Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 15 jan 2011 18:18 
Offline

Geregistreerd: zo 11 okt 2009 12:58
Berichten: 43
forwarding instellingen worden niet vastgehouden!

Nu heb ik net een weekje de 789 geïnstalleerd en weer een paar poortjes open gezet.
En wat blijkt!
De poorten worden spontaan veranderd. :?
En dat is nu juist 1 van de redenen dat ik deze 789 heb ontvangen.
Is dit standaard bij alle dingen van KPN?
Of kan ik hier nog iets aan doen?
Ben verder wel tevreden(ahum), maar dit is toch niet iets waar ik op zit te wachten.

_________________
KPN geef ons SYFY


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 jan 2011 19:40 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Als je met een Arcadyan Experiabox de installatieprocedure van de bijgeleverde CD-rom doorloopt, wordt er een bestandje met de huidige instellingen naar KPN verzonden. Na een reset worden deze gegevens vanaf de KPN servers weer in de Arcadyan gezet.

Ik weet niet of dit ook voor de TG789 is. Installatie CD-rom voor diverse Experiaboxen zijn hier te downloaden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 jan 2011 23:33 
Offline

Geregistreerd: zo 11 okt 2009 12:58
Berichten: 43
Marcel schreef:
Als je met een Arcadyan Experiabox de installatieprocedure van de bijgeleverde CD-rom doorloopt, wordt er een bestandje met de huidige instellingen naar KPN verzonden. Na een reset worden deze gegevens vanaf de KPN servers weer in de Arcadyan gezet.

Ik weet niet of dit ook voor de TG789 is. Installatie CD-rom voor diverse Experiaboxen zijn hier te downloaden.


En moet ik dat dan bijna wekelijks gaan herhalen.
Mmmmm
En moet de KPN met zo'n slap aftreksel komen om een onvolkomenheid op zo'n manier op te lossen?
Wat een ..... .
Maar ik dank je voor je hulp Marcel. :P
Persoonlijk vindt ik dat de KPN het met een nieuwe update maar eens moet oplossen.
Want dit probleem is blijkbaar bij alle ...... aanwezig.

Of de KPN moet de settings maar eens vrij geven dan kunnen we zelf een modem uit gaan zoeken.
Of zoals ik al heb aangegeven die ondingen kraken en achter de inlognamen en wachtwoorden proberen te komen.
Want is er een andere manier om dit op te lossen?
KPN help ons eens van deze bug af s.v.p.

_________________
KPN geef ons SYFY


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 jan 2011 15:43 
Offline

Geregistreerd: ma 17 jan 2011 22:41
Berichten: 1
Gisteren bleek de portforwarding naar mijn NAS door de experiabox t789v niet te werken. Ook waren alle interne IP adressen veranderd. Tijdens de analyse viel me op dat de experiabox twee dagen geleden een reboot had gehad.
Bij navraag aan de helpdesk van KPN bleek dat er een software update van de experiabox was geweest. Juist om problemen met portforwarding naar playstation systemen op te lossen.

Blijkbaar worden bij een software update van de experiabox geen backup gemaakt van de dan geldende settingen. :x

Dit is de tweede keer dat ik een avond moet besteden om mijn nas weer aan de praat te krijgen in samenhang met de experiabox. Hoofd probleem was dat de firewall van de NAS alle computers buitensloot door de veranderde IP nummers.

Mogelijk dat dit ook bij jullie het geval was.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 jan 2011 19:59 
Offline

Geregistreerd: zo 11 okt 2009 12:58
Berichten: 43
Bij mij is er geen reden dat de settings van de forwarding waren aangepast.
Dat de settings worden aangepast is me een volkomen onduidelijk.
Alleen ben ik 20 min. bezig om de forwarding weer terug te zetten in de 789.
Ben benieuwd wanneer ik de spontane aanpassingen niet meer kan terug draaien.
Dan weer een harde reset proberen met als gevolg dat dit wel een paar uurtjes kan duren om alles te herstellen.
Als dit überhaupt mogelijk is.
Verleden keer hebben ze alles omgeruild.

En ja hoor.
Kan de NAS weer niet bereiken.
De forwarding is weer veranderd. :evil:
Waarom deze automatische aanpassing is veroorzaakt is me compleet onduidelijk.
Ga denk ik de KPN maar weer eens bellen.
En vragen om een ander modem.
Ahum die hebben ze niet.
Nog niet tenminste.
Zou ergens dit jaar uitkomen maar zo lang kan ik niet wachten.
Moet ook nog site's beheren met FTP en ook dat lukt niet met de 789.
Wat dit een rot situatie.
Men gaf aan dat het vorige modem al bagger was.
Ja jullie lezen het goed de KPN medewerker gaf aan dat het bagger was.

Domme dit is al de derde aanpassing van deze plaatsing.
Het is weer zover hoor.
Kan de forwarding niet aangepast krijgen. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Weer een aanpassing de vierde nog wel;
KPN helpdesk gebeld en gesproken.
Mag een soft reset doen en weer proberen.
Mocht dit nog niet helpen dan een harde reset.
Ook dit zal misschien helpen maar het blijft tijdelijk.
Men is hier mee bezig om het op te lossen.
Maar men is er nog niet uit.
Heb aangegeven dit niet lang uit te houden.
Dat ik anders naar een ander overstap.
Maar desondanks kan men niets voor me betekenen.
Of afwachten op de nieuwe experiabox die uit gaat komen.
Echt niet.
Mocht men voor mei dit probleem niet opgelost hebben ga ik overstappen naar een concurrent.
En dit zal ik dan ook andere adviseren om te doen.

_________________
KPN geef ons SYFY


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling