Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 18:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 13:44 

Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om een softphone programma zoals phoner te gebruiken op mijn laptop als ik thuis ben.

Ik wil dus gewoon met mijn eigen vaste nummer (070-xxxxxxx) bellen via mijn eigen EB, aangezien ik op de plek waar ik regelmatig met mijn laptop zit geen toestel in de buurt heb. Ik wil dus geen extra 087/084 nummer.

Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet aan de praat.

Is de EB wel een SIP server? Hij luistert wel op port 5060, dus je zou denken van wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 22:45 

Kijk anders eens even hier naar

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1206840/ ... hor1325809

De EB is geen Sipserver maar een adsl modem router met Voip,die voor het Voip gedeelte zeg maar contact heeft meet een Sipserver.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 09:03 

Ik had die tekst waar je naar verwijst uiteraard al eerder gelezen, maar ik vind dit niet de meest duidelijke tekst die er bestaat. Er wordt immers gesproken over "andere aanbieders", maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil gewoon mijn laptop als extra toestel kunnen inzetten.

[scarcasme]
Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd. We hebben immers VoIP met ons InternetPlusBellen (de naam zegt het al), dus wie wil er dan iets anders dan alleen kunnen bellen via de Tel1 en Tel2 poorten van je EB.
[/sarcasme]

Het is blijkbaar niet anders. Het had zo mooi kunnen zijn :(

In ieder geval bedankt voor de reactie 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 11:44 

Krijg toch het idee dat het wel zou moeten werken maar hoe je eea exact moet instellen weet ik ook niet :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 15:05 

Maarten schreef:
Krijg toch het idee dat het wel zou moeten werken maar hoe je eea exact moet instellen weet ik ook niet :roll:

Als er iets is waarmee ik kan helpen, laat het dan even weten. Ik zou het graag aan de praat krijgen. Of vallen we dan buiten het "bereik" van het forum?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 15:09 

Nee hoor :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 15:09 
Site Admin

@frank: het lijkt mij toch meer een zaak dat jij dat eens gaat proberen en niet maarten (tenzij hij daar ook oren naar heeft natuurlijk). jij bent toch de vraagsteller over dit programma. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 15:15 
Erelid

Citaat:
Of vallen we dan buiten het "bereik" van het forum?
Omdat het ook officieel op de site van KPN staat moet dat hier ook kunnen dacht ik zo.

5. Kan ik andere SIP-hardware en SIP-software gebruiken?
Ja, dat kan, maar gebruik dan bij voorkeur niet de standaard SIP-poort 5060 voor communicatie. Deze wordt namelijk door KPN gebruikt voor telefoonverkeer over de KPN Experia Box en kan zo problemen veroorzaken bij andere apparatuur of software.
Als u een andere poort voor SIP gebruikt, bijvoorbeeld 5080, dan is het in principe mogelijk om SIP-gebaseerde telefonie van een andere aanbieder te gebruiken. Deze aanbieder moet dan wel deze poort accepteren. U reglt zelf de instellingen van uw eigen (Niet KPN) SIP-telefoon of software.

Bron KPN.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 09:41 

jwagenaar schreef:
@frank: het lijkt mij toch meer een zaak dat jij dat eens gaat proberen en niet maarten (tenzij hij daar ook oren naar heeft natuurlijk). jij bent toch de vraagsteller over dit programma. :wink:

Nee, dat begrijp ik, maar mijn probleem is dat ik er al flink wat tijd in heb zitten en het gewoon niet aan de praat krijg. Dus vandaar mijn vraag hier.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 15:33 

Bij gebruik van een wifi telefoon, een hardphone of een softphone moet je gebruik maken van een lokatieonafhankelijk 084 nummer.
Ik maak gebruik van X-Lite en SJphone en dat werkt met een 084 nummer goed.
Je kan misschien je 070 nummer doorschakelen naar je 084 nummer?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2006 22:10 

Frank schreef:
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om een softphone programma zoals phoner te gebruiken op mijn laptop als ik thuis ben.

Ik wil dus gewoon met mijn eigen vaste nummer (070-xxxxxxx) bellen via mijn eigen EB, aangezien ik op de plek waar ik regelmatig met mijn laptop zit geen toestel in de buurt heb. Ik wil dus geen extra 087/084 nummer.

Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet aan de praat.

Is de EB wel een SIP server? Hij luistert wel op port 5060, dus je zou denken van wel.

Nee een geografisch nummer gebruiken met je softphone mag niet en kpn zal je daarvoor ook geen gegevens geven.

Dit heeft te maken met regels opgelegt door de nederlandse telecomwet en de opta.

zie: http://www.opta.nl/download/Beleidsrege ... ring%2Epdf

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 16:01 

Als je met je laptop wilt bellen via de Experiabox, is de enige mogelijkheid volgens mij een faxvoicemodem. Maar ja, dat is natuurlijk niet draadloos....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]