Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 04 mei 2025 01:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 sep 2006 22:13 
Offline

Geregistreerd: za 02 sep 2006 21:09
Berichten: 26
Woonplaats: Mierlo
Vanaf het aansluiten van de Experia-box ben ik al een aantal dagen niet telefonisch bereikbaar met IPB-KPN. Na enkele uren klantenservice ben ik de volgende dingen te weten gekomen:

- Bij het aanmaken van een nieuwe IPB-klant heeft de KPN fouten gemaakt, waardoor de accounts niet volledig aangemaakt zijn, zeker op het VoIP-gedeelte. 0900-kosten zijn dus te declareren...
- Bel niet 0900 - 0244 a 10ct per minuut maar gebruik het storingsnummer 0800 - 0407 (gratis)
- Zolang de oude analoge (ISDN)verbinding nog actief is (lampje van de NT1 brandt nog) kun je de telefoon beter op de analoge manier gebruiken, bijv. op de lijn1 van de Webvox. Dit betekent dat je weer mag betalen voor de uitgaande gesprekken, maar deze zijn (toegezegd..!) terug te vragen. De analoge verbinding wordt pas beeindigd als de VoIP-manier helemaal werkt.

... wordt waarschijnlijk vervolgd, want de problemen zijn nog niet verholpen ...

En dan komt er misschien een keertje een positief verhaal over IPB...


Laatst bijgewerkt door Vliegertje op za 02 sep 2006 22:45, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 sep 2006 22:31 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@Vliegertje:misschien kun je je topic titel even aanpassen en daarbij vermelden dat het om isdn gaat ? Bedankt.

De praktijk wijst idd uit dat je tijdens de porteringsfase is sommige gevallen idd beter de uitgaande gesprekken via de Tel 1 van de EB kunt doen en de binnenkomende gesprekken via de "oude" struktuur.Je bent dan in iedergeval bereikbaar.Op het moment dat het NT1 lampje uit is weet je zeker dat portering een feit is en loopt eea via de EB.

En waar gewerkt wordt,gaat idd helaas soms iets fout en dat is natuurlijk minder fraai als het jezelf aangaat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 sep 2006 23:56 
Offline

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 23:23
Berichten: 5
Maarten schreef:
@Vliegertje:misschien kun je je topic titel even aanpassen en daarbij vermelden dat het om isdn gaat ? Bedankt.

De praktijk wijst idd uit dat je tijdens de porteringsfase is sommige gevallen idd beter de uitgaande gesprekken via de Tel 1 van de EB kunt doen en de binnenkomende gesprekken via de "oude" struktuur.Je bent dan in iedergeval bereikbaar.Op het moment dat het NT1 lampje uit is weet je zeker dat portering een feit is en loopt eea via de EB.

En waar gewerkt wordt,gaat idd helaas soms iets fout en dat is natuurlijk minder fraai als het jezelf aangaat.


Nope,
Bij mij ging het lampje ook uit en werkte er bijna niks meer. Kon toen alleen nog maar uitbellen.

_________________
__________________________
Grtnx
Cees


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 12:52 
Offline

Geregistreerd: za 02 sep 2006 21:09
Berichten: 26
Woonplaats: Mierlo
Ik neem aan dat inmiddels jouw IPB-problemen opgelost zijn? Zo ja, hoe is dat verlopen en wat kunnen ISDN-overstappers nog meer verwachten?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 20:44 
Offline

Geregistreerd: do 06 jul 2006 17:01
Berichten: 2
Ik heb deze maand 2 ISDN telefoonnummers omgezet van ISDN naar Internetplusbellen.
(Wij zitten ca 200 meter van de centrale af)
Eigenlijk geen enkel probleem.
Alles loopt zoals het op papier zou moeten lopen.
Geen problemen gehad voor de omzetting en ook geen problemen gehad na de omzetting.
Voor ons (ISDN gebruikers) is dit een heel handige aanpassing.
Wij zijn zonder kosten de ISDN apparatuur kwijt en kunnen bijna hetzelfde.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 20:58 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Eigenlijk een beetje offtopic maar sluit mij helemaal bij Ed aan, vanaf maart dit jaar gebruik ik IPB, ook voormalig isdn gebruiker en nog geen problemen gehad behoudens de grote voip storing van een paar weken geleden.

