Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 04 mei 2025 01:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: bellen
BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 09:27 
Offline

Geregistreerd: zo 10 sep 2006 09:45
Berichten: 3
hallo

ik heb even een vraag over het bellen met internetbellenplus.
sinds 2 weken heb ik internetbellenplus maar ik heb problemen met bellen,een telefoon gesprek kan ik maximaal 14 minuten voeren en dan wordt de lijn verbroken en ik kan niet gebeld worden(ik heb me wel aangemeldt).
ik zit nu al 2 weken te wachten op een telefoontje van de kpn maar die laat erg op zich wachten.heeft iemand hier een idee of dezelfde ewrvaring?

vriendelijke groet,

richard

_________________
just the way it is


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 10:05 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Weet je of de portering al gedaan is ? Gebruik je ook Dect apparatuur of een gewone telefoon en maak je ook gebruik van P2P programma's ?

Mbt het ontbreken van een contact,pak gewoon de telefoon en laat je met de tweedelijns doorverbinden want zolang wachten kan natuurlijk niet.Het probleem is niet nieuw,want ik heb het zelf ook gehad en soms nog wel eens.Een verklaring kan zijn dat je telefoongesprekken vastgehouden worden door de Experiabox en deze eigenlijk volloopt om het maar simpel te zeggen,maar eea kan ook afhankelijk zijn van bovenstaande vragen.De mensen die je proberen te bellen,horen die een toon of is de lijn helemaal dood ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 10:27 
Offline

Geregistreerd: zo 10 sep 2006 09:45
Berichten: 3
de mensen aan de andere kant horen helemaal niets en als ik mezelf soms bel hoor ik dat alle lijnen bezet zijn(ik heb maar 1 lijn).

bedankt voor de snelle reactie

_________________
just the way it is


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 10:28 
Offline

Geregistreerd: zo 10 sep 2006 09:45
Berichten: 3
ik gebruik trouwens een dect telefoon en gebruik inderdaad bitcomet.

_________________
just the way it is


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 11:24 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
kijk eens naar het aantal verbindingen met bitcomet. teveel verbindingen kost teveel bandbreedte en daardoor kunnen problemen ontstaan met telefoneren.
daarnaast kunnen dect telefoons ook problemen geven. probeer eens een andere telefoon te gebruiken.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 15:08 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Ik zou je willen adviseren om eens een dag zonder P2P programma te werken en te kijken wat het resultaat is.Tevens kan het type Dect ? problemen veroorzaken,wat eenvoudig te testen is door een niet dect-toestel te gebruiken en kijken wat dan de resultaten zijn.

Tevens zou je evt kunnen overwegen om de EB even uit te doen en daarna weer aan.

In afwachting van je ervaringen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: reactie
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 14:37 
Offline

Geregistreerd: zo 10 sep 2006 09:42
Berichten: 4
Woonplaats: almere
Naar aanleiding van jullie adviezen heb ik een aantal dingen gedaan:
ik heb de kpn maar eens gebelt(slim he),deze heeft mij verteld de splitter er tussen uit te halen,dit leek in het begin (na reset box) een oplossing.
nu heb ik het volgende probleem,het lijkt alsof ik na een aantal maal gebeld te zijn niet meer gebeld kan worden.
zoals jullie zien is er verbetering maar het is nog niet optimaal,is er nog iemand met een goeie tip.
ik heb trouwens geen analoge telefoon wel een andere dect toestel,zou dat helpen?

bedankt voor de hulp,

richard

_________________
just the way it is


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 14:40 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
probeer inderdaad eens een andere telefoon.
heb je al gewerkt zonder of met minder verbindingen met de p2p sotware?

