Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 20:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 mei 2010 11:35 
Hier in het groningse Ter Apel is nog niets aangepast.
We zullen hier in het noorden wel weer het laatste zijn.
Groetjes,
Buldog.

BerichtGeplaatst: za 01 mei 2010 21:03 

buldog schreef:
Hier in het groningse Ter Apel is nog niets aangepast.
We zullen hier in het noorden wel weer het laatste zijn.
Groetjes,
Buldog.

Jah.. Duh.... :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2010 10:31 

als ik zo eens kijk heb ik nu een verhoging van 1mb. wordt dit nog meer of blijft dit zo?

dit staat er nu in me experiabox:

ADSL Line

Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 12162 kbps (downstream) / 1027 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Line attenuation: 24 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Output power: 22 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)

en dit was het:

ADSL Line

Maximum line rate: 10095 kbps (downstream) / 1030 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 5 dB (upstream)
Line attenuation: 24 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Output power: 20 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2010 14:47 

Ik zie een verhoging van 2Mb. Met een afstand van ongeveer 2,4km en een noise margin van 6dB zal het niet veel hoger worden. Bij een noise margin lager dan 6dB heb je ook nog kans op een klapperende verbinding.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2010 16:29 

Ik had wel iets meer verwacht dan dat. 2mb merk je weinig van. Toch jammer dat we in dit gehucht niets anders kunnen krijgen als kpn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2010 22:34 

Een downloadsnelheid van 12 mb en dan klagen. Hmm. Waarom heb je meer nodig? Hier is er ook geen alternatief voor kpn. Gelukkig zit ik niet ver van de centrale en krijg ik vanaf 19 mei VDSL, want heb Premium en heb iTV erbij genomen. Ik heb een jaar bij UPC gezeten i.v.m. HD. We hadden een uitgeklede variant, want er was geen retourverkeer mogelijk. Nooit gedacht dat ik iTV zou missen. iTV heeft geen beperkingen die UPC wel heeft. BabyTV waar ik overigens 5 euro per maand voor betaalde moest plaats maken voor HD kanalen. Pfff. Schei toch uit. Het enige waar je meer dan 12 mb voor nodig hebt is om high definition te kunnen kijken over internet. Want met surfen merk je het verschil echt niet.
Ow ja misschien voor downloaden. I.p.v. dat je een film met een uur binnen hebt, zou je hem met 10 of 15 minuten binnen hebben. Dus je weet eigenlijk pas een kwartier van te voren dat je s avonds een film wilt kijken?
Zo dit wilde ik ff kwijt. Alsof het leven afhangt van snel internet. Dan heb je zeker het analoge tijdperk niet meegemaakt. 15 minuten over een mp3.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2010 22:52 

hahahahaha ik bedenk me net ik kom nog uit het 14k4 tijdperk. bbs hahahahahahah 10 min mp3?heleavond bellen met een bbs om een goede 10 mb binnen te halen en was er een onweersbui dan was de modem totolos hahah zit al vanaf 93 op de voorloper van het huidige internetmaar goed

G.992.1 (G.DMT)
Maximum line rate: 8000 kbps (downstream) / 928 kbps (upstream)
Noise margin: 15 dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Line attenuation: 7 dB (downstream) / 10 dB (upstream)
Output power: 9 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)
alleen mijn up is nu weer eens weer wat lager dan voorheen
Dalen duurdt vast tot op de laatste dag :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 06:47 

saavanalen schreef:
Pfff. Schei toch uit. Het enige waar je meer dan 12 mb voor nodig hebt is om high definition
te kunnen kijken over internet. Want met surfen merk je het verschil echt niet.

Sowhat ? De snelheden zouden verdubbelen (waar mogelijk)
Dat Mark1979 dan enigzins teleurgesteld is dat er voor hem niet meer inzit dan 12MB is dan toch prima?

Jou reaktie krijgt op deze manier een ondertoon van enige jaloezie, dat hij wel 12MB heeft, en jij niet ?
Mijn idee is dan dat hij er voor betaald, en jij dus niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 11:59 

Hallo Jongens - ik weet het, de moderator had mij een experiaban op IP-niveau gegeven omdat ik iets te ver ging in een topic; verontschuldigingen daarvoor :) -, maar toch post ik even hier omdat ik ook een vraagje heb over de snelheid.

De situatie is als volgt: ik heb nu IPB extra, waar ik nu met de snelheidsverhoging tot 16 mbit/s zou moeten halen. Ik haal echter nog steeds 8 mbit/s, de snelheid van het nieuwe IPB Basis.

