adj schreef:
Aller bedankt voor de snelle reacties.
De zowel de pc als de printserver zitten bedraad aangesloten op de experiabox via UTP bekabeling.
De experiabox is de SX 551 van Siemens.
Het Ip adres wat ik(de computer) gevonden heeft, komt te voorschijn wanneer je een printer wilt toevoegen als "Network print port". Via "nieuwe printer toevoegen". Dan scant hij het netwerk en vindt dan dit ip adres als printserver van de Longshine. Maar ik kan hem helaas niet gebruiken.
hopelijk zo wat meer informatie.
M.v.g. Adj.
Ik zelf geen ervaring met de SX 551 van Siemens maar dat is zo erg. Het even via google gezocht maar is het ip adres van van het modem 192.168.1.1 ?
De printserver heeft een vast ip adres 192.168.0.10 dit is dus een ander ip range dan je modem. Daardoor kan je pc met de installatie cd ook geen contact maken. Door je pc nu een ander vast ip adres uit de range van de printserver kun je wel contact maken als het goed bijv 192.168.0.20 Dit kun je veranderen onder de netwerk instellingen van je pc
ip adres: 192.168.0.20
sunnetmask 255.255.255.0
gateway 192.168.0.100 dit is niet gebruikt adres in deze range.
Als je pc nu opnieuw start heb heb geen internet verbinding meer alleen lokaal. Eventueel zou nu een via een dosbox een ping kunnen geven op het ip adres ping 192.168.0.10 ( mocht dit laatste niet begrijpen kun je het ook zonder problemen overslaan)
Als je nu de installatie cd opstart zou de printserver zichtbaar moeten. Via het menu kun je nu tcp/ip instellingen wijzingen hier moet je de printserver een ip adres geven uit de range van een modem en wat nog niet in gebruik is bijv 192.168.1.100. (als dit de range is welke je modem gebruikt)
Na het wijzingen moet je deze in het menu opslaan. Hierna is het goed mogelijk dat je printserver direct van ip adres wisselt met gevolg dat de verbinding vanaf je pc niet werkt. Dit is normaal printserver kun je nu spanningsloos maken en het ip adres van je pc weer terug zetten. DHCP instelling of een vast adres als je altijd gebruikt.
Na het opnieuw opstarten van je pc en printserver zou de via de installatie cd gewoon zichtbaar moeten.
Heb je eerder het 192.168.100.30 adres gezien dit kan ik niet zo thuis brengen met de informatie van de installatie pdf.
Mocht je na bij gebruik van het 192.168.0.20 adres in je pc nog geen contact kunnen krijgen met je printserver kun deze aanpassen naar 192.168.100.20 als de printserver werkelijk dit adres in deze range zou gebruiken.