Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 apr 2006 15:40 

Ik heb sinds een week IPB van Planet. Installatie zelf gedaan en ging best soepel. Telefoon werkte na activering direct; zowel bellen als gebeld worden; maar de on line mogelijkheid voice mail e.d. in te stellen, is (na 5 dagen nog) niet actief. De pc's (2 bedraad), 1 met de bijlegeverde adaptor gingen vlekkeloos on line, maar mijn thuisnetwerk, dat goed funtioneerde op mijn adsl/router en printer- en bestanddeling keurig toestond werkt sinds alles op de experiabox zit niet meer. PLanet/KPN ondersteunt niet en verwijst naar Microsoft. Ik loop nu met mijn USB stich heen en weer tussen pc's met de te printen bestanden ero; erg hanig, maar niet heus. Heeft iemand hiermee ervaring, dan wel een nuttige tip wat ik kan doen om bestand- en printerdeling tussen de pc's weer pratend te krijgen ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 apr 2006 16:01 
Erelid

Citaat:
Ik heb sinds een week IPB van Planet. Installatie zelf gedaan en ging best soepel. Telefoon werkte na activering direct; zowel bellen als gebeld worden; maar de on line mogelijkheid voice mail e.d. in te stellen, is (na 5 dagen nog) niet actief.
Dit was bij mij ook het geval, afgelopen zaterdag probleemloos online met de box en na de activering van het account met de code uit de brief via de doorlink van http://www.planet.nl/ipb/activeren naar MijnKPN geen mogelijkheid om de de instellings pagina te komen. Na diverse mail wisselingen en belletjes naar de helpdesk kan ik vanaf afgelopen maandag wel op MijnKPN via Planet om het een en ander in te stellen. Er was een storing volgens hun. Je moet via mijn gegevens bij Planet naar je persoonlijke gegevens inloggen en dan moet daar staan beheer telefonie gegevens, als die er niet staat ie er iets niet goed gegaan bij het activeren of is er een storing. Wat je ook nog kan proberen is een nieuw account aanmaken via de activeren pagina. Wat het netwerk aangaat, ik werk met twee computers bedraad in een netwerk, werkte gelijk goed, alles zoals schijven en printer kan ik gelijk delen, maar dat had ik ook al in de oude situatie, adsl modem met switch erachter. Draadloos weet ik niet, want daar werk ik niet mee. Die twee computers die je bedraad heb ziten, werkt dat wel goed in jou netwerk??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 apr 2006 16:14 

Bedankt voor de snelle reactie. KPN gaf me vandaag (per tel aan) dat ze storing hebben om beheer telefoongegevens aan te maken en niet kunnen aangeven hoe lang dit duurt. Afgelopen zaterdag zei een collega dat het gebruikelijk was dat het niet direct zichtbaar was, maar ongeveer 10 dagen kon duren. Ik ga zo telefonisch klagen. (O ja die van zaterdag zei ook, dat ze van de Opta particulieren geen voorrang mogen geven )

Wat mijn netwerk betreft. Werkte dus met mijn adsl/router-modem uit de kunst. Na omzetten van de kabels naar de expieriabox niet meer. Op de IP adressen die in mijn exp.box zitten kan ik pingen en geeft reactie zonder fouten. In XP heb ik het thuisnetwerk opnieuw ingesteld - ook met andere naam (moest van Planet Workgroup heten (onzin) maar je probeert wat. Ben nu door KPN naar Microsoft verwezen, maar die hebben geen idee wat een esperiabox is en willen alleen een "monteur" tegen betaling sturen. Kortom het houdt me van de straat

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 apr 2006 16:19 

HenkvdW schreef:
KPN gaf me vandaag (per tel aan) dat ze storing hebben om beheer telefoongegevens aan te maken en niet kunnen aangeven hoe lang dit duurt. Afgelopen zaterdag zei een collega dat het gebruikelijk was dat het niet direct zichtbaar was, maar ongeveer 10 dagen kon duren. Ik ga zo telefonisch klagen. (O ja die van zaterdag zei ook, dat ze van de Opta particulieren geen voorrang mogen geven )

Die storing is helaas de laatste 2 weken al gaande ! Geen idee wat ze aan het doen zijn maar het duurt wel wat lang :?
Zal een kwestie zijn van blijven proberen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 apr 2006 16:22 
Erelid

Nou dan heb ik geluk gehad dat beheer telefonie gegevens na 3 dagen werkte bij mij. Overigens hoort het gelijk na de activering te werken, wat ze met 10 dagen bedoelen is waarschijnlijk het porteren van je telefoonnummer volgens mij, dat kan is mij verteld 3 tot 10 dagen duren.

Staat in je netwerk je ip adres op automatisch verkrijgen. Verder heb ik daar niet zoveel verstand van, misschien er nog iemand langs komt die dat wel weet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 apr 2006 20:55 

Probeer regelmatig in te loggen bij "mijn gegevens" op de Planet site. Klik op "Abonnement wijzigen" vul jouw gebruikersnaam en wachtwoord in en dan moet je ongeveer in het midden "Beheer telefoniegegevens krijgen".
Daarin moet je eerst de voicemail activeren.
Nog een keer aanmelden bij http://www.planet.nl/ipb/activeren kan ook geen kwaad.

