Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 21:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 22:15 

Hallo,

Ik heb deze week de expediabox ontvangen. Ik heb een speedtouch 110g adapter op mijn laptop aangesloten. De internetverbinding werkt alleen als ik de zero configuration aanzet. Zou volgens mij ook zonder moeten kunnen. Maar vervelender is dat ik iedere keer dat ik opstart die zero configuration opnieuw moet laten starten. Hoe los ik dit op??? Alvast bedankt!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 22:23 

start > configuratiescherm > systeembeheer (als dit er niet staat even klassieke weergave aanzetten) > services > uit de lijst wireless zero configuration openen > opstarttype op handmatig zetten > starten aanklikken > toepassen > klaar !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 22:26 

Je moet eerst de ST110g uit je software verwijderen, dan WZC uitzetten. Pc opnieuw opstarten. Daarna installeer je eerst de software van de ST110g en pas als de software er om vraagt sluit je de ST110g aan.

Vervolgens stel je de ST110g in met de juiste SSID en encryptie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 22:27 
Site Admin

maak je gebruik van de software voor de 110 g van deze site http://www.speedtouch.nl/drivers.html#110g
zie voor het uitschakelen van de service viewtopic.php?t=240

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 23:34 

Dank voor jullie adviezen, erg attent. Ik heb ze allemaal opgevolgd. Het probleem zit volgens mij in de zero configuration. Zodra ik die start is er een prima verbinding. Maar ik moet hem dus iedere keer als ik de pc opstart opnieuw aanzetten. Ik heb het al op handmatig gezet en op automatisch. Dus.....hoe zorg ik ervoor dat mijn pc automatisch de zero configuration start???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 00:01 

Het beste is WZC uitschakelen en de software en drivers van de ST110g te gebruiken. Maar als je toch WZC wil gebruiken moet je deze in services op automatisch zetten en starten. Ook moet je bij wireless LAN-eigenschappen jouw netwerk boven in de lijst van beschikbare netwerken zetten.

Profiel  

Berichttitel: Thanks!!
BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2006 21:41 

:D :D Eindelijk....... Het werkt. De oplossing zat hem toch in het uitschakelen van WZC en alleen met het stuurprogramma van speedtouch werken. Hartelijk dank voor het aandragen van de oplossing. Het heeft me al heel wat uurtjes gekost....[/b]

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 22:37 

Met enig zoeken op internet heb ik dit forum gevonden. De reden van de zoekopdracht is dat ik ook merkte dat mijn nieuwe Speetouch 110g PCMIA-card de EB niet kon vinden.

De vragen die ik had, leken te kunnen worden opgelost met de in deze posts geschreven antwoorden.
Maar helaas:

Even de feiten:
Ik heb sinds een 1/2 jaar I+B met de zilveren EB en de Gigaset.
Op mijn laptop Toshiba S1800-614 werkt de verbinding met de Gigaset, met enige hulp van de helpdesk, nu in principe goed. Ik kan vanuit de huiskamer goed internetten met de EB op de eerste verdieping.

Omdat mijn dochter haar Compac Evo 600c ook graag wil internetten, besloot ik uit te kijken naar een PCMIA-kaart.
De vorige week gekochte Speedtouch 110g kon volgens de verkoper in de Primafoon-winkel ook WPA-PSK aan.

Hoewel ik een doosje meekreeg voor ADSL, met de kaart en een CD-rom, zat er verder geen uitleg bij.
Met de CD-rom in de speler heb ik e.e.a. proberen te installeren, totdat een Serial-nummer gevraagd werd van een ADSL-modem, dat ik dus niet had.
Ook het bellen met de helpdesk gaf geen uitsluitsel, want daar werd gewezen op een F-toets waarop een antenne zichtbaar moest zijn.
Ook heb ik de WZC aan- en uitgezet volgens de instructies.

Uiteindelijk heb ik de software van Speedtouch van internet gedownload en opnieuw geinstalleerd.
Helaas zag de Speedtouch nog steeds de EB niet.

Vanmiddag nogmaals een poging gedaan, met hetzelfde negatieve resultaat.
En ook op de Compac bleef de EB onzichtbaar.

Weet er nog iemand raad?

Alvast bedankt

John

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2007 15:06 

Vele malen de ST110g geinstalleerd en werkt prima met de Siemens en SpeedTouch. De CD-rom die erbij zit is voor installatie i.c.m. de ST580 of de ST716.

Je kunt dan ook het beste de laatste software gebruiken van de SpeedTouch site. Eerst de software installeren en de ST110g pas aansluiten als de pc er om vraagt.
WPA encryptie werkt overigens alleen met Win2k en XP.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2007 15:11 

Alle stappen heb ik dus ook gedaan, maar nog steeds geen gevonden EB op de pc.
Kan het aan het vermogen van de EB liggen? Ik zat er met de Speedtouch overigens mar zo'n meter vandaan?

John

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2007 15:42 

Schuurmans schreef:
Omdat mijn dochter haar Compac Evo 600c ook graag wil internetten, besloot ik uit te kijken naar een PCMIA-kaart.
De vorige week gekochte Speedtouch 110g kon volgens de verkoper in de Primafoon-winkel ook WPA-PSK aan.

Welk besturings systeem draaid er op de Evo 600c?
Dat is mede bepalend of WPA-PSK ook echt gaat werken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2007 17:54 

Schuurmans schreef:
Alle stappen heb ik dus ook gedaan, maar nog steeds geen gevonden EB op de pc.
Kan het aan het vermogen van de EB liggen? Ik zat er met de Speedtouch overigens mar zo'n meter vandaan?

John

Vindt je wel andere draadloze netwerken in de buurt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2007 21:06 

Op beide PC's draaide XP met SP2, incl. de meest recente updates van Microsoft.

Met de Speedtouch vond ik ook geen andere netwerken, zoals ik die met "draadloze netwerken" en de Gigaset wel vond.
Misschien lag het ook in de aansturing van de PC-kaart.

Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Daarom ben ik vandaag naar de Primafoonwinkel teruggegaan en heb de Speedtouch omgeruild voor een tweede Gigaset.
Daarmee zit ik nu te internetten.

In elk geval bedankt voor jullie antwoorden.

Overigens deden de bij de Primafoonwinkel niet moeilijk, ook als was de 8 dagen ruiltermijn officieel al verlopen.

John

P.S. Ik blijf deze site wel volgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2007 21:36 
Site Admin

denk uiteindelijk dat de PCMIA-kaart of het PCMIA-slot van die compaq defect is en zodoende geen netwerkverbinding kon vinden en maken.
goed te horen dat je het forum blijft volgen; actief meedoen voor de andere leden mag natuurlijk ook :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]