Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2006 16:08 

Ik krijg toegewezen een IP adres in 169.254 range

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2006 16:16 

HansKans schreef:
Ik krijg toegewezen een IP adres in 169.254 range

OK,we moeten even goed opletten want er lopen 2 topics door elkaar dus als het te onoverzichtelijk gaat worden een splitsen en optie.
Een IP-adres in de range van 169.254 is er een die door Windows zelf wordt uitgegeven en is alszodanig niet geldig om op internet te kunnen gaan want hij komt niet van de dhcp server.Probleem is dat dit meerdere oorzaken kan hebben maar in dit geval heeft het bijna alleen maar te maken met je interne netwerkkaart.(Ik ga er vanuit dat bedraad er geen probleem is met deze laptop)
Heb je al gekeken of je de laatste drivers hebt ? Anders wellicht je interne netwerkkaart nog eens de- en vervolgens weer installeren ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2006 22:27 

Even de zaken op een rijtje.
- Bedraad gewoon verbinding
- Via de Gigaset USB adapter verbinding
- Via de interne netwerkkaart op onbeveiligd netwerk van de buren verbinding in al deze gevallen wordt gewoon een IP adres toegekend in
de bekende 192.168 reeks.
Uitsluitend via de interne netwerkkaart naar de Ex. Box geen verbinding.

Vanmiddag nog een andere (nieuwe Acer) geprobeerd en en ook die gewoon verbinding met Ex. Box via de interne netwerkkaart.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 aug 2006 11:57 

jwagenaar schreef:
deinstalleer de siemens gigaset en installeer dan de gigaset opnieuw; hiermee wordt het ontbrekende programma ook weer geinstalleerd.

Alles draait weer normaal ik denk dat ik het op geef wat betreft draadloos zonder de gigaset, graag zou ik nog willen weten wat de juiste instellingen zijn in wireless Zero config, bij opstarttype automatisch of handmatig en Status van service Starten of Stoppen.
Maakt het nog verschil als je draadloos of niet draadloos internet met deze instellingen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 aug 2006 20:38 
Site Admin

wireless zero is de windows software voor draadloos internetten. in de meeste gevallen wordt deze service uitgezet en gebruikt van de software van de wireless netwerkkaart.
als je niet draadloos gebruik maak van internet is de instellingen van deze service (wireless zero) niet interessant.
ik heb zelf deze service uitgeschakeld en maak gebruik van de software van intel voor de draadloze netwerkkaart (acer 9520 met intel pro wireless 2200 BG).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]