Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 20 apr 2025 03:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 22:46 

:(
Tijdens het aanvragen van Internetplusbellen heeft KPN zelf een hoofdmailadres aangemaakt gebaseerd op de naam van het abonnement. Nu is dat bij mij de meisjesnaam van mijn vrouw. Veranderen in haar getrouwde naam kost €30! Belachelijk voor een eenvoudige naamswijziging.
Nu heb ik mijn naam op het hoofdmailadres gezet om zodoende zelf alle postmaster mails van KPN te kunnen ontvangen. Alles werkt, tenminste in de normale Outlook2003 client.
Echter nu gaat het fout in Webmail. Daar kun je alleen aanloggen met het hoofdmailadres en niet met een alias. Je kunt ook geen mail versturen uitnaam van de alias. Dit is natuurlijk niet wat je wilt.
O ja al mijn 4 gratis adressen zijn inmiddels vergeven in het gezin.
Heeft iemand een idee hoe dit toch kan. Heb KPN al gemaild maar die geven geen antwoord. En bellen heeft mij al €15,- gekost aan 0900 tikken ivm het goed laten werken van de overige instellingen wat trouwens niet mijn fout was maar KPN.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 22:58 

De enige die het hoofdmailadres kan veranderen is KPN. Een 2e lijns helpdeskmedewerker kan dit doen, je moet alleen bereidwillige mensen treffen aan de telefoon die dit voor je willen doen.

Het is belachelijk dat KPN zelf een hoofdemailadres met wachtwoord verzint en de klant daarmee opzadeld. Dit is pas van de laatste tijd, voorheen moest je zelf een emailadres aanmaken in "MijnKPN". Ze zullen dit wel doen om hun servers te ontlasten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 12:48 

Marcel schreef:
De enige die het hoofdmailadres kan veranderen is KPN. Een 2e lijns helpdeskmedewerker kan dit doen, je moet alleen bereidwillige mensen treffen aan de telefoon die dit voor je willen doen.

Het is belachelijk dat KPN zelf een hoofdemailadres met wachtwoord verzint en de klant daarmee opzadeld. Dit is pas van de laatste tijd, voorheen moest je zelf een emailadres aanmaken in "MijnKPN". Ze zullen dit wel doen om hun servers te ontlasten.

Ja, vaag.
In februari ben ik overgestapt naar IPB en heb toen zelf mijn adres mogen aanmaken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 13:34 

Mvandenwollenberg schreef:
:(
En bellen heeft mij al €15,- gekost aan 0900 tikken ivm het goed laten werken van de overige instellingen wat trouwens niet mijn fout was maar KPN.

Als het via KPN loopt kun je hiervoor gewoon 0800-0407 bellen :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 11:54 

Hallo allemaal,

Ik heb KPN InternetPlusBellen 1 week geleden aangevraagd. Dat zal dus niet lang meer duren, denk ik.

Ik heb een vraag waar ik verder geen antwoord op kon vinden. Ik heb begrepen dat je emailadres gebruikersnaam@kpnplanet.nl wordt.

Uit hoeveel tekens mag je naam voor de @ bestaan? Is dit 8 (zoals ik nu heb), of mag het je voor- en achternaam zijn, gescheiden door een punt?

Groeten, Alfons

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 12:01 

Mag idd gescheiden zijn door een punt dus bijv alfons.de.bruin@ etc

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 12:11 

Maarten schreef:

Maarten,

Bedankt voor je vlotte antwoord. Dat geldt ook voor je 'hoofd'adres?
Dan wordt het dus alfons.verbiest@kpnplanet.nl

Groeten, Alfons

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 12:19 

Correct.

Nou als ik laatst wel ergens dat je een extra account moest laten aanmaken via de Helpdesk (?) maar ik weet niet of dat nog zo is.Voorheen kon je namelijk zelf op dit gebied net zo veel "rommelen" als je maar zou willen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 18:38 

Alfons schreef:
Maarten schreef:

Maarten,

Bedankt voor je vlotte antwoord. Dat geldt ook voor je 'hoofd'adres?
Dan wordt het dus alfons.verbiest@kpnplanet.nl

Groeten, Alfons

Helaas kan je het hoofdadres niet meer zelf kiezen. KPN bepaald zelf het hoofdadres. Je kan wel een alias aanmaken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 18:53 

@Marcel:Sinds wanneer is dit en waarom ? Voorheen kon je dit toch opgeven bij aanmelding ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 20:51 

Maarten schreef:
@Marcel:Sinds wanneer is dit en waarom ? Voorheen kon je dit toch opgeven bij aanmelding ?

Dit is pas ongeveer een half jaar. Voorheen maakte je eigen hoofdmailadres aan via "Mijn KPN" bij het aanmelden van IPB. Ik vermoed dat KPN dit veranderd heeft zodat de servers minder belast worden. De klant krijgt nu een emailadres opgedrongen en kan deze niet meer wijzigen. Je kan wel een alias aanmaken.

Laatst bijgewerkt door Marcel op di 19 sep 2006 22:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 21:44 

@Alfons

Mea Culpa,je ziet,er wijzigen in een aantal maanden dingen die niet in het voordeel van de klant zijn,

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 22:27 

Maarten schreef:
@Alfons

Mea Culpa,je ziet,er wijzigen in een aantal maanden dingen die niet in het voordeel van de klant zijn,

Geeft niet Maarten. Voorlopig heb ik het nog helemaal niet, dus ik wacht verder maar rustig af.

Groeten, Alfons

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]