ik zit al een tijdje te denken of t mogelijk is een 2e internetabo te nemen via de kabel en op een of andere manier
dit samen te laten werken gelijktijdig met de KPN lijn.
Het is schijnbaar nogal tricky en vele oplossingen doe de ronde , via routers , switches en zelfs software zou er mischien ee mogelikheid zijn.
Ik ben nogal internet freak e t zou best leuk zijn als dit kan gaan lukken...
Nu heeft de H220N een WAN aansluiting die normaal niet in gebruik is, maar is die wel ergens voor te gebruiken of is dit intern in t modem zowiezo nergens op aangesloten ?
Denkend aan een 2e modem/router op deze poort aansluiten.....
hoewel ik ook wel lees her en der over t verbinden van beide modems via de uitgaande LAN poorten.
Mischien een expert hier die er meer van weet.
Ik heb namelijk nog steeds een standaard tv abo bij de kabel (UPC) die ik niet eens meer gebruik maar mischien toch een idee om dit
aan te vullen met een goedkoopste internet optie om met die lijn een aantal taken te kunnen doen en indien mogelijk vanaf dezelfde pc
gelijktijdig.
hoor t graag
* zie nu dat die ook gebruikt word bij glasvezel via die wan poort ...
zou t dan ook met een kabel modem op die poort lukken ?
zit me anders te denken aan een Draytek Vigor 2850VN of iets dergelijks ipv de H220 van KPN ... en daarop dan de
toekomstige kabelmodem aansluiten.
weet t allemaal niet zeker maar t lijkt erop dat dat mogelijk is zover ik zie bij de technische gegevens van de Draytek
support die adsl vdsl glas en kabel gelijktijdig en ook SIP server gedeelte voor t bellen wat ik ook nodig heb.
Alleen zal KPN natuurlik nooit support geven voor een eigen router/modem wat mischien nadelen gaat geven..
iemand raad ???