Jaren had ik een apart telefoon en internet abonnement allebeide KPN. Ik woon ongeveer 4,5 km van de centrale en ben de laatste aansluiting en had er vrede mee dat mijn snelheid ongeveer 700 mbps was. Door een telefonische actie van de KPN ben ik overgestapt naar internetplusbellen omdat dit financieel voordeliger was. Er werd mij verzekerd dat ik er helemaal niet van zou merken en alles bij het oude zou blijven. Ik werd argwanend toen ik bij terugkeer van de vakantie een pakje van KPN vond met daarin een aansluitdoos. En ja hoor geen telefoon meer. Via mijn mobiel de helpdesk kreeg ik een verveelde juffrouw aan de lijn die mij wel even zou uitleggen hoe ik alles moest aansluiten. Het duurde even voordat ik haar ervan had overtuigd dat de KPN vergeten was dat ik nog een Experiabox nodig had ( Mijn oude internet aansluiting werkte gewoon via een splitter en een Linksys Modem/router). Een dag later had ik de experiabox in huis en kon ik alles aansluiten. Ik gebruik dit abonnement nu 3 maanden maar ben er absoluut niet tevreden over. Het telefoongedeelte werkt goed, maar het internet gedeelte is veel trager. Mijn snelheid is ongeveer 500 mbps en zit vastgebakken in de Experiabox. Omdat niet alleen mijn PC maar meerdere componenten in mijn huis 24 uur per dag via het internet communiceren is de werksnelheid op mijn PC met ongeveer 50% vertraagd. Ik ga niet terug, want ik heb de ervaring dat een bestaande KPN aansluiting redelijk storingsvrij werkt, maar ga niet wijzigen, want dan merk je dat de KPN heel groot is met heel veel afdelingen die onderling bijna niet communiceren waardoor er iedere keer een hoop ellende is.
|