Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 06:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 apr 2010 09:14 

keesjan schreef:
Eerst heeft men het bv over scheve gezichten bij koper klanten .
Als men zegt bij de buurman wel en bij mij niet ligt het echt niet aan de afstand maar zegt iets over de conditie van het koper netwerk.
Waar ze trouwens ook zelf verantwoordelijk voor zijn.
Waarom de een koper en de ander niet(glasvezel) trek die snelheid dan ook maar gelijk als je geen onderscheid wilt maken.
Men noemt dit window dressing oftewel plooien glad strijken.

Weet je wat ik nog veel zuurder vind? Bij mijn buren kijken ze al jaren HD. Bij mijn buren is de internetsnelheid 3x zo hoog. Bij mij buren kijken ze naar kanalen die KPN niet levert. Over scheve gezichten gesproken... de kans is dus erg klein dat ik hen kan overtuigen over te stappen naar KPN dus dat aspect kan je wegstrepen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 22 apr 2010 10:41 

Moet je volgens mij ook niet willen iptv adviseren bij kennissen.
Ik denk niet dat ze je dat in dank afnemen er moet nog een hoop veranderen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 15:37 

KPNwebcare2 schreef:
Het klopt inderdaad dat we het gelijk vanaf het begin, ipv oogluikend toekijken, het hadden moeten blokkeren.

De tweede Tuner is geblokkeerd omdat het helaas niet haalbaar is op het koperplatvorm.
Een paar mensen hebben dit wel werkend gekregen, maar met compromis (bijvoorbeeld niet kunnen opnemen en TV kijken tegelijk), en bij velen werkte het niet.
Omdat het dus niet stabiel kan werken op koper heeft KPN dus besloten om alle 2e ontvangers te gaan blokkeren met oog op kwaliteit.
Als we dit niet doen, krijgen we vingerwijzingen. "Waarom mijn buurman wel en ik niet" en ook niet iedereen is het eens met de compromis die je zelf moet maken.

Bekende fouten waren dan, niet kunnen opnemen als 2 STB's aan staan. Of slecht beeld, ruis of glitches. Het niet kunnen halen van de snelheid met internet en verbrekende spraak.
Dit alles heeft te maken met de bandbreedte die te halen is op koper. Ook al ga je over naar VDSL. Dit heeft alleen een positieve invloed tot 2.5 KM.
Dus betekend dat we alleen de mensen tot 2.5KM een 2e STB kan gebruiken. En dat willen wij niet. We trekken 1 lijn dus 1 STB.

Nog een reden waarom we het niet hebben gedaan is het volgende:
Dit zijn de stream verdelingen van Interactieve TV:

1 Single Stream is 3.7 Mb/s
1 Dual Stream is 7.4 Mb/s
1 HD Stream is 8-12 Mb/s

Reken maar uit hoeveel een 2e STB af snoept van de bandbreedte (deze is altijd gereserveerd op de lijn).
2xSTB = 2x7.4Mb/s
2xSTB verbruikt dus 14.8Mb/s (exclusief HD)

bij stream met HD zal dit dus 14.8+(1x8Mb/s)22.8 Mb/s zijn.
Dus niet haalbaar voor iedere consument op koper.

Ik hoop dat dit verhaal iets duidelijker is waarom wij de 2e Tuner om technische redenen hebben geblokkeerd.

Hallo Stef,

Dank je voor je uitleg. Ik begrijp je verhaal.

Wat ik echter niet begrijp zijn twee dingen:

Als antwoord op eerder vragen heb ik van KPN begrepen dat er als oplossing binnenkort een tuner zonder harde schijf komt als tweede tuner. Dit is dan toch geen oplossing voor koper gezien de stream groottes...! Hoe zit dat dan?

Daarnaast, hoop ik dat KPN beseft dat ITV met enkel 1 tuner tegenwoordig eigenlijk niet kan; ik wil graag op meerdere plaatsen in huis TV hebben.
Natuurlijk geeft KPN Digitenne als alternatief, maar dat is het vaak niet. Ik woon in TIlburg en daar is de ontvangst zeer slecht. Mijn buren hebben het weer teruggestuurd omdat ze geen fatsoenlijk beeld konden krijgen. Wat ITV leuk maakt is het zenderaanbod, maar Digitenne heeft dit niet, en is dus geen goed product voor een tweede TV.

Ik snap dat men 1 lijn wil trekken omdat men geen verschil wil maken, maar ja, sommige mensen nemen een duurder abonnement om een snellere internetverbinding te hebben en anderen kunnen dat niet (zo is mijn abo een jaar geleden terug gezet omdat de snelheid niet werd gehaald). Over geen verschil gesproken...

De 2 tuners is iets wat echt heel goed werkte voor mij en vind het echt heel jammer dat het niet meer mag. Ik ken de beperkingen en heb er ook echt nooit problemen mee gehad!

Ik vind de normale beeldkwaliteit van ITV goed! Ik heb nu het HD pakket genomen en merk niet zoveel verbetering, behalve voor Discovery en Animal Planet.

Ik kreeg gisteren een aanbod van Ziggo en overweeg echt dit te gaan doen en KPN stop te zetten. Ik heb al zo vaak gevraagd naar ifo over wanneer een tweede tuner weer mogelijk is, maar ik krijg nooit een antwoord op die vraag! Ik hoop dat hier snel iets duidelijk wordt en anders wordt het : 'Hello Ziggo'...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 19:19 
Site Admin

jeroenvdb schreef:

Als antwoord op eerder vragen heb ik van KPN begrepen dat er als oplossing binnenkort een tuner zonder harde schijf komt als tweede tuner. Dit is dan toch geen oplossing voor koper gezien de stream groottes...! Hoe zit dat dan?

...

Als u dit topic goed had gelezen dan staat er duidelijk dat dit wel de bedoeling was maar dat dit niet doorgaat :( Dit ook met grote onvrede van Webcare.

gr Marcel234.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 25 apr 2010 18:47 

KPNwebcare2 schreef:
marcel234 schreef:
@all,

Het is wel zo dat in het begin van iptv er kort en tweede ontvanger is geweest zonder harde schijf. Deze proef is destijds al vrij snel beeindigd, daarna is er gezegd: per aansluiting 1 tuner. daar had kpn zich dan ook aan moeten houden. De periode daarna is er min of meer oogluikend toegelaten dat mensen een 2de tuner erbij gingen aansluiten. dat zal in de meeste gevallen wel goed zijn gegaan, maar in bepaalde gevallen ook weer niet.

Het zou kpn sieren als men de iptv klanten tegemoed zou komen met gratis digitene kastjes, je kunt tot 3 kaarten gratis krijgen, maar daar ben je dan ook wel gelijk 12 euro extra p/m voor kwijt aan de huur en dat vind ik een best bedrag. Wie weet (??) dat dit bericht op de mangement afdeling van kpn te krijgen is, en wie weet komt er een positief geluid van kpn terug om dit leed te verzachten.

gr Marcel234.

Het klopt inderdaad dat we het gelijk vanaf het begin, ipv oogluikend toekijken, het hadden moeten blokkeren.

De tweede Tuner is geblokkeerd omdat het helaas niet haalbaar is op het koperplatvorm.
Een paar mensen hebben dit wel werkend gekregen, maar met compromis (bijvoorbeeld niet kunnen opnemen en TV kijken tegelijk), en bij velen werkte het niet.
Omdat het dus niet stabiel kan werken op koper heeft KPN dus besloten om alle 2e ontvangers te gaan blokkeren met oog op kwaliteit.
Als we dit niet doen, krijgen we vingerwijzingen. "Waarom mijn buurman wel en ik niet" en ook niet iedereen is het eens met de compromis die je zelf moet maken.

Bekende fouten waren dan, niet kunnen opnemen als 2 STB's aan staan. Of slecht beeld, ruis of glitches. Het niet kunnen halen van de snelheid met internet en verbrekende spraak.
Dit alles heeft te maken met de bandbreedte die te halen is op koper. Ook al ga je over naar VDSL. Dit heeft alleen een positieve invloed tot 2.5 KM.
Dus betekend dat we alleen de mensen tot 2.5KM een 2e STB kan gebruiken. En dat willen wij niet. We trekken 1 lijn dus 1 STB.

1 HD Stream is 8-12 Mb/s

Reken maar uit hoeveel een 2e STB af snoept van de bandbreedte (deze is altijd gereserveerd op de lijn).
2xSTB = 2x7.4Mb/s

Ik hoop dat dit verhaal iets duidelijker is waarom wij de 2e Tuner om technische redenen hebben geblokkeerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2010 12:34 

KPNwebcare2 schreef:

1 HD Stream is 8-12 Mb/s

2xSTB = 2x7.4Mb/s

Bovenstaand aangehaald bericht klinkt dan wel logisch maar het is toch een zwakke poging om recht te praten wat krom is, en ... ook niet helemaal waar wat er speelt iets anders: ik heb van een meerdere kpn medewerkers vernomen dat er wél een tweede ontvanger beschikbaar komt.

Ik ben abonnee geworden in de periode dat iTV nog Mine heette en Mine werd mij geleverd werd met twee tuners en wel:

- de Mine Tuner (Kreatel 1710), en de
- de Mine Tuner met Personal Recorder (Kreatel 1760).