P.s Ed open voortaan maar een nieuw topic met een bericht wat in feite niets met dit topic te maken heeft.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 16:34 
Offline

Geregistreerd: za 02 sep 2006 21:09
Berichten: 26
Woonplaats: Mierlo
Ik ben bang dat ik dan heel veel pech heb: na de opstartproblemen die ruim een week geduurt hebben, werkt de telefoon. Echter, de verbinding werd vanaf de eerste dag van de omschakeling geregeld plotseling verbroken, meerdere keren per dag. We hebben met de technische dienst afgesproken dat we bijhouden hoe vaak dit gebeurt, wanneer, naar welke bestemming etc. Hier een samenvatting van de lijst:

30% (!) van de uitgaande gesprekken wordt plotseling verbroken.
100% van de afgebroken gesprekken zijn bij het zelf bellen
Zowel lokaal als interlokaal, meestal rond 1 minuut gespreksduur.
Als je het nummer direct opnieuw belt, is dat in gesprek. Na een halve minuut niet meer.

Dit is niet de kwaliteit van de dienst die we voor de omschakeling hadden, terwijl dat wel beloofd is...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 16:47 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
het is al vaker gezegd op dit forum: probeer eens een andere telefoon en is de splitter nog aanwezig/in gebruik.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 16:58 
Offline

Geregistreerd: za 02 sep 2006 21:09
Berichten: 26
Woonplaats: Mierlo
Nee, de splitter zit er nog in. NT1 en de huiscentrale zijn er wel tussenuit. Is er ergens informatie te vinden over hoe de onderdelen tov elkaar geschakeld moeten worden als de portering achter de rug is?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 17:24 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Ik ga er vanuit dat de portering een feit is en dan heeft de splitter geen enkele toegevoegde waarde meer.Bel je met een Dect telefoon of een gewoon toestel ?

NB:vraag anders even voor de zekerheid na of je geporteerd bent.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 17:32 
Offline

Geregistreerd: za 02 sep 2006 21:09
Berichten: 26
Woonplaats: Mierlo
Portering is 2 weken geleden gebeurd: lampje NT1 was opeens uit. Ik heb toen de NT1 en de Webvox er tussenuitgehaald. Dat leek te werken behalve het onderbreken van de verbinden af en toe.

Ik bel met een draadloos toestel, zonder versleuteling (DECT).

Klopt het dat ik de kabel die van splitter(ADSL) naar experiabox(ADSL) loopt, weg kan halen en de lijn rechtstreeks in experia(lijn) kan pluggen?

Weet iemand waarom deze schakelwijze niet in de handleiding staat en waarom dit niet door de TD verteld wordt als mogelijke oorzaak?


Laatst bijgewerkt door Vliegertje op vr 22 sep 2006 17:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 17:33 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Vliegertje schreef:
Nee, de splitter zit er nog in. NT1 en de huiscentrale zijn er wel tussenuit. Is er ergens informatie te vinden over hoe de onderdelen tov elkaar geschakeld moeten worden als de portering achter de rug is?


de kabel aan de onderzijde van de splitter wordt rechtstreeks aangesloten op adsl van de eb.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 sep 2006 09:15 
Offline

Geregistreerd: za 02 sep 2006 21:09
Berichten: 26
Woonplaats: Mierlo
De splitter heb ik er nu tussenuitgehaald (ook op advies van een andere KPN-medewerker), maar bij het eerste telefoongesprek ging het al weer fout. Op zich ben ik daar blij mee, want dat betekent dat een eerdere KPN-medewerker me niet voor niets een lijstje heeft laten maken met wanneer het onderbreken allemaal gebeurt.

Ik zal hier een nieuw topic van maken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 sep 2006 09:36 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
OK,dan gaat deze op slot en plaats ik even deze link in het nieuwe topic.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling