Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 12:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 sep 2006 16:20 

Ik heb een 250 GB externe harddisk van Toshiba gekocht en wil deze op de EB aansluiten. Elders op het forum heb ik gelezen dat er alleen met FAT32 kan worden gewerkt op de EB. De Toshiba is echter met NTFS geformatteerd (hoewel de handleiding meldt dat er standaard met FAT32 is geformatteerd :? ).
Affijn, op de EB dus de melding 'not supported'...

Vanuit Windows XP kan ik echter niet formatteren naar FAT32. Is er wellicht speciale soft/freeware beschikbaar of moet ik uitwijken naar een systeem zonder Windows XP om de USB schijf te formatteren :?:

N.B. Overigens, je kunt met FAT 32 toch maar een maximale partitiegrootte van 32GB aanmaken? Dus voor een 250GB schijf een stuk of 8. Maar de EB ondersteunt slechts 2 partities.... of zit ik er naast... :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 sep 2006 16:26 

Terug converteren naar FAT32 gaat in ieder geval wel met een programma als Partition Magic. Via Windows gaat het inderdaad niet met behoud van data.

FAT32 partities kunnen zeker wel groter zijn dan 32 Gb, alleen zou ik je aanraden ze niet groter te maken dan 128 Gb. Ik heb zelf op een paar Windows 2000 PCs problemen gehad met zulke grote partities.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 sep 2006 16:53 

Ter aanvulling:Als er al iets op de HD staat even backup maken.Verder gaat Windows idd tot 32 GB.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 sep 2006 18:27 
Site Admin

de 32 gb klopt inderdaad. meestal hebben de leveranciers eigen software om dit te omzeilen. maak zelf gebruik van een WD harddisk 250 gb en op de site is hierover software.
dus voor toshiba: http://nl.computers.toshiba-europe.com/ ... service=NL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 11:40 

Heren, dank voor jullie snelle reactie!!
Elders op het forum had ik echter al gelezen dat met de freeware 'SwissKnife' de harddisk te herformatteren is naar FAT32.
Dus ik aan de slag... En dat ziet er niet zo goed uit: ik meende de juiste formatteringsinstellingen te hebben gedaan, maar nu is de schijf helemaal niet meer te benaderen :twisted: Een poging om via 'my computer' of via 'explorer' de schijf te vinden leidt tot een vastlopende PC.
Via apparaatbeheer kreeg ik het apparaat even in beeld maar er zijn helemaal geen volumes/partities meer te zien (vervolgens PC vastlopen).
Het lijkt er op dat ik m'n schijf vernaggeld heb... of zijn er nog alternatieven om deze externe harddisk alsnog te benaderen en te herformatteren, bijv. via de herinstallatie Windows XP-procedure...?
Ik had beter jullie reactie af kunnen wachten en de HDD-tool van Toshiba zelf kunnen toepassen (inmiddels via de link van jwagenaar gevonden)....
BALEN!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 08:49 

Inmiddels is het probleem (gisteren) opgelost m.b.v. "good old": Chkdsk :drive /F. :D
Diverse fouten zijn van de schijf verwijderd en de schijf is nu FAT32 geformatteerd en kan weer gewoon worden benaderd. Het lijkt erop dat de hele schijf (250GB) als 1 partitie werkt. Wat mij betreft dus prima.
Volgende stap is de schijf (opnieuw) aan de Experia koppelen. Ik ga ervan uit dat dat nu wel werkt...Topic mag wat mij betreft worden gesloten...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 11:16 
Site Admin

laat nog even weten of de koppeling gelukt is. hierna zullen we het topic sluiten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 18:59 

En dan lukt het uiteindelijk toch niet :evil:
De experiabox laat zien dat de USB Harddisk netjes met 1 partitie aanwezig is (USB mass storage device "WDC WD25 00JB-00GVC0" connected with 1 partition).
Echter vanuit de clients (laptop en PC) is wel het netwerk 'werkgroep' te zien, maar bij aanklikken wordt er niets getoond: noch de harddisk, noch de experiabox zelf....?
Overigens zijn de clients in het netwerk 'huis' opgenomen...
Doe ik toch iets fout?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 19:12 

Voor de goede werking van de netwerk browser van windows, is het verstandig om beide netwerken dezelfde naam te geven. Je kunt anders zelf altijd nog een netwerkverbinding maken door \\ip-adres\sharenaam te gebruiken

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 19:38 

Toch nog even verder gekeken. En jawel hoor ook deze Toshiba USB Harddisk 250 GB is via de Experiabox te benaderen, eind goed al goed: :P
Topic kan nu echt afgesloten worden (nog dank voor de recaties)....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 19:43 

Uit nieuwschierigheid,wat bracht nu de oplossing ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 09:02 

Heel basaal: ik had verzuimd naar de bestandsserver-instellingen te kijken :oops:. Het definiëren van een share met de gewenste autorisatie was voldoende om de Toshiba 'in beeld' te krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 okt 2006 10:26 

Zoals je zelf zegt, de volhouder wint !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2007 14:38 

Hoi, mag ik nog even een advies van hoe je het gedaan hebt. Ik heb ook een Toshiba een 320G externe HD en die wil ik ook op mijn ExperiaBox aansluiten en als Fileserver gebruiken. Echter Experia geeft aan No usb connected device.

De HD is gepartiteerd met 4 partities:

1e 10G FAT32
2e 20G FAT32
3e 100G NTFS
4. Overig NTFS

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2007 14:45 
Site Admin

na aansluiting op de usb van de eb ook de eb al opnieuw gestart (herstarten via de webinterface).
de eb ondersteunt maximaal 2 partities fat32.
zit bij de harddisk speciale software van toshiba voor formatteren?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]