Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 20:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 15:01 

Hallo

Sinds gisteren het pakket KPN bellen plus internet binnegekregen. Mooie doos en de installatie een fluitje van een cent. Tenminste als ik alles van de KPN gebruik. Ik had adsl van KPN met twee bekabelde pc's en één draadloze laptop, de compaq nc6000 met een wlan kaart.
Nu met de KPN experia box telefoon zonder problemen omgezet, de bekabelde pc's no problem en ook de laptop leek probleemloos te gaan. Ik heb via de wizzard bedrijfsnetwerkinstellen heb ik het nieuwe netwerk geselecteerd en de WPA-PSK sleutel ingevoerd
So far so good, mijn kaptop ziet de experia en gaat verbinding maken. Alles lijkt top, tot na vijf minuten de verbinding verbreekt. Na een resest van de verbinding wederom vijf minuten en einde oefening. Ik heb inmiddels de lease periode op never expire gezet, het mac adres ingevuld maar niets mag baten.
Mijn energie saver voor de netwerk kaart staat uit. het houdt een beejte op voor mij. ik ben slechts een leek die niet zoveel verstand heeft van computers. Alle pc's draaien op windows XP professional met sp2
Wie kan mij helpen met een oplossing. De netwerk kaart is een HP wlan 802.11b/g W400 van ongeveer een jaar oud.

Alvastr veel dank voor de antwoorden

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 16:41 

Maak je gebruik van de wireless zero in XP om de verbinding op te zetten of doe je dat dmv clientsoftware van de HP Wlan ?
Het geniet de voorkeur om de laatste variant te gebruiken omdat de een de ander nog wel eens wil storen.Verder moet je dan de Wireless Zero binnen XP uitzetten.
Maak je verder ook gebruik van P2P software ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 18:47 

Dag maarten dank je wel voor je snelle reactie. Ik gebruik niet de client software, ik zal eens kijken of ik die op de pc heb staan en hoe dat dan geinstalleerd moet worden.
inmiddels is een van de bekabelde pc er ook spontaan mee gestopt. Ik gebruik geen P2p

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 18:59 

Goochem schreef:
Alles lijkt top, tot na vijf minuten de verbinding verbreekt. Na een resest van de verbinding wederom vijf minuten en einde oefening.

Controleer bij LAN-eigenschappen of bij verificatie geen vinkjes staan. Als er een vinkje bij IEEE-verificatie staat krijg je bovenstaand probleem.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 19:03 

Hoi Marcel

thanks, maar waar vind ik dat?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 22:01 

Heren

dank voor jullie hulp. Maar vanavond een vriendelijke dame van de KPN helpdesk aan de telefoon die mij geholpen heeft. Het SSID opnieuw ingevoerd tesamen met mij. na een aanvankelijke weigering opnieuw een herstart gedaan van de netwerksessie en vaanf toen lijkt het probleem verholpen. in ieder geval dank voor het meedenken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 22:11 

Dat is mooi ! Laat even weten of het ook definitief de oplossing is,dan kunnen we daarna het topic sluiten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]