Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 20:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 21:41 

Een probleemje, met mijn vigor router kon ik met mijn
pda op het internet nu ik het via de EXPERIA box lukt het me niet. De PDA ziet de box wel , Beveiliging goed ingevoerd en de sleutel ook.
Als ik de vigor router achter de EXPERIABOX doe kan ik wel via deze router op het internet. Ik vermoed dat de FIREWALL van de EPARIABOX de boosdoener is. Iemand ook dit probleem ??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 21:52 
Site Admin

werkt deze ipaq wel met wpa beveiliging of alleen met wep.
de eb is standaard ingesteld op wpa beveiliging.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 21:59 

jwagenaar schreef:
werkt deze ipaq wel met wpa beveiliging of alleen met wep.
de eb is standaard ingesteld op wpa beveiliging.

hij werkt ook met wpa daar daar hij ook zo werkte met mijn vigor router.
Alleen de sleutel is dan slechts 13 cijfers

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 22:15 
Site Admin

kijk nog eens goed naar het type wpa
onderstaande tekst is een toelichting vanuit de eb:

WPA2-PSK and WPA-PSK protect access to your network and the transmitted data with a key that the user enters (pre-shared key) and offer the best possible security for your wireless network; WEP likewise uses keys to protect the network and the transmitted data, but should only be used if you also want to operate older clients in your network without the support of WPA2-PSK or WPA-PSK. WPA2 and WPA require the use of a RADIUS server for authentication and should be set up with the assistance of the details provided by your system administrator.

Security Choose the desired type of encryption and authentication for your wireless network.

WPA2-PSK
Pre-shared key (PSK) Enter the pre-shared key (PSK) that is to be used by all clients for logging on to your wireless network. Use 8 to 63 printable characters or 64 hexadecimal characters (0-9, A-F).
Confirm pre-shared key (PSK) Enter the pre-shared key (PSK) again in order to avoid typing errors.

WPA2-PSK / WPA-PSK
You can operate clients with WPA2-PSK support at the same time in your network as clients that only support WPA-PSK. Your device automatically defines the best possible way to protect your data for each client. The best possible Encryption (AES or TKIP) method is also used automatically for WPA-PSK. Pre-shared key (PSK) Enter the pre-shared key (PSK) that is to be used by all clients for logging in to your wireless network. Use 8 to 63 printable characters or 64 hexadecimal characters (0-9, A-F).
Confirm pre-shared key (PSK) Enter the pre-shared key (PSK) again in order to avoid typing errors.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 08:19 

Hi Max,

Heb ook een HP 4700 en dit werkt prima met een Experiabox: geen firewall problemen.

Ik gebruik de WPA beveiliging, maar data encryption heb ik niet op TKIP gezet maar op WEP. Bij de netwerk key heb ik de hele passphrase ingetypt (26 karakters).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 20:54 

JurgenDB schreef:
Hi Max,

Heb ook een HP 4700 en dit werkt prima met een Experiabox: geen firewall problemen.

Ik gebruik de WPA beveiliging, maar data encryption heb ik niet op TKIP gezet maar op WEP. Bij de netwerk key heb ik de hele passphrase ingetypt (26 karakters).

Hi ,

mijn EB staat op WPA-PSK mijn PDA staat op WPA-PSK data encryyption TKIP . Als ik dit naar WEP verander kom ik niet op het internet. Moet ik dan ook de Authentication veranderen naar WPA. Dit is toch een slechtere beveiliging dan WPA-PSK ?

Bij mijn oude vigor oute werkte de instelling WPA-PSK en TKIP goed ??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 22:42 

JurgenDB schreef:
Hi Max,

hoe bedoel je dit precies Jurgen?
niet op tkip maar op wep
dit kan volgens mij niet het is of wep of wpa met tkip of aes.
of is dit een 4700 bug?????

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 22:52 
Site Admin

op de site van hp wordt bij de ipaq 4700 het volgende vermeldt bij beveiliging:

2. Select the type of network authentication to be used:
• Open
• Shared
• WPA
• WPA-PSK
3. Select the type of data encryption to be used:
• For open or shared network authentication, only WEP data encryption is available. To enable WEP data encryption, select WEP from the Data Encryption drop-down list.
• If WPA or WPA-PSK was selected in step 10, then TKIP and WEP are both available data encryption options. To enable data encryption, select the desired protocol from the Data Encryption drop-down list.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 16:15 

jwagenaar schreef:
op de site van hp wordt bij de ipaq 4700 het volgende vermeldt bij beveiliging:

2. Select the type of network authentication to be used:
• Open
• Shared
• WPA
• WPA-PSK
3. Select the type of data encryption to be used:
• For open or shared network authentication, only WEP data encryption is available. To enable WEP data encryption, select WEP from the Data Encryption drop-down list.
• If WPA or WPA-PSK was selected in step 10, then TKIP and WEP are both available data encryption options. To enable data encryption, select the desired protocol from the Data Encryption drop-down list.
Citaat:
Ja dit had ik ook gelezen maar bij mijn router VIGOR 2900 G werkte deze instellingen ( WPA-PSK en versleuteling TKIP perfect. Maar nu met de EB niet. Nu hebben ze me verteld dat ik de firewall kan veranderen bij de EB maar als ik 192.168.1.1. intikt en het wachtwoord admin opgeef wordt er het bestandje login exe gedownload. Als ik dit open zie ik even een zwart scherm ( dos ??) en dan is het gelijk weer weg.
Maar alvast bedankt voor de reactie

Max

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 16:20 
Site Admin

heb je het voorbeeld van jurgendb al uitgeprobeerd?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 19:54 

jwagenaar schreef:
heb je het voorbeeld van jurgendb al uitgeprobeerd?

Alle mogelijkheden geprobeer ( WPA-PSK en TKIP , WPA-PSK en WEP , sharred en open ) doch op alles geen resultaat.
Dit terwijl de instelling ( WPA-PSK met TKIP) met de vigor outer ( die achter de EB staat) geen probleem geeft.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 19:55 

max schreef:
JurgenDB schreef:
Hi Max,

Hi ,

mijn EB staat op WPA-PSK mijn PDA staat op WPA-PSK data encryyption TKIP . Als ik dit naar WEP verander kom ik niet op het internet. Moet ik dan ook de Authentication veranderen naar WPA. Dit is toch een slechtere beveiliging dan WPA-PSK ?

Kan je mij de instellingen van de EB en je PDA aub geven. Tot op heden met niet gelukt

Max

Bij mijn oude vigor oute werkte de instelling WPA-PSK en TKIP goed ??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2006 00:12 

@max, je moet eerst de beveiliging van de EB omzetten naar WEP en daarna de wireless adapters en de PDA op WEP zetten. Voor WEP gebruik 128bits en hexadecimaal en dezelfde code(26 karakters) als bij WPA.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 22:48 

Marcel schreef:
@max, je moet eerst de beveiliging van de EB omzetten naar WEP en daarna de wireless adapters en de PDA op WEP zetten. Voor WEP gebruik 128bits en hexadecimaal en dezelfde code(26 karakters) als bij WPA.

harstikke bedankt deze instelling werkt.
Maar dit laat onverlet waarom lukt het wel met de instelling WPA-TSK bij de ene router en niet bij de EB ?
Dit moet dan toch aan de instelling van de EB liggen??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 22:55 
Site Admin

binnen de eb is o.a. de keuze tussen wpa psk en wpa2 psk en tussen wpa en wpa2.
deze verschillende instellingen al eens geprobeerd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]