Regelmatig zijn er storingen bij kpn en Planet wat betreft de VRS-call(1369) en het aanmelden bij telefoniebeheer door overbelasting van de servers.
In de avond moet heb je meer kans dan overdag. Gisteren kon ik er wel op en het zou nu ook moeten lukken.

Printer delen via de Experia is mogelijk. Let wel op dat je nu een ander ip-range hebt dan eerst i.v.m. evt. firewalls. Het is trouwens ook mogelijk een USB-printer aan te sluiten op de USB poort van de Experia. Je moet dan de USB poort van de Experia activeren en een recente printer hebben. Niet alle printers zijn hiervoor geschikt. Zowel kpn als Planet ondersteunen de USB-poort niet, dus geheel voor eigen risico. :cry:

Profiel  

Berichttitel: ben een heel stuk verder
BerichtGeplaatst: do 06 apr 2006 22:06 

Eerst allemaal bedankt voor alle tips. Niet dat iemand mij de gouden tip gaf, maar met al die links kom je lezen een heel eind. Het antwoord heel simpel; in mijn experiabox stond DDS (zeg ik het goed) zenden op: "Uit".
Die aangezet en voila daar was mijn draadloos netwerk en vonden alle werkende pc's elkaar en kan ik weer vrolijk bestanden en printers delen. Wel slecht van KPN/Planet, dat ze je die tip niet geven/ondersteunen. Uiteindelijk heb je geen handleiding van die box en weet je eigenlijk niet eens of je hem zelf kunt instellen. (Een 2e lijns KPN-er, die me in 1 van de vele helpdesk belletjes te woord stond, gaf aan dat ik een versie had waarin zelf zaken kon wijzigen en gaf me het exploirer adres (192.168.2.1) en wachtwoord "admin"). Ik heb nu nog 1 probleem, mijn Wifikaart (extern) van mijn laptop, vind het netwerk; in de experiabox wordt nu aan 4 pc's een IP toegekend, maar in de netwerklijst (draadloos) staat de laptop niet en komt er ook niet in. Dus nu nog uitvinden welke swich/instelling dat moet gaan regelen. Wordt vervolgd

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 apr 2006 22:28 
Erelid

Staat het Wifi gedeelte in de box zeker standaard uit, want ik heb net ff gekeken via MijnKPN en daar staat bij Wifi instellingen Wifi dus uit. Of komt dat omdat ik de bijgeleverde CDrom niet gebruikt heb omdat ik bedraad werk. Kan mij wel vaag herinneren toen ik het bij een vriend aan sloot en de CDrom gebruikte dat hij vroeg hoe je wilde aansluiten draadloos of bedraad, als je voor draadloos kiest zou hij dan het Wifi gebeuren in de box aanzetten ja of nee vraag ik mij af. Al met al blijkt dus dat we op dit forum toch door de ervaringen en tips van gebruikers nog aardig wat kunnen leren, wat ook de bedoeling is natuurlijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 apr 2006 22:30 

Bedankt dat je de oplossing aan ons door geeft, zo kunnen wij andere met hetzelfde probleem helpen.

Je externe wireless kaart kan je waarschijnlijk niet aanmelden omdat de EB op automatisch kanaal zoeken staat. Vaak pakt hij kanaal 13 en de laptop heeft maar kanaal 1 t/m 11 tot zijn beschikking.
Je moet dan de EB op een vast kanaal zetten, het liefst 4 kanalen verwijderd van andere draadloze netwerken in de omgeving(eerst dus scannen).

Op een vast kanaal zetten doe je door in te loggen op je EB op 192.168.2.1, wachtwoord is admin. Dan naar wireless settings en zet bij channel i.p.v. auto op een vast kanaal tussen 1 en 11.
Als de OS van je laptop Win98 is moet je ook de encryptie wijzigen van WPA-PSK naar WEP 128 bits Hex. Dit is omdat Win98 geen WPA-PSK ondersteund.

Als je de encryptie wijzigt van WPA-PSK naar WEP 128 bits Hex moet je ook de andere wireless adapters op WEP zetten. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 apr 2006 22:41 

Citaat:
Staat het Wifi gedeelte in de box zeker standaard uit, want ik heb net ff gekeken via MijnKPN en daar staat bij Wifi instellingen Wifi dus uit. Of komt dat omdat ik de bijgeleverde CDrom niet gebruikt heb omdat ik bedraad werk. Kan mij wel vaag herinneren toen ik het bij een vriend aan sloot en de CDrom gebruikte dat hij vroeg hoe je wilde aansluiten draadloos of bedraad, als je voor draadloos kiest zou hij dan het Wifi gebeuren in de box aanzetten ja of nee vraag ik mij af. Al met al blijkt dus dat we op dit forum toch door de ervaringen en tips van gebruikers nog aardig wat kunnen leren, wat ook de bedoeling is natuurlijk.

