Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 26 nov 2024 01:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 04 sep 2010 19:30 
Offline

Geregistreerd: za 04 sep 2010 09:40
Berichten: 3
Hallo forumleden,

Ik heb in februari 2010 IPB aangevraagd (wijziging abonnement van ISDN +Internet Extra naar IPB Extra). Nu eindelijk, is het zover, na het "duizendste" telefoontje en enkele tientallen euro`s lichter :twisted: , is het dan toch gelukt ( 0900 nummer) !!!! ,maar goed ik zal jullie die ellende besparen.

Mijn vraag is eigenlijk; ik heb bij dit gewijzigde pakket het nieuwe Experiabox opgestuurd gekregen de TG789ivn.
Maar nu lees ik op het forum dat het portforwarden in dit type modem niet te regelen valt voor diverse applicaties, waar ik dan ook juist weer gebruik van maak.
Is het mogelijk om mijn oude Thomson ST780WL te behouden en daarop de instellingen voor het telefonie gebeuren op in te stellen? Of moet er iets van software in het modem ingelezen worden?

Ook heb ik een brief van de KPN ontvangen, waarin de datum vermeld stond voor portering. Deze datum is nu verstreken en het lampje voice op het modem brandt nog steeds niet, heb inmiddels al een analoog toestel aan poort 1 gehangen en getracht het nummer 1369 te bellen, tevergeefs!

Contact opgenomen met de Technische helpdesk en wordt teruggebeld, je begrijpt wel nu 24uur later nog geen telefoontje, wat gaat er hier verkeerd?

MVG, Gregory


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 sep 2010 15:52 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Je kan de TG789ivn resetten naar fabrieksinstellingen. Dit doe je door in te loggen met 192.168.2.254 en dan via de linker bovenste TAB(ik weet alleen de naam niet, iets met Thomson) aan te klikken en dan staat midden onder in terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Het modem is dan helemaal leeg en zal zich dan opnieuw aanmelden bij KPN en de juiste SIP-gegevens weer laden(kan 1/2 uur duren. Pas als het Voice lampje brandt kan je 1369 bellen via Tel 1 van het modem.

Lukt het niet, dan de helpdesk bellen om de SIP gegevens te laden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 nov 2010 01:42 
Offline

Geregistreerd: ma 11 okt 2010 11:30
Berichten: 9
Hoi zelfde laken een pak bij mij.
Ik belde vandaag 19:50 met de kpn klantenservice om te melden dat het bellen via de Thomson 789vn het nog niet deed zou 2 november opgeleverd zijn met de melding dat het voip lampje niet brande.
Ze vertelde mij dat ik dan eerst het nummer 1369 moest bellen en dat het dan wel helaas max 2 weken kon duren voordat er weer gebeld kon worden!! na bellen van 1369 vertelde de computer stem dat dit nog niet geactiveerd was HUH!
Na lezen van dit bericht weet ik wat ik straks kan aanvragen.
dank u. :wink:

Maar klanten service hand boek moet even herschreven worden over 1369 kwestie. (dat nummer bellen na dat voice lampje aan is niet ervoor dus) weer 2,50 euro bel geld weg gegooit dus.
En als ze dan toch bezig zijn mogen ze gelijk de handleiding van kpn naar klant veranderen met de extra melding dat er op de dag van oplevering bij niet werking zijn van tv of internet diverse keren met tussen posen van uur even een reset uitgevoerd kan worden tot dat alles wel goed werkt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 nov 2010 15:16 
Offline

Geregistreerd: ma 11 okt 2010 11:30
Berichten: 9
update

De router heeft weer een reset gehad (rood lampje)

Voip sip is geregistreerd volgens de kpn klantenservice.

Er staan wel sip server gegevens in de router en de telefonie staat op ingeschakeld alleen het lampje (Voice) brand nog steeds niet :S

Als ik met mijn mobiel naar het nummer bel dan lijkt het alsof de lijn het doet alleen de telefoon rinkelt zelf niet. (meerdere telefoons geprobeerd)

Wanneer je een nummer wil bellen dan krijg je ingesprek toon en dan staat het telefoon nummer keurig netjes in de router.