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 15:54 
Offline

Geregistreerd: zo 10 sep 2006 09:42
Berichten: 4
Woonplaats: almere
ik heb de verbindingen van bitcomet verlaagd.
ik heb nog wel even een vraag over de telefoon,als ik dus op dat bepaalde moment niet meer gebeld kan worden voldoet een reset (meestal) om dit probleem (tijdelijk) te verhelpen.
is er niet iets anders wat ik kan doen behalve een reset zodat ik weer gebeld worden (iets vanaf mijn pc ofzo)?

bedankt voor jullie goeie en snelle reacties

_________________
just the way it is


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 16:01 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
het voip gedeelte moet natuurlijk gewoon werken zonder dat (al dan niet via de pc) een reset moet worden gegeven.
ik denk toch echt dat je het in de telefoon moet zoeken. kijk eens op de volgende link, waar leden hun ervaringen met bepaalde type telefoons geven viewtopic.php?t=498

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 16:15 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Ik zou je willen adviseren om eens met een gewone (niet Dect) telefoon te bellen en zonder gebruik te maken van P2P programma's.

Kijk even hoe dat gaat en je weet dan waar je gericht kunt zoeken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: reactie
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 03:35 
Offline

Geregistreerd: wo 20 sep 2006 22:34
Berichten: 18
tgk schreef:
Naar aanleiding van jullie adviezen heb ik een aantal dingen gedaan:
ik heb de kpn maar eens gebelt(slim he),deze heeft mij verteld de splitter er tussen uit te halen,dit leek in het begin (na reset box) een oplossing.
nu heb ik het volgende probleem,het lijkt alsof ik na een aantal maal gebeld te zijn niet meer gebeld kan worden.
zoals jullie zien is er verbetering maar het is nog niet optimaal,is er nog iemand met een goeie tip.
ik heb trouwens geen analoge telefoon wel een andere dect toestel,zou dat helpen?

bedankt voor de hulp,

richard


Ik denk dat je last hebt of gehad hebt van een storing op een van de SBC's die gebruikt wordt, wat er gebeurd met zo'n storing is dat de poorten van het telefoon verkeer open blijven staan waardoor dus het zelfde effect ontstaat als je veel download...

een tijdelijke oplossing is dus je eb te resetten om het de connecties weg te krijgen, de 2e lijns kan ook je SBC aanpassen als dit niet al gebeurd is en als dat niet gebeurd met de reset (weet niet of deze bij kpn in de gebruikers account gekoppeld is of dat deze realtime wordt aangevraagd wanneer de box zich aanmeld)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: probleem
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 10:37 
Offline

Geregistreerd: zo 10 sep 2006 09:42
Berichten: 4
Woonplaats: almere
hier ben ik weer,

ik heb net een telefonisch onderhoudt gehad met de technische dienst,
deze vertelde mij dat de (chip) server waar ik op zat een aantal weken geleden rare kuren vertoonde , ik ben nu overgezet op een andere server en deze zou mij een beter resultaat moeten geven.
tot ik mijn bitcomet aanzette was dit ook zo,ahoewel ik voor die tijd zonder bitcomet dezelfde problemen had.
ik hoop dat het overstappen van server het gewenste resultaat gaat leveren.
had ik nog 1 vraag :heeft iemand anders ervaring met het veranderen van server en wat zijn zijn of haar ervaringen daar mee?

bedankt,

richard

_________________
just the way it is


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 10:46 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Als we hier praten over telefoonverbindingen die in je EB blijven hangen dan ben ik nog niet overtuigd van een oplossing.Vraag een volgende keer of het in relatie staat met poort 5002 (kan de tweedelijns zien).

Als dat zo is,dan weet KPN er vanaf en zou de afdeling RGSD hiervoor met een oplossing komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: telefoon
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 11:00 
Offline

Geregistreerd: zo 10 sep 2006 09:42
Berichten: 4
Woonplaats: almere
Ik ben net weer even aan de test geslagen,
ik heb bitcomet aanstaan en kon niet meer gebelt worden,ik heb besloten om vanaf de huis telefoon naar buiten te bellen (dit ging) het vreemde wilde dat ik daarna wel weer naar huis kon bellen,dit alles ondanks dat bitcomet aanstond(wordt ik nu lichtelijke gek?)

groeten,

richard

_________________
just the way it is


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling