Corvector schreef:
Over het algemeen niet, nee. Maar veel mensen hebben dit pakket gekozen zodat ze verder niets hoeven te doen. Ze laten het installeren door een monteur en willen verder dat het goed werkt. Het komt bijvoorbeeld voor dat mensen (onder telefonische begeleiding) niet eraan wil sleutelen omdat ze bang zijn dat ze de boel om zeep helpen dmv het aanpassen van een aantal kabeltjes.
In de algemene voorwaarden staat dat de klant moet meewerken aan een oplossing voor het probleem, dit betekend: als er gevraagd wordt om de splitter te verwijderen, de klant dit ook moet doen.
Corvector schreef:
Er wordt een omschakeling gemaakt in de wijkcentrale waardoor de IPBer , die nog niet 1369 heeft gebeld, al wel wordt gebeld via het digitale net. 10 dagen na de happycall belt een IPBer volledig digitaal, in en uit.
Totdat de portering gereed is wordt men gebeld via het vaste net. De VRS-call (1369) is alleen om dit proces op te
starten.
Bellen gaat (via de EB) altijd digitaal.
Corvector schreef:
Inderdaad, het hoeft niet allemaal vast gemonteerd te worden. Maar zoals ik dus al zei, gebeurt dit al te vaak wel.
Klopt, de monteur moet het "werkend" achterlaten.
De klant mag zelf de kabeltjes netjes wegwerken en de kastjes ophangen. Of lekker laaten bungelen.
De monteur sluit eveneens maar
1 pc aan (naar
keuzebedraad of draadloos)
en
1 telefoontoestel.
Vervolgens maakt deze de VRS-call (als er een storing is moet de klant dit later alsnog zelf doen)
En wordt er een account aangemaakt voor mijnKPN.
(dit kan alleen als de VRS-call gemaakt is)