Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 21:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 okt 2006 15:12 

Maarten schreef:
supermm schreef:
Nog wel gevraagd naar een Firmware update, deze komt verwachten ze eind oktober.
Vertelden mij dat er om de 2 maand ongeveer een update komt.

Aanvullend is het dan wel fijn als ze aangeven welke problemen er dan verholpen zijn !

Kon of wilde ze me niet vertellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 okt 2006 15:16 

Denk dat ze misschien zelf ook niet exact weten wanneer Siemens icm KPN bij firmware-update X problemen Y t/m Z heeft opgelost.
Daarbij komt natuurlijk dat er in het verleden al eerder toezegging zijn gedaan maar dat men die niet heeft kunnen realiseren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 10:27 

Heb ook een tijd aan de lijn gehangen met een medewerker van KPN.
eerst vertelde hij mij dat de problemen niet bekend waren bij KPN maar dat hij zelf wel wat gehoord had (bij navraag bleek dat hij ook deze post hier had gelezen)

Deze persoon wist mij wel te vertellen dat KPN niet tevreden is met de Experia box van siemens en dat ze van plan zijn om deze te vervangen door een soortgelijk product van een andere leverancier. Toen ik hem vervolgens vroeg of iedereen dan zijn huidige exemplaar kon omruilen gaf hij de tip om gewoon te zeggen dat ie kapot was dan krijg je automatisch een nieuwe.

Hij wist mij alleen niet te zeggen wanneer KPN overstapt op een ander merk.

Ik hoop dat dat de problemen oplost.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2006 17:43 

Subigo schreef:
Toen ik hem vervolgens vroeg of iedereen dan zijn huidige exemplaar kon omruilen gaf hij de tip om gewoon te zeggen dat ie kapot was dan krijg je automatisch een nieuwe.

Alleen kapot lijkt me iets te kort door de bocht,maar de praktijk zal het uitwijzen !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 18:38 

Net door KPN gebeld: oplossing zouy liggen om de poort die mijn Roku gebruikt in de firewall (port forwarding) open te zetten. Weet nog niet op welke poort mijn Roku zit, maar ga het wel proberen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 18:53 

Dat is vreemd.

Het gaat hier om intern LAN-verkeer en niet om verkeer naar internet (WAN). (LAN=local area network en WAN=wide area network)

Naar mijn stellige overtuiging hoef je voor LAN-verkeer geen poorten open te zetten, sterker nog het heeft geen zin. Poorten open zetten heeft betrekking op WAN-verkeer.

Overigens, ik begrijp dat firmwareversie 1.40 is uitgekomen. Zie link http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1154276/last. Heeft er al iemand ervaring mee; worden de problemen uit dit topic opgelost met deze nieuwe versie?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 19:29 

hoorna schreef:
Overigens, ik begrijp dat firmwareversie 1.40 is uitgekomen. Zie link http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1154276/last. Heeft er al iemand ervaring mee; worden de problemen uit dit topic opgelost met deze nieuwe versie?

Met nieuwe firmware voor de EB worden diverse problemen verholpen. Ik zou niet weten of jouw probleem met de nieuwe firmware verholpen wordt.

Overigens moet de IPB'er afwachten tot KPN zelf de nieuwe firmware in de EB laadt. Harde resetten halen vaak niets uit en kan alleen voor meer problemen zorgen. Je kan wel de 2e lijns helpdesk verzoeken de nieuwe update te laden als je problemen met de EB hebt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 16:11 

Zoals te verwachten was het forwarden van poorten in de firewall geen oplossing. En als ik de threads allemaal zie, dan heb ik het vermoeden dat ook KPN geen oplossing heeft.

Moet nu iedere keer mijn Roku rebooten en dan werkt het. Door de vaste ip-adressen heb ik geen wegvallende streams meer. Moet denk ik maar accepteren dat dingen niet werken zoals zou moeten, hoe moeilijk ik dat ook vind.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 16:17 

Ik heb het hele draadje niet doorgelezen,maar als je UpNp aan zet wat is dan het resultaat ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 20:11 

De ene keer verschijnt m'n Roku in de lijst van apparaten en de andere keer weer niet. Nu dus niet met de instellingen vast ip adres. Kom overigens door het ingeven van het ip adres gewoon in de roku.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 12:19 

Goofy07 schreef:
De ene keer verschijnt m'n Roku in de lijst van apparaten en de andere keer weer niet. Nu dus niet met de instellingen vast ip adres. Kom overigens door het ingeven van het ip adres gewoon in de roku.

Goofy07: Ben benieuwd of je je probleem nog hebt opgelost en zo ja hoe? Heb namelijk een soortgelijk probleem met de soundbridge.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 13:25 

polson schreef:
Goofy07 schreef:

Goofy07: Ben benieuwd of je je probleem nog hebt opgelost en zo ja hoe? Heb namelijk een soortgelijk probleem met de soundbridge.

Niet helemaal. Ik had last van:
- bij aanzetten SB wordt geen muziekserver gevonden
- afgebroken streams

Suggestie van KPN heeft (zoals te verwachten) niet geholpen. Ik heb mijn desktop met windows media connect en de SB een vast ip adres gegeven. Ik vermoed dat hierdoor mijn 2e probleem is verholpen, ik heb er iig geen last meer van. Het 1e probleem heb ik nog steeds en los ik op door de SB te herstarten. Niet ideaal maar werkbaar.

Ben overigens wel aan het experimenteren met mijn speedtouch 716 WL achter de EB en dat heb ik aan de praat. Kan nu tenminste met mijn PDA met wifi en WPA online, omdat mijn ST een kortere WPA code accepteert.

Jeffrey

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 13:33 
Site Admin

in hoeverre heeft die SB een soort standby stand waardoor dit wordt veroorzaakt. ben niet bekend met deze SB, maar wellicht een idee.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 13:59 

Ben benieuwd of het lukt met die Speedtouch. Hou me op de hoogte.

Ik heb dus het volgende probleem. Ik heb mijn muziek op een NSLU2.
Als ik als mediaserver FireFly gebruik dan werkt het goed. Maar eens in de zoveel tijd knalt die eruit. De server blijft gewoon draaien maar de error is "broken pipe" oftewel heel even wordt het ipadres niet gevonden. De Soundbridge geeft dan inderdaad "Geen Muziekbibliotheek gevonden"."Ik vermoed dat het aan de EB ligt. Gebuik ik Twonky dan heb ik dit probleem niet (want deze werkt via UpnP) maar die draait niet echt soepel op mijn NSLU2 (pakt teveel resources).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 14:05 
Site Admin

polson schreef:
Ben benieuwd of het lukt met die Speedtouch. Hou me op de hoogte.

Ik heb dus het volgende probleem. Ik heb mijn muziek op een NSLU2.
Als ik als mediaserver FireFly gebruik dan werkt het goed. Maar eens in de zoveel tijd knalt die eruit. De server blijft gewoon draaien maar de error is "broken pipe" oftewel heel even wordt het ipadres niet gevonden. De Soundbridge geeft dan inderdaad "Geen Muziekbibliotheek gevonden"."Ik vermoed dat het aan de EB ligt. Gebuik ik Twonky dan heb ik dit probleem niet (want deze werkt via UpnP) maar die draait niet echt soepel op mijn NSLU2 (pakt teveel resources).

volgens mij klopt je konklusie dat het aan de eb ligt, niet helemaal. je maakt er melding van dat mediaserver firefly problemen oplevert en twonky niet. dan lijkt mij het probleem toch niet in de eb te zitten? :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]