Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 21:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 18:37 

Ik vond op het forum een prima manual van de EB. Echter bij hoofdstuk 4 (USB) kwam ik een optie tegen die niet in mijn menu zit. Ik heb wel de file- en printserver optie, maar niet de webserver optie. Is het al bekend of, of wanneer deze optie beschikbaar is? Ik wil tzt een FTP server maken met mijn USB harddisk. Die werkt overigens nog niet vlekkeloos. Maar dat is iets voor een ander topic.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 19:10 
Site Admin

functionaliteit van de handleiding komt niet geheel overeen met de huidige softwareversie. hieronder valt dus ook de webserver, die bij niemand op dit moment actief is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 22:35 

JohnDu schreef:
Ik vond op het forum een prima manual van de EB. Echter bij hoofdstuk 4 (USB) kwam ik een optie tegen die niet in mijn menu zit. Ik heb wel de file- en printserver optie, maar niet de webserver optie. Is het al bekend of, of wanneer deze optie beschikbaar is? .

Hier heb je een andere oplossing )weliswaar anders dan wat je evt zou willen,maar toch

viewtopic.php?t=574

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 23:19 

Maarten schreef:
JohnDu schreef:
Ik vond op het forum een prima manual van de EB. Echter bij hoofdstuk 4 (USB) kwam ik een optie tegen die niet in mijn menu zit. Ik heb wel de file- en printserver optie, maar niet de webserver optie. Is het al bekend of, of wanneer deze optie beschikbaar is? .

Hier heb je een andere oplossing )weliswaar anders dan wat je evt zou willen,maar toch

viewtopic.php?t=574

Ok tnx voor deze info. Zou dit functionaliteit zijn die wel in de "echte" Siemens versie zitten en (nog) niet in de KPN versie?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 11:49 

Goeie vraag,ik denk dat Siemens daar zelf een antwoord zou kunnen geven.Ik kan het je helaas niet zeggen.

Profiel  

Berichttitel: webserver optie
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 10:25 

Webserver optie zit alleen in de oudere firmware van de EB, febr. 06

Maarten schreef:
Goeie vraag,ik denk dat Siemens daar zelf een antwoord zou kunnen geven.Ik kan het je helaas niet zeggen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 nov 2006 14:59 

Omdat de optie "webserver" aleen op een oude firmware van de EB zit, kan is het geen mogelijkheid om via die optie een webserver op te zetten met je usb harddisk in de eb. Wie weet een andere manier om van de usb harddisk wel een webserver te maken. is het alleen een kwestie van poort 21 open te zetten? of moet er ook nog een programma op de usb harddisk geinstalleerd worden?

met vriendelijke groet,
Martijn

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 17:13 

bedoel je een webserver of ftp-server? poort 21 is voor ftp.
de enige oplossing waar ik op ben gekomen is een netwerkharddisk met ingebouwde webserver aanschaffen. dit houdt in dat er ook een processor en besturingssysteempje aan boord moet zijn. een gewone usb-schijf heeft dit niet. de meeste netwerkharde schijven hebben wel een ftp-server, maar geen webserver. er zijn enkele fabrikanten die ook een versie hebben met ingebouwde webserver voor internetpublicatie. maar die zijn wel aan de prijs. er zijn ook usb-netwerk adapters (d-link, linksys) die iets van mogelijkheden hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 17:21 

JA dat is vergelijkbaar wat je eerst met de EB ook kon. Het maakt mij niet veel uit of het een FTP of webserver is. Het gaat mij puur voor het uitwisselen van bestanden. Maar zal eens die optie bekijken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 17:30 

kijk eens naar: D-link DNS-120

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]