Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 22:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 jun 2010 14:23 

Goede middag,

Na de plotselinge terugval in snelheid heb ik me een tijdje rustig gehouden om alles eens even aan te zien.
Zoals geschreven had ik een abonnement IPB extra+ITV met stabiele snelheden van 1024 - 16003.
Vanaf 3 april kelderde dat in een paar dagen naar 776 - 9022.
Omdat bij zeer velen in diezelfde week de snelheid drastisch naar beneden ging heb ik dit even aangezien, en wat later Webcare gevraagd hoe dit kwam.

Het antwoord dat ik kreeg was dat de download nog wel weer naar boven zou gaan, en dat zo goed als zeker de upload aan de bekabeling thuis zou liggen.
Vanaf het begin had ik daarover mijn twijfels immers meer dan een jaar was de upload stabiel op 1024 en ineens samen met zeer veel anderen zou de bekabeling niet meer deugen.

Met de bekabeling bleek niets mis en na ongeveer anderhalve maand was de upload plotseling 1024 en de download 15997 de snelheid was dus met dezelfde bekabeling iets naar boven gegaan voor mij weer een reden aan te nemen dat er met de bekabeling niets mis was.
Omdat ik de nodige wrijving begon te proeven op diverse fora heb ik mij een tijdje alleen bezig gehouden met lezen immers met het hakketakken schiet niemand iets op.

Tot rond 3 juni heb ik ineens de volgende snelheden 888 upload en rond de 16000 download.
Ik kan nu zeggen dit is niet zo slecht, maar blijft staan dat ik in plaats van ook een upload verhoging daar nog steeds minder heb dan ik had.
Ik weet niet of het mogelijk is om hier VDSL te krijgen ook weet ik niet of ik dan een ander abonnement moet nemen en wat evt. het kostenplaatje van dit geheel is.

Na alles wat ik lees over VDSL, HD, lager abonnement enz. en wat er dan via helpdesk en andere afdelingen langs elkaar gesproken wordt ben ik erg huiverig voorlopig iets te wijzigen.

Wel zou ik het zeer op prijs stellen om van Webcare eens precies te horen wat er nu met die upload aan de hand is, en wat de evt. mogelijkheden zijn voor VDSL en wat dat precies inhoud.

Excuus voor dit lange verhaal maar dit is op dit moment de situatie.

Groet,

B.J.Stijf

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 10 jun 2010 22:45 

skaldenho schreef:
@hobgoblin
Stomme vraag misschien van me, maar wat voor abonnement heb je? Basis, Extra of Premium?
Het lijkt erop alsof je een Basis abonnement hebt. Dat je modem hoger staat ingetraind klopt wel dat is om er zeker van te zijn dat je de snelheid van je abonnement haalt. 793.2 KBute/sec is dan wel goed.
Ik heb zelf Extra en mijn modem staat op 18000 kbps ingetraind en ik haal wel gewoon netjes 16000 kbps. Hij wordt dan na de DSLAM geknepen op je abonnementssnelheid.
Heb je Extra dan is het inderdaad vreemd en haal je inderdaad niet de juiste snelheid.

heb de premium heb dus d 8mb die nu dus met verdubbeling 16 zou moeten zijn

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2010 08:09 

Premium is van 20-40Mbit, EXTRA is van 8 tot 16Mbit. Mocht u niet sneller gaan dan 16Mbit dan zou ik gaan downgraden naar EXTRA, u betaald nu teveel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2010 11:38 

snelheidhsduivels, ook ik snap niet geheel en al hoe zaken nu in elkaar steken. Als ik in de box kijk zie ik de downstreamrate op 2471 staan, echter met een speedtest kom ik op 1313 uit, ik heb overigens een IPBGO ABO welke als ik check nog steeds op 1,5 mbs staat ????

Voor mij is een ding zeker mijn snelheid is niet verhoogd daar ik met downloaden nog steeds gemiddeld op zo'n 160KB/sec zat en nog steeds zit.

Wat is wijsheid, kan webcare helpen of is een telefoontje naar mijn werkgever beter. :?

Overigens heb ik de Box al eens gereset. fimware staat nog op 1.47.0c-vuf-7.3.1.0 (Dec 19 2008 16:23:10)

groet,

machiel

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2010 22:14 

Als je al heel lang een abo hebt dan moet je zelf aktie ondernemen om daar 8 op te krijgen anders blijf je op 1,5.
Mijn ouders hadden ook 1,5 en na een telefoontje bleek dat kpn niet zomaar de abonnement mag wijzigen WEL de snelheid verhogen maar niet het type abo.
Hierin moet de klant zelf aktie ondernemen ( wordt wel via mailings kenbaar gemaakt )

Leverde hun een verhoging van 1,5 naar 8 mbit op en ook nog 3 maanden 50% korting

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2010 22:35 

Nefilem schreef:
Premium is van 20-40Mbit, EXTRA is van 8 tot 16Mbit. Mocht u niet sneller gaan dan 16Mbit dan zou ik gaan downgraden naar EXTRA, u betaald nu teveel.

