Na reeds jaren klant te zijn geweest van KPN (IPB) ben ik onlangs ook ingestapt op IPTV. Mede door de wervelende reclamespots heb ik dat besluit genomen, zodat het gehele pakket bij 1 provider vandaan komt.
Aanvankelijk was ik zeer tevreden, echter nu komt het ook bij mij steeds vaker voor dat op de gekste momenten blokkerig beeld met (bijna) geen geluid wordt weergegeven. Gelukkig kan ik op dit moment nog terugvallen op mijn analoge kabelaar voor de TV, maar dat is 1 juli afgelopen.
Als dit niet (snel) beter wordt dan zal ik het abonnement op de kabel maar weer activeren zodat ik na 1 juli ook nog een fallback mogelijkheid houd.
De kabelaar echter (REKAM, Gouda) gaat op 10/10/2010 geheel over op digitaal, dus dan ben ik ook m'n analoge signaal kwijt.
Is er aan de oorzaak van dit vervelende fenomeen van blokkerig beeld etc. door mij iets te doen? Ik bedoel kan ik er misschien zelf iets aan verbeteren?
Anders moet ik al snel weer besluiten IPTV de rug toe te keren, KPN in gebreke stellen en vervolgens m'n nagelnieuwe abonnement opzeggen, teneinde terug te keren naar de oude situatie: IPB van KPN en het TV-signaal van de kabelaar....?