EB zo uit de doos staat Wifi en VoIP uit. Nadat je de EB op de lijn aansluit gaat hij contact maken met de KPN(Siemens)server. Eerst wordt de nieuwste firmware geladen, daarna de klantgegevens en wordt de Wifi en VoIP aangezet.

De gegevens via Mijn KPN zijn niet up to date, dit komt omdat er nog geen link is met de database van kpn. Dit komt nog wel.
Let op! Als je wat veranderd op deze pagina en je laat Wifi uit staan dan wordt na verzending de Wifi ook uitgeschakeld. Ik dit al eerder gemeld op deze en dat andere forum. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 apr 2006 08:51 

Eens, ervaring delen helpt zeker. Ik ben nog steeds zoekende en heb weer eens in de EB gekeken. Wifi aan ? Kan die optie niet goed vinden en heb de log eens bekeken. Daar staat tijdens mijn laptop sessie (die met WPA) sleutel verbinding maakt, dat de EB iedere 10 sekonden een "offer" naar mijn laptop stuurt, die er dan schijnbaar niks mee doet. Voor alle duidelijkheid - mijn mediacenter draait draadloos binnen het netwerk prima, maar daarvoor heb ik de meegeleverde USB-adaptor gebruikt. Dus mijn net werkt draait wel (gedraad in combinatie met draadloos) en best goed. Ik ben bang dat ik de oorzaak bij de instellingen van mijn Laptop moet zoeken. En btw - ook ik heb geen mogelijkheid tot beheer telefoongegevens; niet in mijn gegevens van Planet en ook niet in de aangemaakte "Mijn KPN".

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 apr 2006 08:56 

Oja, vergeet ik te melden, dat kanaal ga ik vanavond een proberen. Staat inderdaad op automatisch en heb al meer gelezen dat als ie een te hoog nummer uitkiest een Laptop hem niet vindt; maar dan zou ie toch ook geen IP adres hebben gekregen ? Ze moeten elkaar hebben gesproken om een IP toe te kennen. Mijn laptop staat netjes in de status als nummer 5.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 apr 2006 20:22 

Citaat:
En btw - ook ik heb geen mogelijkheid tot beheer telefoongegevens; niet in mijn gegevens van Planet en ook niet in de aangemaakte "Mijn KPN".
Herhaal de procedure bij http://www.planet.nl/ipb/activeren als dat niet goed gaat kan je niet bij beheer telefoniegegevens komen.

Profiel  

Berichttitel: hulp
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 20:13 

hallo henk
ik zit met hetzelfde planet zegt alleen wij zijn blij dat we jullie in onze klauwen hebben maar we ondersteunen niks,ga maar naar microsoft en microsoft zegt we willen een monteur (voor de juiste prijs) sturen maar garanderen dan ook nog niet dat het netwerk werkt want een e.b.kennen ze niet en zeggen eigenlijk moet je naar planet die meoeten zorgen dat het werkt.ik ben zo al weken bezig en heb de e.b. nog maar 1,5 maand laptop+desktop beide op internet maar geen netwerk ik heb alles al veranderd maar het enigste dat gebeurde dat het 3 uur gekost heeft om weer internet te hebben .Ik denk dat ze bij de kpn/planet er geen verstand van hebben.Ik hoop dat er iemand is die een goede uitleg heft hoe hij aangesloten moet worden
groeten
Henry

a
HenkvdW schreef:
Bedankt voor de snelle reactie. KPN gaf me vandaag (per tel aan) dat ze storing hebben om beheer telefoongegevens aan te maken en niet kunnen aangeven hoe lang dit duurt. Afgelopen zaterdag zei een collega dat het gebruikelijk was dat het niet direct zichtbaar was, maar ongeveer 10 dagen kon duren. Ik ga zo telefonisch klagen. (O ja die van zaterdag zei ook, dat ze van de Opta particulieren geen voorrang mogen geven )

Wat mijn netwerk betreft. Werkte dus met mijn adsl/router-modem uit de kunst. Na omzetten van de kabels naar de expieriabox niet meer. Op de IP adressen die in mijn exp.box zitten kan ik pingen en geeft reactie zonder fouten. In XP heb ik het thuisnetwerk opnieuw ingesteld - ook met andere naam (moest van Planet Workgroup heten (onzin) maar je probeert wat. Ben nu door KPN naar Microsoft verwezen, maar die hebben geen idee wat een esperiabox is en willen alleen een "monteur" tegen betaling sturen. Kortom het houdt me van de straat

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 20:22 
Site Admin

willen je best van dienst zijn, maar wil je in het vervolg niet 1 lange zin maken, maar op ze tijd een punt of komma gebruiken. de tekst is nu moeilijk te lezen/te volgen.
wat is op dit moment het probleem: heb je nu wel of niet internet. gebruik je een netwerkkabel of werk je draadloos. in de handleiding van kpn wordt duidelijk te stappen uitgelegd.
willen je best helpen, maar dan wat meer en duidelijkere informatie.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]