Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 05 mei 2025 19:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2010 12:11 

Goedemorgen,

Met mijn experiabox (zilverkleurig) zijn twee desktop PC's en een laptop verbonden. Sinds onze verhuizing in mei 2009 hebben we verbindingsproblemen. Gebeld met de helpdesk, die ons vertelde dat het aan de experiabox lag, er zou een nieuwe worden opgestuurd. Niet ontvangen, weer gebeld. Andere medewerker meldt ons dat het echt niet ligt aan de experiabox, maar aan het feit dat we Windows Vista gebruiken. Ons argument dat dat voor de verhuizing ook al zo was werd genegeerd. Ondertussen bijft het sukkelen: op sommige dagen moeten we wel 7 keer in een uur resetten. Een telefoongesprek voeren zonder dat de verbinding wegvalt werd zo langzamerhand een zeldzaamheid. Wederom gebeld. Andere medewerker: argument van fout in experiabox of Windows Vista is onzin. Hij kon zien dat er 20 MB binnenkomt, maar bij de PC nog maar 13 MB over was. Draadbreukje, vermoedde hij. Omdat de laptop en één van de desktops toch al draadloos waren wilden we de tweede desktop ook draadloos en hebben we dat nu geregeld. Experiabox staat met een nieuw, kort snoertje vlakbij waar alles het huis inkomt. Weliswaar hoeven we niet meer ieder uur meerdere malen te resetten, maar is er nog steeds meerdere keren per dag geen verbinding. Als ik kijk op de experiabox, dan branden er op dat moment twee ipv drie lampjes aan de linkerkant (het lampje 'online' is dan uit) en rechts knipperen de lampjes van WiFi en VoIP om en om. EB met de knop uit en weer aanzetten is dan voldoende, maar het is en blijft erg irritant dat het niet gewoon naar behoren werkt. Hopelijk heb ik zo voldoende informatie gegeven: heeft iemand hier een idee wat er aan de hand kan zijn? Alvast dank!

Groet, Elvira

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2010 20:31 

Stuur een PM met uw postcode en huisnummer naar KPNwebcare. Zij kunnen een lijnmeting uitvoeren en eventueel een nieuwe EB toesturen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2010 10:20 

Hallo,

Ik heb dit probleem nu ook. Al jaren zonder problemen een experiabox, 2 weken geleden al een aantal dagen wel/niet verbinding. Sinds vorige week dinsdagavond werkte alles weer helemaal goed en sinds gisteren ligt alles er weer uit. De lijn is volgens mij goed, ik heb een ADSL signaal. Wat kan er verder nog aan de hand zijn? Zijn ze bij de KPN bezig?

Ik woon in rnhem.

Groeten,
broeske

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2010 20:58 

Kan te maken hebben met de snelheidsverhoging. Stuur een PM met uw postcode en huisnummer naar KPNwebcare. Zij kunnen dan een lijnmeting uitvoeren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 08 mei 2010 14:43 

Marcel,

Gisteravond geprobeerd verbinding te krijgen, dat is niet gelukt. Vanmorgen weer de zwarte knop achterop uit en weer ingeschakeld en nu werkt alles weer helemaal naar behoren. Vorige week ook al wel problemen gehad, het zou inderdaad kunnen dat ze bij KPN bezig zijn, ik had voorheen namelijk nooit problemen. De snelheid is zo te zien nog hetzelfde : 4093 kbps (downstream) / 516 kbps (upstream)

Mocht het weer mis gaan dan laat ik het weten !

broeske

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 mei 2010 15:26 

Marcel,

Zoals in mijn vorige bericht al gemeld zou ik het laten weten als ik weer dezelfde problemen heb. Dat is dus weer het geval sinds afgelopen dinsdagavond 25 mei 22:00.

Het is dus weer een tijdje goed gegaan, maar nu weer 2 dagen problemen. Kan goed zijn dat het vanavond weer verholpen is, ik vraag me af waar ligt het aan ?
Is de KPN met het netwerk bezig?
Ik heb al jaren internetplusbellen, maar nooit eerder problemen gehad.

broeske

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2010 19:43 

Beste kan je als het weer voordoet de helpdesk bellen. Zij kunnen de lijn meten en het aantal verbrekingen van de laatste tijd bekijken. Indien nodig kunnen ze een service monteur sturen. Het kan zijn dat de lijnkwaliteit slecht is of het modem defect is.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]