Ik haal nu niet eens 7 mb!! had dus 8mb iedere keer na de upgrade naar 16nb haal ik amper 6,5 mb :cry:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 12 jun 2010 16:11 

Vandaag werd een nieuwe Thomson TG789 bezorgd...Een complete nieuwe set met zwarte spiltter...Verder geen brief o.i.d. met een instructie...
Hoe weet ik nu of de centrale al is omgezet? Ik wacht dus nog even af met het wisselen van het huidige en nieuwe modem...Het risico dat ik via iTV maandag De Wedstrijd niet kan zien wil ik niet lopen.. :cry:
Ik snap trouwens niet hoe die PR werkt bij KPN: Waarom niet eerst een brief sturen en dan de modem...Daarbij vind ik dit een ernstige geldverkwisting, want waarschijnlijk heb ik de helft van de spullen in de doos niet eens nodig.. Kunnen ze niet gewoon alleen de TG789 sturen? Ze weten toch bij KPN dat ik allang geleden ben overgestapt van ISDN naar iPB?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 12 jun 2010 17:01 

@Lexibel
Gewoon wachten totdat je geen internet meer hebt, dan kan je de TG789 aansluiten. Ik ben het met je eens dat KPN eerst een brief had moeten sturen en pas daarna het modem. Maar wees blij dat je al het modem hebt voordat ze het signaal overzetten naar VDSL. :wink:

KPN heeft alleen standaard installatie pakketten en ik snap niet waarom ze steeds splitters mee sturen terwijl de klant een kale breedband heeft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 12 jun 2010 19:01 

Het blijft gissen waarom er een zwarte splitter bij zit. Zelfs webcare medewerkers adviseren de splitter er tussen te doen. zou voor ruisonderdrukking zorgen. Dus ook als je al gemigreerd bent naar IPB en dus geen spraak op je lijn hebt. Dit blijft maar onduidelijk. De een vindt van wel en de ander van niet. Een ADSL splitter zou dan ook niet te vergelijken zijn met de zwarte VDSL splitter.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 12 jun 2010 22:44 

saavanalen schreef:
Het blijft gissen waarom er een zwarte splitter bij zit. Zelfs webcare medewerkers adviseren de splitter er tussen te doen. zou voor ruisonderdrukking zorgen. Dus ook als je al gemigreerd bent naar IPB en dus geen spraak op je lijn hebt. Dit blijft maar onduidelijk. De een vindt van wel en de ander van niet. Een ADSL splitter zou dan ook niet te vergelijken zijn met de zwarte VDSL splitter.

Je hebt inderdaad gelijk. Van meerdere 'professionele' kanten hoor je dat de zwarte VDSL splitter ertussen moet, ondanks dat men al een kale breedband heeft. Op diverse andere fora zag ik ook al dat dit voor sommige mensen wel degelijk verbetering in de lijnkwaliteit heeft gebracht. BEwaar 'm in iedergeval en als je problemen hebt met de verbinding kan je hem er altijd tussen plaatsen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 12 jun 2010 22:48 

skaldenho schreef:
saavanalen schreef:

Je hebt inderdaad gelijk. Van meerdere 'professionele' kanten hoor je dat de zwarte VDSL splitter ertussen moet, ondanks dat men al een kale breedband heeft. Op diverse andere fora zag ik ook al dat dit voor sommige mensen wel degelijk verbetering in de lijnkwaliteit heeft gebracht. BEwaar 'm in iedergeval en als je problemen hebt met de verbinding kan je hem er altijd tussen plaatsen.

Maar waar komt die verwarring nou vandaan? Wat me wederom opvalt is dat zowel monteurs als HD medewerkers niet zijn voorbereid op de VDSL klanten. Aangezien een HD medewerker de splitter ook wel eens wil vergelijken met de ADSL splitter. Maar goed. Aangezien ik dus niet de gewenste bandbreedte haal (ben teruggezet van premium naar extra) en ook geen HD kan aanvragen (balen), heb ik 'm der toch maar tussengezet. Wellicht dat de DLM service een keer hoger gaat intrainen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 13 jun 2010 22:07 

Actief: 0 dagen, 20:09:56

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 028 / 20 475

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/MB]: 2 983 / 168
zucht en nog steeds haal ik geen 7mb wat voorn wazig gedoe is dit?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010 08:26 

als ik dat zo lees dan haal je toch 20Mb down????? of kijk ik verkeerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010 10:18 

Nee hoor, je hoeft dan geen 20Mb downloadsnelheid te halen.

Ik heb basis met ITV. Modem rapporteert 11Mb down, maar downloadsnelheid is 8Mb. In het modem wordt 3 Mb gereserveerd voor ITv.

Oftewel, terugkomend op topic, kennelijk (=vermoeden, weet het niet zeker), wordt er teveel van die 20Mb "weg"-gereserveerd. En is dat nu net het probleem... Maar, dat is maar een aanname.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010 22:18 

vankooten schreef:
als ik dat zo lees dan haal je toch 20Mb down????? of kijk ik verkeerd.

ja lijkt leuk maar haal in werkelijkheid nog geen 7 mb!!!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]