Iemand nog ideen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 nov 2010 19:53 
Offline

Geregistreerd: ma 11 okt 2010 11:30
Berichten: 9
OK klantenservice gebeldt reset procedure plus omzetten splitter naar geen splitter herhaald daarna weer terug gezet en weer gereset en 3 uur gewacht voice lampje wilde niet branden weer klantenservice gebeld systeem gaf aan dat modem disabled stond klanten service heeft nu (nieuwe firmware gepushed) (of gesynchroniseerd ofzo) systeem gaf daarna enabled aan lampje voice brand nu wel.
Straks weer terug naar kennis 1369 bellen en zonder splitter aansluiten kijken of ze weer kunnen bellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2010 12:30 
Offline

Geregistreerd: ma 11 okt 2010 11:30
Berichten: 9
Ze kunnen nu weer wel bellen maar weer niet gebeld worden zucht.

Naja we zijn er bijna zullen we dan maar zeggen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2010 22:59 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Mohiken schreef:
Ze kunnen nu weer wel bellen maar weer niet gebeld worden zucht.

Naja we zijn er bijna zullen we dan maar zeggen.

Wel kabeltje aangesloten vanaf PSTN splitter naar PSTN van de EB?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 nov 2010 01:11 
Offline

Geregistreerd: ma 11 okt 2010 11:30
Berichten: 9
niet toen de medewerker het voice lampje aan gekregen had.

Toen moest het direkt naar Voip stand zonder splitter er tussen.

Maar omdat op eens die dag erna het lampje voice weer uit was moest alles weer terug worden gebouwd omdat ze niet zelf niet konden bellen en niet gebeld konden worden nu dus (weer) met splitter er tussen dus ja pstn kabel zit er nu onder anderen ook weer tussen.

En nu kunnen ze ook weer niet bellen alleen gebeld worden. snap jij het snap ik het :?:

Vandaag is het een week na dat alles werkend zou moeten zijn.

We wachten weer af en moeten het voice lampje in de gaten houden van de klantenservice want anders weet je ook niet of je wel of niet bent over gegaan!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 nov 2010 21:10 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Stuur een PB met je klacht en postcode met huisnr. naar KPNwebcare, ze zijn vanaf morgen weer actief op dit forum. :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2010 00:14 
Offline

Geregistreerd: ma 11 okt 2010 11:30
Berichten: 9
Hoi Marcel aan het begin van de avond nog even gebeld lampje voice staat nog niet aan.

Ik vind het vreemd dat ze dat niet van te voren vertellen dat je ruim een week niet kan bellen!

Vind het ook raar dat ze dan niet tijdelijk een ander nummer instellen om mee te bellen.

Ik zal even een bericht versturen.

dank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2010 14:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
PB ontvangen reactie volgt z.s.m.

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2010 23:10 
Offline

Geregistreerd: za 04 sep 2010 09:40
Berichten: 3
Zo wist niet dat dit topic nog zo actief was!

Update: Heb niet lang na het starten van dit topic, me verbinding draaiende gekregen, wel met de nodige telefoontjes, maar moet zeggen bellen en gebeld worden werkt hier na de het porteren prima. Jammer dat ze zonder het je vragen, gelijk maar het tweede nummer actief maken ( € 2,50 p.m.). Dit had uiteraard niet gehoeven! Nu maar zien of ik dit gelijk kan opzeggen of dat ik hier het eerste jaar weer aan vast zit.

mvg, greg


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 nov 2010 12:36 
Offline

Geregistreerd: ma 11 okt 2010 11:30
Berichten: 9
Hoi Gregory,

Ik neem aan dat als je dat niet hebt gevraagd dat je dan je geld terug hoort te krijgen indien je de 2e lijn ook niet gebruikt hebt.

Ik had nog een vraag.

Als jij inlogt in je router 192.168.2.254 kan je dan jou router herstarten of resetten ik krijg telkens een melding dat dit niet kan administrative prohibited uit mijn hoofd!
Dat kan ik dan alleen hardware matig via de reset knop op de router lang of kort ingedrukt houden.

Maar ik wilde dit dus op afstand doen en dat gaat dan weer niet!

Alvast bedankt.

Groeten

Mohiken


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling