Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 23:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 13:13 

Voordat iedereen hier nu gaat posten dat hij of zij nog geen snelheidsverhoging hebben (wat op zich geheel vrij staat) lijkt het me zinniger dat KPNWebcare hier morgen iets over gaat zeggen.

Speedtest is op zich leuk maar onbetrouwbaar.Beter is een bestand van 100 Mb te downloaden op bij de site van BBNed

http://speedtest.bbned.nl/

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 14:11 

Goede middag,

Dit staat bij mijn abbo gegevens in mijn kpn.

Afbeelding

Groet,

B.J.Stijf

P.s. er is mij om een reactie gevraagd en die wil ik hier alsnog plaatsen, heb begrip voor de oproep aan webcare maar vind het wel fatsoenlijk om antwoord te geven op een vraag.
Verder wacht ik ook belangstellend een antwoord van webcare af.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 19:16 

Let wel iedereen is vrij om te reageren,maar als het 10x van hetzelfde is dan weten we het denk ik wel :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 19:18 

Ik wil alleen maar weten wie al op snelheid zitten.
Reacties waarin staat dat je nog niet op snelheid bent boeien me niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 19:22 

Louwrens schreef:
Ik wil alleen maar weten wie al op snelheid zitten.

Want dan stap je weer over ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 20:12 

Maarten,
Wat bedoel je?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 21:14 

heeft het nut om kpn er over te bellen of niet?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 21:24 

hoe kom je er eigenlijk achter welke adsl je heb. Want als je bv adsl heb dan is je max download 8mb heb je adsl2+ dan heb je 8-16mb. Dan ben je er eigenlijk ook achter of die snelheids verhoging die kpn beloofd heeft uberhaupt haalbaar is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 21:26 

Nee, die doen begrijpenlijk liever geen mededeling over wie de snelheid wanneer gaat krijgen.
Stel als het dan om onvoorziene omstandigheden toch anders is gaan ze weer zeiken tegen KPN. Ik begrijp het wel waarom ze niet vertellen wanneer wie de snelheid heeft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 07:51 

Hallo, ik ben nieuw in dit forum dus ik hoop dat ik het goed doe.

Ik heb gisteren ruim een uur met de KPN helpdesk aan de telefoon gehangen. Ik heb een InternetPlusBellen Basis abonement. Per 1-April zou de 3Mb downloadsnelheid dus verhoogd worden naar 8Mb, maar tot nog toe zie ik geen verandering. Gisteren 6-April maar eens gebeld. De KPN helpdesk kan echter geen enkel probleem ontdekken en zweert bij hoog en laag dat ik ondertussen op de beloofde 8Mb zit. Maar helaas, speedtests en files van enkele honderden Mb's downloaden geven nog steeds een downloadsnelheid van 3Mb aan. We kwamen er dus niet uit. De KPN helpdesk zegt, alles in orde, maar ik kom niet over de 3Mb heen.

Ik heb drie pc's rechtstreeks via cat5 utp kabels rechtstreeks aangesloten op de Thomson 780i WL Experiabox. WiFi staat helemaal uitgeschakeld. Op de drie pc's staat Windows XP. De Experiabox zelf geeft een uploadsnelheid van 1028Kb en een downloadsnelheid van 7992Kb aan. Speedtests en file downloads op alle drie de pc's geven een uploadsnelheid van 520Kb en een downloadsnelheid van 3200Kb aan. ook heb ik nog even een familielid in Lelystad gebeld welke ook een InternetPlusBellen Basis abonement heeft met twee pc's (XP en Vista) en ook hij komt niet over de 3Mb heen. Dat sluit een lokaal probleem eigenlijk al uit. Ikzelf woon in Nijmegen en heb postcode 6523.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand is?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 08:33 

TopGun schreef:
Hallo, ik ben nieuw in dit forum dus ik hoop dat ik het goed doe.

