Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 20:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006 20:42 

Wie kan mij helpen, ik heb een laptop deze wil ik vebinding laten maken met de Exp-box zonder de bijgeleverde Gigaset maar het lukt niet.
Ik heb de instelling van de Exp-box kanaal veranderd in kanaal 5, en SSID broadcast staat op ON. alle codes zijn ingevoerd maar er komt geen vebinding tot stand. Er is wel een draadloos netwerk tot stand gekomen als er om de wpa-psk sleutel wordt gevraagd voer ik deze ook in en probeer dan verbinding te maken maar nee dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006 21:02 

Wat voor draadloze netwerkkaart zit er in je notebook ? Heb je al eens een poging gedaan om eerst eea via wep-beveiliging draaiende te krijgen ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006 21:19 

Maarten schreef:
Wat voor draadloze netwerkkaart zit er in je notebook ? Heb je al eens een poging gedaan om eerst eea via wep-beveiliging draaiende te krijgen ?

Acer IPN2220 Wireless LAN Card,bedoel je met wep beveiliging het netwerksleutel ja die krijg je van kpn en die heb ik ingevoerd net zoals de SSID code
netwerkverificatie staat op wpa-psk
gegevenscodering staat op tkip

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006 23:48 
Site Admin

controle even via mijn kpn wat precies de sleutel is. er wil nog wel eens verschil in zitten. probeer de sleutel zoals vermeldt in mijn kpn in te voeren bij de sleutel voor de verbinding.
daarnaast is wellicht een update van de netwerkkaart nodig; kijk eens bij intel wireless lan drivers voor jouw type.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 18:52 

jwagenaar schreef:
controle even via mijn kpn wat precies de sleutel is. er wil nog wel eens verschil in zitten. probeer de sleutel zoals vermeldt in mijn kpn in te voeren bij de sleutel voor de verbinding.
daarnaast is wellicht een update van de netwerkkaart nodig; kijk eens bij intel wireless lan drivers voor jouw type.

Heb de sleutel gecontroleerd deze was oke, driver update kan ik zo niet vinden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 21:03 

Bijgevoegd een link met de drivers,maar die heb je wellicht al ?

http://support.acer-euro.com/drivers/no ... _4000.html

De EB kan minimaal met WEP-beveiliging draaien zeg maar de zwakste vorm van beveiliging.Het kan verstandig zijn om hier even mee te starten en kijken of je zo wel kunt werken,indien dit werk,ga je steeds een stapje hoger qua beveiliging.
Kijk ook even naar de eerste 2 stickies op deze pagina en kijk of die van toepassing zijn.
Wat voor IP-adres krijg je toegewezen ? Eentje uit de range van 169.254 etc ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 23:11 

Zit met het zelfde probleem heb 2 laptops een IBM thinkpath en een Fujitsu-Siemens Amilo probleemloos via de eigen netwerkcard met de Exp Box draadloos verbonden.
Echter met de derde een Acer Aspire 1360 lukt het met geen mogelijkheid.
Alles inmiddels geprobeerd, lagere beveiliging, de Exp box op een vast laag kanaal gezet, hand matig IP toegewezen etc, etc.
Inmiddels staat het voor mij vast dat het in de laptop moet zitten 2 draaien immers probleemloos.
Helpdesk van Planet 2 uur aan de phone gehangen alle settings doorgelopen ze gaven het op...................
Ten einde raad een compete recovery uitgevoerd alles opnieuw geïnstaleerd op de Acer maar ook dat heeft niet geholpen het is om gek van te worden.
Wie o wie heeft de sleutel want ik sta nu op het punt de Acer (slechts 2 jaar oud) te gaan vervangen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2006 11:13 

HansKans schreef:
Echter met de derde een Acer Aspire 1360 lukt het met geen mogelijkheid.

Welke netwerkaart zit in deze Acer ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2006 12:12 

Maarten,
In de Acer zit de Acer IPN2220 Wireless Lan Card.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2006 13:20 
Site Admin

kijk voor de driver eens hier: http://www.intel.com/support/wireless/w ... 010623.htm

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2006 17:14 

HansKans schreef:
Maarten,
In de Acer zit de Acer IPN2220 Wireless Lan Card.

Kriig je helemaal geen IP-nummer toegewezen uit de EB range ? Of het 169.254 nummer ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2006 11:49 

Firefighter schreef:
jwagenaar schreef:

Heb de sleutel gecontroleerd deze was oke, driver update kan ik zo niet vinden.

HELP HELP, ik kan nu zelf niet meer via de Siemens Gigaset adapter internetten hij wordt niet meer gededecteerd, krijg ook steeds melding windows installer Odyssey client software moet installeren

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2006 12:53 
Site Admin

deinstalleer de siemens gigaset en installeer dan de gigaset opnieuw; hiermee wordt het ontbrekende programma ook weer geinstalleerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2006 13:53 

jwagenaar schreef:
deinstalleer de siemens gigaset en installeer dan de gigaset opnieuw; hiermee wordt het ontbrekende programma ook weer geinstalleerd.

Sory ik heb het verkeerd toegelicht, de gigaset wordt wel herkend maar de EXB niet ik heb alles er af gehaald en opnieuw weer geinstalleerd maar bij de tweede sessie van het installeren wordt de EXB niet gezien en komt ook de melding Odyssey Client software de helpdesk van Planet zegt dat het op de cdrom vande EXB staat en automatisch wordt geinstalleerd maar nee dus vandaar dat ik geen verbinding krijg op internet want de EXB wordt niet gezien.
Vraag is nu hoe kom ik aan dit software want het wordt niet meer geinstalleerd vanaf de cdrom.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2006 14:27 

Je zou even op de site van Siemens kunnen kijken.Daar zal vast wel het eea staan omtrent drivers etc.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]