Al tijden gebruik ik een VPN verbinding naar mijn werk via KPN al provider. Ineens werkt dit sinds een week of 3 niet meer. Aangezien er niets is veranderd in mijn thuis opstelling maar eens met KPN support gebeld. Helaas, VPN behoort wel te werken maar wordt niet ondersteund, einde verhaal. Zeker nog nooit van het nieuwe werken gehoord bij de Koninklijke. Afijn , laptop mee naar de buren. Via tele2 direct verbinding. Ik vermoedde al dat het aan de Experia Box zou liggen en dit bewijst dat.
De enige veranderin die ergens doorgevoerd zou kunnen zijn , if so , kan door de MIA assistant zijn gedaan. Kan daar verder niets aan zien maar iemand bij mij thuis heeft die een keer gedraaid. Heb ik al eerder gedoe mee gehad dus ik hou er rekening mee dat ...
Mijn VPN software wil TCP poort 1723 en het GRE Protocol ( 47) actief hebben. Poort 1723 krijg ik denk ik wel open , hoewel de shell die om de router SW heen zit wel erg vaag is op dit punt. Hoe ik GRE(47) doorlaatbaar krijg is me een raadsel. Sowieso vreemd dat ik dit moet instellen , af installatie liep de VPN zonder aanpassingen prima. Power reset gedaan, geen resultaat, harde reset gedaan (pennetje achterzijde ) geen resultaat.
Webcare: ik lees dat jullie vaker een script sturen/draaien om zon probleem op te lossen. Kan dat bij mij ook gedaan worden? Of heeft iemand anders een oplossing.
Specs: IPB abonnement Experia box donker ( 780) NAT staat aan Geen enkel probleem op VPN activeren na
|