Naar mijn weten zit ik 2,5 km van de centrale.
Lijnwaardes zijn als volgt:
Code:
Maximum line rate: 8005 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Line attenuation: 36 dB (downstream) / 40 dB (upstream)
Output power: 21 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Ik zit dus nu nog steeds niet op snelheid. Ik heb een beetje het gevoel dat ik te veel betaal, want ik kan nu net zo goed downgraden naar IPB Basis (ik zou immers mijn snelheid bewaren dan).

Zal mijn snelheid ooit nog hoger worden c.q. moet ik afwachten, of moet ik downgraden?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 12:46 

Tja, ik zit met hetzelfde punt.
Het antwoord zal zijn dat de hele omzetting ein mei begin juni pas voltooid is.
Zou het ergens zichtbaar zijn als een wijk is omgezet???
Voor hetzelfde geld betaal je maanden aan een stuk voor een snelheid die je nooit halen zult en kan je dus beter downgraden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 14:15 

Sprake van jaloezie is d'r niet, want ik het InternetPlusBellen Premium en haal slechts 15 MB. Dit is ooit 17 geweest, maar een jaar geleden ging mijn snelheid naar beneden omdat de buren ook iTV kregen. Dus. Daar zou het volgens kpn niet aan liggen. Alsof het modem ergens anders om lager intraint. Pfff.
Het feit dat je slechts 12 binnen krijgt kan niet anders dan te maken hebben met het feit dat je nog op een ADSL 2 kaart zit en niet ADSL 2+. En ja dan ben je misschien teleurgesteld omdat er overal dezelfde brief naar toe is gegaan.

Er wordt wel vaker iets gecommuniceerd door kpn, waardoor de monteurs met de ellende zitten. Denk aan een jaar geleden. IPB Premium icm iTV. Tot 20 MB werd er gecommuniceerd. Monteurs moesten toen de klanten vertellen dat ze beter op Extra konden gaan zitten, want Premium had nooit verkocht moeten worden. Ze moesten overal lijnmetingen uitvoeren.

Maar goed. Ik sla door. Wat ik wil zeggen is. Verwacht nou niet dat je met je Extra abonnement gegarandeerd 16 MB gaat halen.
Je blijft namelijk op ADSL 2+ zitten en dat is maximaal 20 MB. Nou door allerlei omstandigheden haal je die 20 nooit. Dus blijft er hopelijk 16 over.
Ga je t.v. kijken dan gaat er al gauw een MBtje of 3 af. Naar een andere stream kijken en opnemen = X 2 => 6. Heb je nog maar 10. Kan een MBtje er naast zitten. Weet niet precies wat een stream tegenwoordig in beslag neemt.
Kies je voor Premium dan word je op VDSL gezet. Maar dan moet je centrale wel VDSL hebben. Dus het is nog niet zo simpel te stellen dat iedereen X 2 krijgt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 21:34 

Ik ben zeker teleurgesteld ja. En is het voor het surfen alleen nee dan geef ik je gelijk dan merk ik het verschil niet nee en heb ik het ook niet nodig. Maar ik download nu eenmaal erg veel films films en andere dingen voor pc en dergelijke en ja dan is het wel makkelijk als hij er korter als 42 uur over doet als ik bv een volledige blu ray film binnen haal.

groetjes mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 22:21 

wij kunnen zelf toch wel een kaart map maken?
wie wel en wie niet op snelheid is dan kun je ongeveer schatten wanneer je aan de beurt bent

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2010 21:37 

Ik geef toe dat het erg lekker is als je met 40 MB zou kunnen downloaden. Maar als het nou 12 is, dan is het toch niet het einde van de wereld?
Waar ik bijv. wel nieuwsgierig naar ben, is welke centrale op VDSL zit en welke wijkkasten reeds verglaasd zijn. Want dat laatste wordt echt niet in mei afgerond. :-) VDSL in centrale is een eerste stap.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2010 22:46 

saavanalen schreef:
Waar ik bijv. wel nieuwsgierig naar ben, is welke centrale op VDSL zit en welke wijkkasten reeds verglaasd zijn. Want dat laatste wordt echt niet in mei afgerond. :-) VDSL in centrale is een eerste stap.

Helaas is dit overzicht er niet :( Je kunt wel een lijst maken die is van geringe waarde omdat het per gebied kan verschillen en het risico is dan aanwezig dat er discussie's ontstaan waarom X wel en Y in een postcodegebied vlakbij weer niet :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]