Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010 13:25 
Offline

Geregistreerd: ma 12 jul 2010 10:56
Berichten: 5
Goedemiddag,

Sinds een week of 2 kan ik geen gebruik meer maken van Extern Bureaublad. Ik heb inmiddels al met 3 verschillende personen telefonisch contact gehad en wat ik meestal kreeg te horen was dat ze daar niet voor opgeleid worden. De laatste vertelde mij om mij aan te melden op dit forum dus bij deze.

Ik zal even in het kort vertellen wat er precies is. KPN vertelde mij dat ze onlangs een update hebben geïnstalleerd op het modem en sindsdien werkt het ook niet meer. Er werd mij verteld om het modem te resetten dit heb ik gedaan en de instellingen (port forwarding) vervolgens opnieuw ingesteld in mijn modem. Maar dit heeft geen succes gehad. Het is ook niet zo dat het aan de pc ligt want er staan 3 pc's en alle 3 zijn ze niet meer te benaderen. Als ik het ip nummer probeer te pingen dan pakt die het lokaal wel maar niet meer van buitenaf.

De besturings systemen die geïnstalleerd staan:

Windows XP Professional op 2 pc's
Windows 7 Professional op 1 pc.

Dit is wat ik geprobeerd heb.
- Modem reset en opnieuw ingesteld
- Register gecontroleerd
- Andere netwerk kabels aangesloten
- Met een router er tussen
- Winsock reset
- ping
- Register scan en gekeken of er geen register waarden beschadigd zijn
- Netwerk kaart gecontroleerd
- DHCP + DNS flush
- Ip adressen handmatig invoeren
- Gekeken of er niks geblokeerd word door de firewall (alle poorten staan goed).
- Virus scanner gecontroleerd om te kijken of die de .dll bestanden niet als een virus ziet. En de pc laten scannen.
- Gecontroleerd op malware/spyware
- Gecontroleerd of bepaalde .dll bestanden niet overschreven waren.
- Systeemherstel op alle pc's naar een datum waar op het nog wel werkte.
- System32 terug gezet via de windows herstel cd. Toen dit niet werkte heb ik het via dos geprobeerd.
- Services.msc gecontroleerd en deze staan ook allemaal goed ingesteld
- Andere netwerk kaarten in de pc's gehangen en het daar mee getest.
- Van diverse locaties geprobeerd de pc's te benaderen.
- Ook als ik de poorten wijzig van Extern Bureaublad in het register werkt het niet

Er staan geen proxy's ingesteld dus daar kan het niet aan liggen.

Dit is ongeveer een kleine selectie met wat ik al geprobeerd heb. Graag zou ik willen weten of jullie er misschien een script voor hebben om het weer te herstellen. Naar mijn weten zit het probleem in het modem zelf.


Laatst bijgewerkt door goretis op ma 12 jul 2010 15:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010 14:29 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:58
Berichten: 132
Dat hoor je wel meer dat extern bureaublad er zomaar mee kapt.
Alternatief wat heel goed werkt is Teamviewer.
Met dit programma log je in op de pc naar keuze ( waar teamviewer ook draait ) met de id en pincode die teamviewer aangeeft.
Hier op het forum heb ik er al eens iemans in Assen geholpen met zijn poorten opzetten.
Gewoon vanaf Lelystad inloggen in Assen en klaar


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010 14:57 
Offline

Geregistreerd: ma 12 jul 2010 10:56
Berichten: 5
Bedankt voor je reactie

Ik ken zelf zat remote programma's daar gaat het niet om. Ik wil gewoon kunnen werken met Extern Bureaublad en niet met een alternatief programma. Graag hoop ik dat iemand weet hoe dit te herstellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jul 2010 06:16 
Offline

Geregistreerd: ma 12 jul 2010 10:56
Berichten: 5
heb KPN maar weer eens gebeld en dan krijg ik weer het zelfde antwoord meld je maar aan op het ipb forum. Maarja hier krijg ik ook geen reactie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jul 2010 07:24 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
goretis schreef:
Als ik het ip nummer probeer te pingen dan pakt die het lokaal wel maar niet meer van buitenaf.

Van buitenaf moet je het extern IP-adres gebruiken en die is altijd te pingen tenzij het extern IP-adres is veranderd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jul 2010 16:33 
Offline

Geregistreerd: ma 12 jul 2010 10:56
Berichten: 5
@ Marcel

Dat had ik al geprobeerd en via telnet heb ik me poorten gecontroleerd maar dan word er gewoon gezegd dat ze niet open staan terwijl dat dus wel het geval is. Met het programma port checker krijg ik duidelijk the melding 'this port is not open it might be blocked'.


Laatst bijgewerkt door goretis op do 15 jul 2010 17:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jul 2010 16:57 
Offline

Geregistreerd: ma 12 jul 2010 10:56
Berichten: 5
Heb weer eens gebeld en krijg weer geen duidelijk antwoord word dit een beetje zat allemaal. Ik vraag of de poort van Extern Bureaublad (3389). Is geblokkeerd in hun firewall en wat krijg ik als antwoord 'ja meneer dat zou ik niet weten. Vraag ik om een ander modem tegen betaling om te kijken of dat het verhelpt krijg ik als antwoord ja dat is niet onze werkwijze.

And at last wat mij vrij pissig maakte.

Wij hoeven uw vragen met uw probleem niet te beantwoorden want daar worden we niet voor opgeleid. (jawel medewerker nr 4 die mij dat antwoord in de afgelopen 3 weken geeft).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling