Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 04 jul 2025 00:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 16:29 

Sinds april overgestapt van Direct ADSL naar Internetplusbellen (beide KPN). Internet werkt allemaal prima, alleen kunnen wij nog altijd niet uitbellen sinds april dit jaar. In het begin konden wij ook niet gebeld worden, maar dat is verholpen door een KPN-monteur. Inmiddels zijn wij aanbeland bij de hoogste technische afdeling binnen KPN (NOC) en zijn er al diverse brieven, mails en telefoontjes gepleegd, zelfs al naar de Directeur Consumenteproducten !!!

HET grote probleem bij KPN is dat je niet rechtstreeks contact kunt opnemen met een aangewezen contactpersoon, waardoor je iedere keer via het algemene nummer maar moet proberen om de juiste persoon te pakken te krijgen. Inmiddels hebben wij onze automatische incasso geblokkeerd. Af en toe worden we weer eens gebeld door iemand, maar steeds door een ander. Afdelingen werken langs mekaar heen en het interne informatiesysteem van KPN werkt volgens mij niet. Meldingen worden ook niet intern doorgegeven.

In elk geval, wij kunnen al 4 maanden niet uitbellen en we hebben het idee dat KPN het ook niet meer weet. Ze gaven een tijdje geleden aan dat wij tot het selecte gezelschap van ca. 10 mensen behoren in Nederland met dit probleem. Misschien is een van die 10 mensen hier ook aanwezig, en kan hierover meepraten.

Doei.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 18:43 

Ik kan er niet over meepraten,maar weet KPN wel waar het probleem zit of is dat ook een raadsel ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 19:27 

Dat is vooralsnog een raadsel....ook bij KPN

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 20:48 

JTuijp,

Misschien een domme vraag maar waar heb je de telefoon op aangesloten?

Flappie

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 20:49 

Dan is een eventuele keuze aan jou om het abbo te ontbinden ivm het leveren van een niet werkend produkt conform met wat je reeelerwijze zou mogen verwachten mede gezien de lange looptijd van het probleem en het uitblijven van een oplossing !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 21:05 

Alles is op de juiste wijze aangesloten door een KPN-monteur....sterker nog, door in totaal drie monteurs die langs zijn geweest. Geen van allen konden ze het probleem verhelpen.......We hebben zelfs ook een telefoon van KPN, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 21:06 

Het ligt waarschijnlijk aan een stukje software bij KPN....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 21:14 

Als het NOC het probleem niet kan traceren,en er zijn 3 monteurs geweest,de lijnmetingen zijn accoord,de EB is niet defect en de overige apparatuur is KPN-"proof" dan zul je idd tot een van de weinigen behoren waarbij het niet werkt zoals het behoort te werken.De vraag is dan wetende dat er nog geen oplossing voorhanden schijnt te zijn wat je gaat doen:wachten of zelf het initiatief nemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 aug 2006 20:42 

Ik lees in de berichten niet hoe zich dit niet kunnen bellen manifesteert.
Is er geen kiestoon?
Of is er wel een kiestoon en geeft het gekozen nummer "bezet".
Brandt het Tel1 lampje wel zodra "de hoorn wordt opgenomen"?
Ik heb ongeveer eenzelfde probleem. Zie Experiabox en Voip/Uitbellen geeft bezettoon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 17:53 
Erelid

Tja je moet er toch van uit kunnen gaan dat er voor ieder probleem een oplossing is. Is de EB al eens een keer vervangen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 00:26 
Het is wel erg weinig info die we hier krijgen. Dat mag best wat meer zijn. Ik kan in ieder geval uit eigen ervaring melden dat ik een collega op kantoor alsnog aan het internetplusbellen heb gekregen nadat de monteur hem meldde "dat het niet ging". Met andere woorden: men ziet wel eens iets over het hoofd dat nauwelijks technisch inzicht vraagt. Er zijn mensen genoeg in dit forum die je daar dan mee kunnen helpen.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 08:42 

JoostA schreef:
Ik kan in ieder geval uit eigen ervaring melden dat ik een collega op kantoor alsnog aan het internetplusbellen heb gekregen nadat de monteur hem meldde "dat het niet ging".

Wellicht is jou input mbt wat en hoe je gedaan hebt hier ook wel van belang,dus .......

Profiel  

Berichttitel: uitbellen
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 09:34 

Hallo mensen:

Ik denk dat hier welterdege een stukje werk bij de kpn ligt en waarom zult u zeggen. Nu het volgende.

Zoals ik al in een andere stuk heb aangegeven hebben wij VOIP van af het begin. En toen begon ook de ellende. Altijd in het weekend"tel afgesloten" dit tot vervelens aan toe. Ook hier zijn meerdere monteurs geweest en een van die gasten lukte het zelfs niet om een nieuwe EXPERIABOX te instaleren. Na veel geouwehoer en mailwisseling heb ik toen gezegd dat de heren het spul wel konden ophalen(kpn leverde niet wat kpn had beloofd, dus ik kon er gemakkelijk vanaf)Toen kreeg ik een mail van de kpn dat het hun speet dat dit gebeurde en ik kreeg speciale aandacht. Daar is bij hun toen iets veranderd en de lijn hebben ze ongeveer een anderhalve maand in de gaten gehouden, ook in die tijd kregen wij vaak persoonlijk tel van de kpn of wij nog klachten hadden. Wel ik kan mededelen dat ik nog geen enkele klacht of uitval meer heb gehad. Niets maar dan ook helemaal niets het werkt perfect en ben er nu zeer tevreden mee. Ook hebben wij anderhalva maand geld terug gekregen van de kpn voor de overlast. De lijn is goed, de snelheid van internet is goed en zelfs een tweede nummer werkt perfect en wat eerst niet mogelijk leek kan toch een gewone fax er aan hangen, nimmer meer problemen gehad.(DIK ONGESCHILDERT HOUTEN BLAD< KLOP KLOP KLOP)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 09:51 

Bedankt voor je reactie ! Hamvraag is:Weet je wat ze dan gedaan hebben om het draaiende te krijgen ?!

Profiel  

Berichttitel: re
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 11:00 

Nee Maarten, dat weet ik niet. Er is wel gezegd dat en dat konden wij ook bemerken(want toen kpn ermee begon hebben de heren gebeld dat de tel/experiabox wat vaker uit zou vallen dit inverband met de werkzaamheden wat deze heren er aan gingen doen. Ik denk dat het software is geweest maar????? Er is wel iets gebeurt en het KAN dus wel goed. Wij hebben nog nooit weer last gehad.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]