Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 06:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Reset proceduren
BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2010 12:15 
Offline

Geregistreerd: ma 20 maart 2006 10:54
Berichten: 285
Als er een harde reset wordt uitgevoerd:
Blijft de power led dan rood branden voor een uur, en de Ethernet led groen knipperen. :?


edit: box blijft in deze fase na 2 uur....overleden, nieuwe onderweg.

_________________
Don't feed the Trolls!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Reset proceduren
BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2010 20:01 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Ligt er aan welke type EB je hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Reset proceduren
BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2010 20:31 
Offline

Geregistreerd: ma 20 maart 2006 10:54
Berichten: 285
http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-bi ... 5#arcadyan

Arcadyan ARV7519 / Firmware 01.01.108

_________________
Don't feed the Trolls!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Reset proceduren
BerichtGeplaatst: do 04 nov 2010 19:10 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
De software is beschadigd, daarom start hij niet meer op. Dit wordt aangegeven met een rode power led en groene ethernet led.
Bij de ST780 kon je nieuwe software inladen, maar ik weet niet of er al herstelsoftware voor de Arcadyan op de KPN website staat.

Een nieuwe Experiabox is de beste oplossing.

Let op! Als de Arcadyan voor het eerst internetsignaal heeft zal er eerst nieuwe software geladen worden. Er brandt dan een blauwe led bij upgrade. Zet de Arcadyan gedurende de upgrade niet uit, anders slaat de software weer vast. De upgrade kan wel van 10min. tot een uur duren!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Reset proceduren
BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2010 15:57 
Offline

Geregistreerd: ma 20 maart 2006 10:54
Berichten: 285
Ouders belde op dat het www en tel. vreemde kuren vertoonde met de siemens. Ik ben even wezen kijken en na controle van de HD is er een nieuwe box opgestuurd, deze is op verzoek van de HD gereset omdat de snelheid niet klopte na plaatsing. (4mb/512kb) Dit werd aangeven in de modem en ook vanuit de HD geconstateerd. Het betreft een Kpn basic abo. En toen was het gedaan met de box. Box nr 2 geplaats, en wederom 4mb/512kb. :( Snelheid was met de siemens netjes rond de 7 a 8 mb. Nadat ze contact hebben gehad met de HD is hun medegedeeld dat de lijn nu omgezet wordt naar VDSL, een modem zou opgestuurd worden maar wanneer weten ze niet. Ik krijg vanzelf wel weer een belletje :)

_________________
Don't feed the Trolls!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Reset proceduren
BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2010 16:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
@Rene

Omzetten naar VDSL duurt maximaal 15 werkdagen in die tijd word er een brief gestuurd ter bevestiging, een TG789 en als laatste gaat er een monteur naar de centrale om de verbinding om te pluggen naar VDSL.

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Reset proceduren
BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010 00:05 
Offline

Geregistreerd: ma 20 maart 2006 10:54
Berichten: 285
Omzetting heeft een paar dagen geleden probleemloos plaats gevonden. Verbinding was ongeveer 1 uur verbroken.
Vandaag mochten ze wederom een nieuwe TG789 ontvangen... :D Een foutje, geen probleem, maar nu is de verleiding groot om hem zelf aan te sluiten op onze adsl2 aansluiting. :twisted:

_________________
Don't feed the Trolls!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Reset proceduren
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010 11:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Rene schreef:
Omzetting heeft een paar dagen geleden probleemloos plaats gevonden. Verbinding was ongeveer 1 uur verbroken.
Vandaag mochten ze wederom een nieuwe TG789 ontvangen... :D Een foutje, geen probleem, maar nu is de verleiding groot om hem zelf aan te sluiten op onze adsl2 aansluiting. :twisted:

Is het inmiddels al gelukt?

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Reset proceduren
BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2010 02:32 
Offline

Geregistreerd: ma 20 maart 2006 10:54
Berichten: 285
De doos hebben ze retour gezonden. Er is dus geen poging ondernomen. Bedankt.

_________________
Don't feed the Trolls!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Reset proceduren
BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2010 09:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Rene schreef:
Als er een harde reset wordt uitgevoerd:
Blijft de power led dan rood branden voor een uur, en de Ethernet led groen knipperen. :?


edit: box blijft in deze fase na 2 uur....overleden, nieuwe onderweg.

Om hier even op terug te komen.

Een harde reset van de Arcadyan gaat als het volgt, anders dan de normale Experiabox.

Om de ARV7519 te resetten naar de fabrieksinstelling ga je als volgt te werk.

1. Gebruik een puntig voorwerp om het RESET schakelaartje, in het gaatje aan de achterkant van de RG, in te drukken.
Houd het schakelaartje ingedrukt tot alle leds voorop de Arcadyan uit gaan en laat deze dan los. (+/- 7 seconden) De Power led en de Wireless led gaan groen branden.
2. Wacht totdat de Arcadyan volledig is opgestart.

Let op!
Wanneer u de restknop te lang ingedrukt houdt zal de Arcadyan in de BootP-fase komen. In dit geval is de Arcadyan handmatig in de BootP-fase gezet. Deze situatie is eenvoudig ongedaan te maken door de Arcadyan uit/aan te zetten.

Hoe herken je een Boot-P fase.
Wanneer de Arcadyan in de BootP-fase staat dan is deze gereed om lokaal nieuwe software te ontvangen. De BootP-fase is te herkennen aan een rode Power led en een groen knipperende Ethernet led.

Dat was namelijk het antwoord op deze topic.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling