpserver.com/en/ftptest

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 16:39 
Uiteraard is het een normale zaak dat een ftp server door de buitenwereld te benaderen is
En dat je de beschikking heb over umts is mooi om dat daar even mee te testen
Om te zorgen dat ie bereikbaar is voor de buitenwereld ga je het beste naar
"mijn kpn " en verander daar de instellingen m.b.t je firewall
Je zet hem in de server modus en voer dan je interne ip adress in van je ftp server
Omdat dan je ftp server in een dmz komt te zitten is het verstandig om op je ftp server een software matige firewall te installeren bv Zonealarm en deze zo in te stellen dat alleen poort 21 open staat voor de buitenwereld
Dus door je ftp applicatie op te nemen in de toegestane program list

succes

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 16:46 
Site Admin

@itsme: wat is dan het verschil tussen alleen poort 21 in de eb door te koppelen naar de desbetreffende client en jouw voorstel om alles open te zetten en dan lokaal alles weer dichtzetten m.u.v. poort 21?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 17:05 
jwagenaar schreef:
@itsme: wat is dan het verschil tussen alleen poort 21 in de eb door te koppelen naar de desbetreffende client en jouw voorstel om alles open te zetten en dan lokaal alles weer dichtzetten m.u.v. poort 21?

Tja , blijkbaar heeft de topic starter het niet voor elkaar gekregen met poort forwarding
Zal wel iets te maken hebben met de nukken van de EB

Bovendien wilde ik een aanvulling geven op je stelling die je hierboven gaf in een reaktie naar de topic starter
Namelijk : een ftp server op de externe ipnr via ipb benaderen is niet mogelijk.

Bovendien is mijn ervaring dat als je via "mijn kpn "je firewall zo zet dat het wel lukt :wink:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2006 01:05 

Als je een ftp server via een browser wil benaderen dan moet je dit als volgt doen ftp://xxx.xxx.xxx.xxx. Beter is om een ftp-client te gebruiken (ws-ftp bv). Wat ook kan is vanuit een DOS-box een ftp client te starten met ftp xxx.xxx.xxx.xxx (xxx.xxx.xxx.xxx = ip-nummer) Je moet wel het ip-nummer van de experia-box opgeven.

Er wordt dan een ftp verbinding opgezet. Eventueel wordt er om een login en password gevraagd. Afhankelijk of je dit ook zo heb ingesteld op de ftp server. Na inloggen kan je met het commando dir de files zien. Type ? voor alle beschikbare commando's

Succes ermee

Profiel  

Berichttitel: ftp check
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2006 10:36 

Als je echt wilt weten of je ftp server bereikbaar is van buitenaf, check het dan hier :

http://www.web2ftp.com/

Gebruik het bovenste vakje (Login), vul daar de gegevens van je server in, et voila :)

Succes !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 22:27 

Ik heb het inmiddels voor elkaar gekregen. Het blijkt als je een FTP-server wilt benaderen dat je in de adresbalk moet beginnen met FTP:// en hierachter vul je je IP-adres in. Daarna krijg je een venster waar je de gebruikersnaam en het WW in kunt vullen. Deze heb je in je FTP-programma ingesteld.
Ik had dus in de adresbalk http:// en het ip_adres ingevuld, ja en dan lukt het natuurlijk niet. Achteraf snap ik dit wel maar ik heb op het www naarstig naar een uitleg over FTP-servers gezocht maar niks gevonden waar ik wat aan had. Maar goed, de aanhouder wint.
In ieders geval iedereen hartelijk bedankt voor zijn inbreng.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 22:57 

Bedankt voor je feedback !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 20:16 

ehhhhhhh, dat van ftp:// en login had ik op 12 september al in een reply gezet?!?!?! :? Lees je de antwoorden wel?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]