Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2010 21:33 

Geacht Forum,
Ik ben 1 maand geleden overgestapt naar KPN-glasvezel. Heb een monteur alles laten aanleggen en 1 laptop wireless laten aansluiten. Alles werkt. Zelf mijn 2de laptop wireless geinstalleerd en werkt ook prima. Nu heeft mijn zoon een desktop pc op zijn kamer en wireless is niet mogelijk gezien de afstand naar het modem. Als ik een lange lankabel leg dan kan hij gelijk op internet, maar de kabel kan niet netjes worden aangelegd. Kabels trekken is onmogelijk.
Ik heb de Homeplug adapter NI-707525 aangeschaft, voor het maken van een lanverbinding via het elektriciteitsnet. Echter de lanverbinding komt wel tot stand, maar er is geen data overdracht. Heb mijn buurman erbij gehaald die redelijk bekend is met computers, maar hij komt er ook niet uit. Wat doen wij verkeerd. Ben nu al 3 weken bezig, maar zonder resultaat.
Wie helpt mij verder.
Bij voorbaat dank

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2010 22:32 
Site Admin

Geef de computer eens en statisch ip adres, in somige gevallen wil dit wel eens helpen.

Gr marcel234.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2010 23:23 

Hoe zijn de ITV ontvangers aangesloten via draad of met adapters ???? Je kunt geen adapters voor zowel ITV als internet gebruiken. Voor Wlan kun je eventueel wel een extra router gebruiken omdat het wlan signaal van het KPN modem zwak is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010 11:20 

spaceone schreef:
Hoe zijn de ITV ontvangers aangesloten via draad of met adapters ???? Je kunt geen adapters voor zowel ITV als internet gebruiken. Voor Wlan kun je eventueel wel een extra router gebruiken omdat het wlan signaal van het KPN modem zwak is.

Hoho dat kan dus wel.

Je kan meerdere homeplug paren gebruiken in je netwerk.
Je kan de meeste zo instellen dat ze alleen als paar werken en de rest van het verkeer negeren.

Ik heb 2x 20 mbit homeplug setjes in het netwerk.
verschillende merken qua set en ze bemoeien zich niet met elkaar.

Ik kijk zonder enig onderbreking I-TV terwijl ik met 34 / 4 mbit internetten kan

met de knopjes aan de onderkant kan je het homeplug setje pairen ( RTFM (staat vast wel in de handleiding))
misschien dat het dan wel lukt

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010 22:30 

gwbastianen schreef:
Echter de lanverbinding komt wel tot stand, maar er is geen data overdracht. Heb mijn buurman erbij gehaald die redelijk bekend is met computers, maar hij komt er ook niet uit. Wat doen wij verkeerd. Ben nu al 3 weken bezig, maar zonder resultaat.

De LAN verbinding die tot stand komt is waarschijnlijk de verbinding tussen 1e Homeplug en de PC en de 2e Homeplug met de EB, maar zien de Homeplugs elkaar wel?
Zitten de Homeplugs wel op dezelfde fase in de groepenkast? Probeer eerst eens of het werkt op dezelfde groep. Homeplugs mogen niet via een 230V verlengblok worden aangesloten, maar rechtstreeks op de wcd in de wand.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010 08:55 

Marcel schreef:
gwbastianen schreef:
Echter de lanverbinding komt wel tot stand, maar er is geen data overdracht. Heb mijn buurman erbij gehaald die redelijk bekend is met computers, maar hij komt er ook niet uit. Wat doen wij verkeerd. Ben nu al 3 weken bezig, maar zonder resultaat.

De LAN verbinding die tot stand komt is waarschijnlijk de verbinding tussen 1e Homeplug en de PC en de 2e Homeplug met de EB, maar zien de Homeplugs elkaar wel?
Zitten de Homeplugs wel op dezelfde fase in de groepenkast? Probeer eerst eens of het werkt op dezelfde groep. Homeplugs mogen niet via een 230V verlengblok worden aangesloten, maar rechtstreeks op de wcd in de wand.

Ook hier klopt het niet helemaal
Het enige wat niet echt lekker werkt is als je de homeplug achter een spanningsprotector zet dat dempt.
Verder kan je het wel op een verlengblok zetten ik heb ze in de meterkast naast elkaar en an de ene bij de tv en de andere voor he andere paar boven bij de pc.
Let idd op dat je de homeplugs wel op dezelfde fase hebt. het maakt iet uit welke groep maar wel elke fase.

test ze eens per paar op korte afstand van elkaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010 21:29 

vddikken schreef:
Ook hier klopt het niet helemaal
Het enige wat niet echt lekker werkt is als je de homeplug achter een spanningsprotector zet dat dempt.
Verder kan je het wel op een verlengblok zetten ik heb ze in de meterkast naast elkaar en an de ene bij de tv en de andere voor he andere paar boven bij de pc.
test ze eens per paar op korte afstand van elkaar.

Als je de homeplugs op een verlengblok aansluit zie je duidelijk kwaliteitsverlies ten opzichte van een vaste 230V aansluiting. Voor een pc maakt dat niet veel uit, maar voor iTV kan je beter een vaste 230V wcd gebruiken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010 22:01 

Ik merk geen verschil met de I-TV met of zonder verlengblok
Het is altijd beter voor bekabeling dat er zo min mogelijk koppelingen tussen zitten

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]