Ik heb gisteren ruim een uur met de KPN helpdesk aan de telefoon gehangen. Ik heb een InternetPlusBellen Basis abonement. Per 1-April zou de 3Mb downloadsnelheid dus verhoogd worden naar 8Mb, maar tot nog toe zie ik geen verandering. Gisteren 6-April maar eens gebeld. De KPN helpdesk kan echter geen enkel probleem ontdekken en zweert bij hoog en laag dat ik ondertussen op de beloofde 8Mb zit. Maar helaas, speedtests en files van enkele honderden Mb's downloaden geven nog steeds een downloadsnelheid van 3Mb aan. We kwamen er dus niet uit. De KPN helpdesk zegt, alles in orde, maar ik kom niet over de 3Mb heen.

Ik heb drie pc's rechtstreeks via cat5 utp kabels rechtstreeks aangesloten op de Thomson 780i WL Experiabox. WiFi staat helemaal uitgeschakeld. Op de drie pc's staat Windows XP. De Experiabox zelf geeft een uploadsnelheid van 1028Kb en een downloadsnelheid van 7992Kb aan. Speedtests en file downloads op alle drie de pc's geven een uploadsnelheid van 520Kb en een downloadsnelheid van 3200Kb aan. ook heb ik nog even een familielid in Lelystad gebeld welke ook een InternetPlusBellen Basis abonement heeft met twee pc's (XP en Vista) en ook hij komt niet over de 3Mb heen. Dat sluit een lokaal probleem eigenlijk al uit. Ikzelf woon in Nijmegen en heb postcode 6523.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand is?

Het kan kloppen dat je snelheid nog niet is verhoogd. In het initiele bericht stond namelijk dat vanaf begin april tot eind mei de snelheden worden verhoogd. Dat kan dan inderdaad 1 April zijn, maar ook 31 mei bijvoorbeeld. Dus ik zou gewoon even wachten en als je 1 Juni nog steeds niks hebt dan bellen met KPN. Scheelt je een hoop belkosten en frustratie.
Overigens kan het kloppen dat je modem al op de nieuwe snelheid is ingetraind, maar dan wil dat niet altijd zeggen dat je de snelheid al gelijk krijgt. Mijn modem staat sinds eind Maart ook al ingetraind op 17000kbps (ipb Extra abonnement), maar ik download ook altijd nog met 8000 kbps. Maar geduld is een schone zaak. Gewoon even afwachten.

Zie ook het volgende bericht van een van de mensen van webcare.
http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/viewtopic.php?f=32&t=3458#p28159

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 15:25 

Citaat:
Het kan kloppen dat je snelheid nog niet is verhoogd. In het initiele bericht stond namelijk dat vanaf begin april tot eind mei de snelheden worden verhoogd. Dat kan dan inderdaad 1 April zijn, maar ook 31 mei bijvoorbeeld.

Na een belletje met de helpdesk werd mij dit inderdaad ook verteld.

Citaat:
Ik heb gisteren ruim een uur met de KPN helpdesk aan de telefoon gehangen.

Maar blijkbaar is dat us nog niet tot de gehele helpdesk doorgedrongen (of is dit gewoon het opkloppen van de inkomsten van de helpdesk :twisted: )

Het lijkt er in iedergeval op dat de modems al wel ingetrained zijn op de nieuwe snelheid maar dat het in de centrales nog niet is verwerkt (zouden de nieuwe tarieven wel op 1 april zijn in gegaan, of zou dat ook ergens tussen begin en eind april zijn ??)

Groeten,

Elmar

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 15:30 

Hartelijk dank skaldenho. Klinkt logisch en stelt me iets gerust. Wilde al gelijk naar andere providers gaan zoeken. Maar nu wacht ik nog even af. Het is inderdaad buitengewoon vreemd dat de KPN helpdesk, of in ieder geval de mensen welke ik gisteren te spreken heb gekregen, hier niets van afwisten. Ruim een uur a 10 cent per minuut??? Nogmaals dank.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 18:35 

Louwrens schreef:
Maarten,
Wat bedoel je?

Ik dacht dat je inmiddels op kabel zat maar wellicht vergis ik mij :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 18:37 

KPN heeft aangegeven dat het in april zou gaan plaatsvinden.Het zal een hele operatie zijn en ik kan me goed voorstellen dat het in fasen gaat.Er wordt navraag gedaan of er zicht is op wanneer en hoe.Meer is er op dit moment niet bekent.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]