Marcel, dank voor je respons ik
Marcel schreef:
1. ISDN2 behouden i.c.m. DSL van KPN met iTV, gewoon wisselen van DSL provider via je ISDN-lijn..
ok .. Misschien is kostenbesparing toch wat belangrijker dan ik in mijn bericht aangaf ..de belangrijkste drijfveer is om van die ISDN2 (duur abonnement , hoge belkosten) af te komen
Marcel schreef:
2. Denk van niet, maar nog nooit uitgeprobeerd. Wellicht dat KPNwebcare hierover meer weet.
Ik heb de vraag inmiddels bij AVM ( =fritzbox) neergelegd, ik zal hun respons t.z.t. hier posten. Maar het ziet er niet goed uit, op andere fora las ik over gebruikers die aan het klooien zijn met hun Fritzbox in combinatie met de ExperiaBox.. daar pas ik voor, ik wil maar 1 apparaat !
Marcel schreef:
3. De Motorola VIP1903 is al een paar maanden leverbaar, alleen weet je nooit welke je krijgt. Omdat de STB's in bruikleen zijn kan je ook een 1963 krijgen.
Bedoel je de 1910 ipv van de 1963 of snap ik niets mee van de nummering ( 1910 en 1960 oud dik en traag , 1903 en 1963 snel slank en zuinig ?)
Marcel schreef:
4. VoIP gebruikt een bandbreedte up en down tussen de 25 en 90Kbit/s afhankelijk van de provider en hoogte van de kwaliteit van VoIP. KPN modems gebruiken Quality of Service(QoS), dit betekent dat voor voice, internet en iTV bandbreedte wordt gereserveerd. Uiteraard zal bij een slechte DSL lijn de kwaliteit van de diensten ook achteruit gaan.
ah .. 90Kbs op 16Mbs kan er altijd wel bij denk ik ! de VOIP provider benadrukt dat je wel een "snelle" internet verbinding moet hebben om meerdere VOIP lijnen te gebruiken .. ( mogelijk ingegeven doordat ze zelf ADSL aanbieden) wellicht red ik het ook wel met 8Mbs .. ik maakte me eigenlijk meer zorgen om de 1Mbs up .. maar daar kunnen dus wel 10 gesprekken door als ik het goed begrijp.
Wat is eigenlijk de bandbreedte voor ITV ?
Groet
Empty