Ik ben onlangs omgegaan van Telfort naar KPN IPB Extra en ondervind problemen met de snelheid van mijn verbinding.
Op dit moment is de snelheid op mijn modem 5937 kbps en lijkt steeds verder te zakken. Ik heb mijn verbinding binnen KPN laten meten en daaruit blijkt dat op mijn adres maar rond 7000 kbps mogelijk is.
Nu heb ik mijn verbinding vergeleken met die van de buren en daar blijkt een max snelheid van 15000 kbps mogelijk. Als ik de aansluitingen verder vergelijk, blijkt dat mijn afstand tot de centrale 4.10 km is en van de buren 3.15 km. Mogelijk zit er onderweg ergens een probleem in mijn verbinding.
Inmiddels ben ik een week verder na mijn eerste contact met de storingsdienst van KPN. Ik heb vanaf het begin aangegeven dat het probleem in het verschil in lengte van de kabel zit tussen mij en de rest van de straat. De eerste monteur die bij mij langs kwam heeft de verb gemeten en inderdaad 4km lengte en dus 16Mb niet mogelijk. Aan het verschil van 1km kon hij ook niets doen. Storing moest naar andere afdeling. Dit was maandag. Vervolgens dinsdag weer gebeld door een monteur. Weer niet opgelost. Donderdag weer een afspraak met monteur. Niet langs geweest, want de meting komt uit op 4km en er komt maar 8Mb uit de centrale. Elke keer weer het probleem uitgelegd van het verschil in afstand met die van de buren en voorgesteld met verb omtesteken Ik ben onlangs omgegaan van Telfort naar KPN IPB Extra en ondervind grote problemen met de snelheid van mijn in centrale en KVD. Ook het fenomeen 8Mb uit de centrale uitgelegd. Monteurs en medewerkers van de TSD willen het maar niet begrijpen.
Vrijdag weer gebeld door een monteur. Deze was aangestuurd om de locatie te bepalen van de demping op de kabel. Dit was echter dezelfde monteur van maandag dus kreeg ik weer het verhaal te horen: U woont te ver van de centrale en er komt maar 8Mb uit de centrale. Storing is afgemeld met probleem klantmodem. Weer contact opgenomen met TSD. Er zou een nieuw ticket aangemaakt worden met alleen het verzoek om om te steken en alle verstorende gegevens zoals snelheid en afstand achterwege te laten. Zaterdag gebeld met de TSD. Zij konden het nieuwe ticket niet vinden. Blijkt niet aangemaakt te zijn. Medewerker belooft het probleem aan zijn supervisor door te geven. Ik heb er weinig vertrouwen in....
Zelfs een mail aan
webcare@kpn.com, een week geleden al verstuurd, komt blijkbaar ook niet binnen bij KPN.
We zijn nu een week verder en het probleem is nog steeds niet gevonden, laat staan begrepen. Dit heeft nu al zoveel geld en tijd gekost voor KPN, terwijl het zo simpel lijkt: Omsteken naar een andere voedende kabel in de KVD. Aan tijd max een 1/2 uur incl heen en weer rijden tussen HVD en KVD. Maandag maar weer 's bellen met de TSD. Ik denk dat ik weet wat het antwoord zal zijn..........................
Danny