Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 00:38 
Offline

Geregistreerd: ma 28 aug 2006 23:52
Berichten: 5
Op een nieuwe, dus schone Maxdata PC (Windows XP SP2, firewall uit) probeer ik de Gigaset 108 USB adapter te installeren. Tot nu toe al dagenlang zonder enig succes. Tijdens het installatieproces wordt op bepaald moment gevraagd om de USB-adapter aan te sluiten. Ik plug de Gigaset in op een USB-poort (achterin de kast) en krijg na enige tijd de melding dat de nieuwe hardware mogelijk niet goed werkt omdat er een fout is opgetreden. Na voltooien controleer ik via apparaatbeheer de Gigaset en zie ik dat het apparaat niet kan starten (code 10). Apparaat verwijderen en opnieuw installeren, leidt tot hetzelfde resultaat. De software volgens het boekje de-installeren en opnieuw installeren levert ook niets op. Zelfs na selectief opstarten (via MSCONFIG) en opnieuw installeren van de software, blijft het geheel resulteren in dezelfde fout: kan apparaat niet starten (code 10).

Ook wanneer ik alleen de drivers van de Gigaset zelf installeer en niet de gehele configurator-software, blijf ik de fout houden.

Energiebeheer van de USB-controller en poorten (VIA REV 5 of later)uitgeschakeld en daarna installeren leidt ook tot hetzelfde probleem.


Wie herkent dit probleem en heeft er een mogelijke oplossing ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 10:48 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Heb je het al eens geprobeerd adhv deze link:

http://www.kpnadsl.nl/support/downloads-gigaset108.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 12:35 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
en mocht dit niet lukken. er is een nog nieuwere versie via siemens beschikbaar. http://tinyurl.com/m2e6g

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 14:39 
Offline

Geregistreerd: ma 28 aug 2006 23:52
Berichten: 5
Ja, ik beschik ook al over de nieuwste versie van de drivers voor de Gigaset (1.0.1.4); ook hiermee blijft het probleem bestaan. Helaas.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 19:38 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Wellicht heb je al een poging gedaan op een andere usb aansluiting ?

Heb je eventueel ook een andere computer om eea te testen ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 20:25 
Offline

Geregistreerd: ma 28 aug 2006 23:52
Berichten: 5
Ja, op alle USB-poorten van deze PC hetzelfde probleem. Als ik echter een andere draadloze adapter (conceptronic) installeer, gaat het prima. De Gigaset op een andere PC werkt ook prima. Het lijkt echt een combinatie van Gigaset in samenhang met deze PC.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 20:27 
Offline

Geregistreerd: ma 28 aug 2006 23:52
Berichten: 5
Siemens gaat het probleem naar haar hoofdkantoor in Duitsland sturen; zij komen er per telefoon ook niet uit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 20:48 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Ben wel benieuwd naar hun antwoord :roll:

Lijkt wel iets weg te hebben van een conflict mbt een bepaalde chip ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 22:22 
Offline

Geregistreerd: ma 28 aug 2006 23:52
Berichten: 5
Lijkt mij ook; ben benieuwd of het echt opgelost gaat worden..., maar als ik nog iets hoor, laat ik het jullie weten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 22:24 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
wellicht een tijdelijke oplossing: switchen van netwerkadapters van pc's.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 22:34 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
aaaeng als eens bij google gezocht op code 10, er gaat een wereld voor je open o.a microsoft geeft aan dat het een driver probleem kan zijn. En wat Maarten ook al aangeeft het kan een conflict zijn met chipset drivers op je computer.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling