Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mijn eperiabox
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 21:48 

Hallo, ook ik ben nieuw op dit forum en wil reageren op welke manier ik gebruik maak van de EB. Op dit moment heb ik 2 Pc's aangesloten. De een draait onder XP en de andere onder W2000. Voor de telefonie heb ik een huiscentrale aangesloten. Dit is een oude 2-5 Homevox van KPN. Alles werkte na de eerste installatie alleen mijn Voip-lampje brandde niet meteen. Echter na een paar dagen was dit probleem ook uit de wereld. Nu wil ik op de W2000 Pc een FTP-server laten draaien. Dit wil maar niet lukken. Zo weet ik bijvoorbeeld niet hoe ik de FTP-sofware in moet stellen. Moet hier nu het lokale IP-adres ingevuld worden of het IP-adres wat je van je provider hebt gekregen? Maar goed, als ik weer thuis ben ( ik dicht dit verhaal vanuit mijn vakantieadres) experimenteer ik weer verder. Ik had trouwens de helpdesk van Planet gebeld voor deze vragen, maar mooi dat ik hier geen antwoord op kreeg. Volgens mij weten ze het zelf niet.

Willy Peters

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 21:51 
Site Admin

bedankt voor je bijdrage. als je in de toekomst nog vragen hebt over de ftp server, dan zien we je wel weer terug en open dan een nieuw topic.

Profiel  

Berichttitel: Re: Mijn eperiabox
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 22:06 

Willy Peters schreef:
Nu wil ik op de W2000 Pc een FTP-server laten draaien. Dit wil maar niet lukken. Zo weet ik bijvoorbeeld niet hoe ik de FTP-sofware in moet stellen. Moet hier nu het lokale IP-adres ingevuld worden of het IP-adres wat je van je provider hebt gekregen? Maar goed, als ik weer thuis ben ( ik dicht dit verhaal vanuit mijn vakantieadres) experimenteer ik weer verder. Willy Peters

Al vast een beetje leesvoer voor op je vacantie :wink:

http://www.microsoft.com/netherlands/on ... erver.aspx

http://www.sitemasters.be/?pagina=tutor ... =256&cat=9

Profiel  

Berichttitel: Re: Mijn eperiabox
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2006 21:37 

Willy Peters schreef:
Nu wil ik op de W2000 Pc een FTP-server laten draaien. Dit wil maar niet lukken. Zo weet ik bijvoorbeeld niet hoe ik de FTP-sofware in moet stellen. Moet hier nu het lokale IP-adres ingevuld worden of het IP-adres wat je van je provider hebt gekregen?

Bij ftp-server software hoef je geen ip-nummer op te geven. Het ip-nummer van het systeem waar het opstaat wordt gebruikt. Is wat anders bij de ftp-client software. Aan de ftp-client moet je vertellen waar je naartoe wil connecten. Het gekozen ip nummer is afhankelijk van waar vandaan je de verbinding opzet. Vanaf de XP-pc moet je het ip-nummer van de W2000 pc opgeven. Wil je vanaf het internet een ftp verbinding naar de w2000 pc opzetten dan moet je het ip-nummer van de router gebruiken. Je moet dan wel op de ExperiaBox " portforwarding" aanzetten van port 21 naar de w2000 pc. Dan moet het werken. succes ermee!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 07:48 

Anders heb je hier nog een programmatje:

http://www.zftpserver.com/download.php

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]