Hallo
Ik zal mij in de eerste plaats eens voorstellen, mijn naam is René en ik ben sinds 31 Mei aangesloten op glasvezel.
Het gaat om het volgende.
Sinds de Experiabox (ZTE H220N) is aangesloten kan ik mijn NAS niet meer benaderen van buiten het netwerk. De poorten die daarvoor nodig zijn heb ik opengezet in het modem (poort 80. 5000, 5001, 443) De NAS heb ik een vast IP-adres gegeven.
Ik heb via
http://www.canyouseeme.org/ gecontroleerd of de poorten open staan, daar wordt aangegeven dat de desbetreffende poorten open staan.
Ik zou dus toegang moeten hebben tot mijn NAS, dat is dus niet zo.
Ik heb hier contact over gehad met KPN, maar zij geven daar geen ondersteuning op het openenen cq forwarden van poorten, alhoewel de medewerker die ik aan de telefoon heb gesproken toch heeft getracht om een oplossing te bedenken, tevergeefs.
Het vreemde is dat als je een apparaat in het netwerk een vast ip-adres geeft het in het modem niet meer te zien is. Als je dat weer automatisch laat toewijzen wordt het weer getoond.
Ik heb dus ook het modem de NAS automatisch een ip-adres laten toewijzen en op basis van die gegevens de poorten opengezet maar ook dat werkt niet.
Het enigste wat ik nog kan bedenken is de firewall van het modem wat op high staat ingesteld maar waar ik verder geen instellingen kan veranderen.
Heel verhaal, maar ik hoop dat een van jullie mij hierbij kan helpen om dit probleem op te lossen.
Groet
René