Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 28 apr 2025 23:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2006 13:48 

In verband met gebruik van de laptop wil ik graag 2 handelingen uitvoeren.
a) het kanaal vastzetten naar een ander kanaal, hoe doe ik dat en waar moet ik dan naar toe?
b) de ssid broadcast onzichtbaar maken van de eb, hoe doe ik dat en waar moet ik dan naar toe?
Als jullie hier al een topic over hebben en uitleg hebben gegeven sorry dan. Ik kon het niet zo gauw vinden in alle onderwerpen. In dat geval graag een link naar de topics. In afwachting van antwoord, alvast bedankt. Jon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2006 15:26 

viewtopic.php?t=455

Citaat:
reply nr 7:Vr 07 Jul 2006 10:27

--------------------------------------------------------------------------------

via de webinterface van de eb (192.168.2.1) kunnen deze wijzigingen worden doorgevoerd. in het tabblad advanced settings is een onderdeel wireless. hier vindt je ssid broadcast (voor zichtbaar/onzichtbaar maken van de eb) en channel om het kanaal vast te zetten.
het standaardwachtwoord voor de webinterface is admin; geadviseerd wordt dit direct te wijzigen.
voer deze wijzigingen uit met een vaste verbinding (netwerkkabel dus) met de eb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2006 17:21 

Dit antwoord kende ik maar het zegt me weinig helaas, ik weet namelijk niet hoe ik bij een webinterface van de eb kom. Zal wel aan mij liggen maar goed bedankt voor het antwoord. Ga wel eventjes rondneuzen. :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2006 17:33 

okay het is dus een naam van website, wist ik niet, schaam me diep. Ben ingelogd, heb password gewijzigd en kanaal (hopelijk) vastgezet. Ga het zo even testen. Hij geeft overigens security advice: identification of your wireless netwerk visible or not changed. Wat bedoelen ze hiermee?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2006 13:03 

Citaat:
identification of your wireless netwerk visible or not changed

Als je de ssid broadcast uit zet, zie je waarschijnlijk deze melding niet meer.
Het is een standaard melding die aangeeft dat je nog met de fabrieksinstellingen werkt.
Als de SSID broadcast aan staat in de Experiabox, zendt deze om de paar seconden de netwerknaam (SSID) uit. Zo worden computers in jouw buurt snel op de hoogte gesteld van jouw eventuele netwerk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2006 14:24 

Het aan hebben staan van de SSID heb je misschien nodig voor je beveiliging van je draadloze netwerkkaart obv de pre-shared code van KPN,er vanuitgaande dat je netwerkkaart in je laptop daarmee kan werken.

Verder kan het idd een nadeel hebben zoals door Rene aangegeven,maar je weet aan de andere kant zeker dat iemand anders niet direct op jou kanaal zal gaan zitten ivm storing.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]