Nadat de Kreatel 1710 niet meer werd ondersteund (de eerste "verbetering ?") heb ik - op advies van kpn - een tweedehands Kreatel 1760 op de kop weten te tikken. Met beide tuners bleef Mine prima werken, maar op beide tuners tegelijkertijd een verschillende zender kijken en opnemen: dat was te veel gevraagd, maar met deze "beperking" heb ik altijd kunnen leven en me daar ook nooit over beklaagd. Maar goed, dat sommige mensen iTV als een volwaardige vervanger van de kabel beschouwen, heeft natuurlijk alles te maken met de manier waarop gecommuniceerd wordt. U kunt meerdere ontvangers aansluiten maar wij garanderen een goede werking van iTV alleen bij gebruik van slechts één ontvanger schrikt potentiële abonnees wellicht af maar is wel duidelijk en niet voor andere uitleg vatbaar.

Na de wisseling van ontvangers in december heb ik op advies van kpn (Klantenservice en Webcare) zélf wederom voor een tweede Motorola 1960 gezorgd: een beetje zuur is het dat een paar maanden laten deze onbruikbaar wordt gemaakt en de reden daarvan als een verbetering van wordt gezien.

Overigens: aan dat onbruikbaar maken van de tweede ontvanger, kleeft nog een ander aspect waar kpn - tot nog toe - geheel aan voorbij gaat.
Juridisch gezien is de tweede ontvanger eigendom van de abonnee en het is nog maar de vraag of kpn zich zonder uitdrukkelijke toestemming van de abonnee, over een eigendom van een derde kan beschikken met de bedoeling dat voor verder gebruik onklaar te maken. Omdat kpn vragen hierover niet beantwoord (evenals verzoeken om compensatie), heb ik deze vraag voorgelegd aan een jurist. Die spreekt van een "interessante kwestie" en komt hier zeker op terug.

Tot slot: ik heb ik van een meerdere kpn medewerkers vernomen dat er een tweede ontvanger beschikbaar komt. Deze zal geen opnamefunctie hebben en alleen op huurbasis beschikbaar zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2010 13:41 

Misschien voor je jurist: dat KPN de 2e tuner onbruikbaar maakt zonder toestemming van de klant hebben ze ondervangen door het ontbinden van het contract van de klant mogelijk te stellen. Blijft natuurlijk dat de klant een aparaat heeft gekocht waar jue buiten het abonnement niks aan hebt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2010 14:40 

Ik vraag me af:

Als de HD stream 8-12 mbit is, waarom is de kwaliteit dan zo belabberd? (zelfs op glasvezel :evil: ).

Dat het beeld soms nauwelijks scherper is dan bij de gewone zenders kan ik (i.t.t. sommige andere mensen) begrijpen: Op Ned. 1, 2 en 3, sbs, veronica, etc. worden nog lang niet alle programma's in HD gemaakt, dus die worden gewoon 'opgechaald' uitgezonden.

Bij uitzendingen die echt op HD zijn opgenomen is het wel degelijk veel scherper. Maar met zoooo ontzettend veel artefacts/blokjes en kartelige randen (slechte de-interlacing) dat KPN mij NIET wijs kan maken dat dit 8-12 mbit is..... dan zijn er wel slechte encoders ingezet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2010 16:00 

Als KPN nog test met encoders op HD zou het toch wel mooi zijn als je voor deze kwalitiet niet de volle 10 euro p.m. hoefde te betalen. Volgens mij kan je dit geld dan ook rustig terug vragen onder het motto van: "niet geleverde diensten". Maak voor de zekerheid wat foto's van deze artifacts tijdesn HD uitzendingen met tijd en datum.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2010 16:46 

Giant2000 schreef:
Misschien voor je jurist: dat KPN de 2e tuner onbruikbaar maakt zonder toestemming van de klant hebben ze ondervangen door het ontbinden van het contract van de klant mogelijk te stellen. Blijft natuurlijk dat de klant een aparaat heeft gekocht waar jue buiten het abonnement niks aan hebt.

In eerste instantie was dit niet het geval. Kpn beriep zich erop dat "de propositie" van iTV was dat twee ontvangers nooit officieel zijn ondersteund maar dat is dus niet het geval: in de tijd dat ik abonnee ben geworden werden twee ontvangers wèl ondersteund. Deze werden niet alleen door kpn geleverd: ik heb dat nog zwart op wit staan.

Het beleid van kpn omtrent een tweede tuner is gewoon een kwestie van geld. Iedereen kan op z'n Jan Boerenfluitjes aanvoelen dat kpn voor de geleverde extra data (nodig om een eventuele tweede ontvanger van beeld te voorzien) geld wil hebben. En dat kan alleen geïncasseerd worden door een tweede ontvanger op huurbasis aan te bieden, maar om dit zo direct naar de klant te communiceren is natuurlijk not done, vandaar dat er een mooi statement is bedacht om de ergste plooien glad te strijken. Bovendien is door een gewijzigde decodering de benodigde bandbreedte verminderd waardoor in principe een tweede ontvanger mogelijk is, maar het aanbieden van het HD pakket verhindert dit weer.

