Goedemorgen,
Met mijn experiabox (zilverkleurig) zijn twee desktop PC's en een laptop verbonden. Sinds onze verhuizing in mei 2009 hebben we verbindingsproblemen. Gebeld met de helpdesk, die ons vertelde dat het aan de experiabox lag, er zou een nieuwe worden opgestuurd. Niet ontvangen, weer gebeld. Andere medewerker meldt ons dat het echt niet ligt aan de experiabox, maar aan het feit dat we Windows Vista gebruiken. Ons argument dat dat voor de verhuizing ook al zo was werd genegeerd. Ondertussen bijft het sukkelen: op sommige dagen moeten we wel 7 keer in een uur resetten. Een telefoongesprek voeren zonder dat de verbinding wegvalt werd zo langzamerhand een zeldzaamheid. Wederom gebeld. Andere medewerker: argument van fout in experiabox of Windows Vista is onzin. Hij kon zien dat er 20 MB binnenkomt, maar bij de PC nog maar 13 MB over was. Draadbreukje, vermoedde hij. Omdat de laptop en één van de desktops toch al draadloos waren wilden we de tweede desktop ook draadloos en hebben we dat nu geregeld. Experiabox staat met een nieuw, kort snoertje vlakbij waar alles het huis inkomt. Weliswaar hoeven we niet meer ieder uur meerdere malen te resetten, maar is er nog steeds meerdere keren per dag geen verbinding. Als ik kijk op de experiabox, dan branden er op dat moment twee ipv drie lampjes aan de linkerkant (het lampje 'online' is dan uit) en rechts knipperen de lampjes van WiFi en VoIP om en om. EB met de knop uit en weer aanzetten is dan voldoende, maar het is en blijft erg irritant dat het niet gewoon naar behoren werkt. Hopelijk heb ik zo voldoende informatie gegeven: heeft iemand hier een idee wat er aan de hand kan zijn? Alvast dank!
Groet, Elvira
|