Vanzelfsprekend heeft m'n jurist het hele kpn dossier gekregen met ook de briefwisseling van/naar kpn omtrent de Mine Tuner Motorola 1710 - dat was ook al zo'n raar gedoe... En, laten we eerlijk zijn: als hij er zo-wie-zo geen brood in ziet, zou hij er dan nog meer tijd aan besteden?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2010 09:00 

Heeft iemand al iets van kpn vernomen en is iemand al schadeloos gesteld, bloemetje of excuses gekregen? Heeft kpn richtlijnen voor een compensatie?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2010 09:05 

Als KPN een fout maakt en de klant hierdoor kosten heeft moeten maken dan doen ze wel eens een bloemetje of een schadeloosstelling. Volgens mij zijn dit "wiedergutmachungschnitzel" acties van de monteur die dit kan declareren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2010 09:08 

Wat een ontzettend gezeur zeg van sommigen hier :?

OK, als je in de "mine" tijd bent ingestapt en er toen inderdaad beloofd werd dat je twee ontvangers kon aansluiten, dan heb je reden om te klagen en om KPN hieraan te houden. Maar zeker de laatste 1-2 jaar, toen ITV echt een product werd, heb ik KPN nooit horen beweren dat je TWEE of meer tv's via IP kan gebruiken en is gewoon Digitenne de aanbieding voor 2e, 3e of 4e TV.

Maar ach, voor jullie is dit belangrijk, voor anderen zijn andere dingen weer belangrijk, zoals het Experiabox issue of de HD beeldkwaliteit (waarbij dat laatste wel aantoonbaar slecht is)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2010 15:27 

eversteegt schreef:
Wat een ontzettend gezeur zeg van sommigen hier :?

OK, als je in de "mine" tijd bent ingestapt en er toen inderdaad beloofd werd dat je twee ontvangers kon aansluiten, dan heb je reden om te klagen en om KPN hieraan te houden. Maar zeker de laatste 1-2 jaar, toen ITV echt een product werd, heb ik KPN nooit horen beweren dat je TWEE of meer tv's via IP kan gebruiken en is gewoon Digitenne de aanbieding voor 2e, 3e of 4e TV.

Maar ach, voor jullie is dit belangrijk, voor anderen zijn andere dingen weer belangrijk, zoals het Experiabox issue of de HD beeldkwaliteit (waarbij dat laatste wel aantoonbaar slecht is)

Het is natuurlijk maar wat je horen wilt: nog maar een paar maanden geleden, tijdens de omruilactie van de oude ontvangers heeft kpn zélf gezegd dat je een eventuele tweede ontvanger zélf diende te vervangen. Hieruit blijkt dus maar weer eens dat lange termijnvisie op iTV geheel ontbreekt. Dat een tweede ontvanger zonder problemen te gebruiken is overigens al lang bewezen: anders zou er toch niet geïnvesteerd worden in een tweede ontvanger?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2010 22:21 

Ik heb altijd van KPN medewerkers te horen gekregen dat een tweede tuner mogelijk was, maar dat je die zelf moest aanschaffen. Dat heb ik dus ook gedaan, ook na de omruilactie van een paar maanden geleden.
Ik kocht een tweedehandse tuner en sterker nog, KPN heeft die voor mij gedeactiveerd (want die stond nog op het abo van de vorige gebruiker), zodat ik die op mij abo kon activeren!

De enige reden dat men een tweede tuner nu niet meer toelaat is dat dat niet meer kan met HD. Nou, ik geef mij HD kanalen graag op voor een tweede tuner, maar ja, dat is weer minder inkomsten voor KPN! Ik vind de kwaliteit van de meeste HD zenders niet goed en dan is 10 euro soweiso te veel!

Voor sommigen is een tweede tuner niet belangrijk, maar als dat voor anderen wel belangrijk is en KPN dat altijd (vaak ook aktief) heeft ondersteund (tot een paar maanden geleden nog), vind ik wat men nu doet niet acceptabel. Ik heb al diverse malen een vraag hierover gesteld, maar krijg geen antwoord meer (van de klantenservice en van de webcare op dit forum).

Jammer, want ik overweeg serieus om over te stappen naar de kabelaars, maar wachtte tot nu toe op de bevestiging dat de 2e tuner er zou komen. Maar ja, als ik lees dat die toch neit komt, maar ondertussen van medewerkers hoor dat die wel komt weet ik het ook neit meer.

Webcare, kunnen jullie aub laten weten of dit nog gaat komen ja of nee?

dank je wel, Jeroen

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]