Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 09:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Beeld blijft hangen
BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010 00:21 

Niet alleen de kleuren zijn beter geworden hoor. Ook de ghosting, aura's en andere blurryness door overijverige encoders zijn een stuk minder geworden....

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 21 feb 2010 17:27 

Maw je bent een tevreden gebruiker geworden :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2010 10:11 

adjudant schreef:
Bedankt voor de reacties! :)

Maar het was niet mijn bedoeling een verhitte woordenwisseling uit te lokken. Ik zal de plusjes tegen de minnetjes afwegen en een besluit nemen.
Misschien is het zo gek nog niet om "het een jaartje de kans te geven". :|

Ik wil graag met je meegaan, ik hoop dat de geruchten rond prijsverhogingen danwel downgraden van services niet waar zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2010 10:21 

Maarten schreef:
Maw je bent een tevreden gebruiker geworden :wink:

Mwa, tevreden... de beeldkwaliteit is nu eindelijk goed ja. Niet veel meer op aan te merken.

Maar ik baal wel nog steeds van de traagheid van de ontvanger en de beperkte mogelijkheden qua opnames inplannen.

En ik ben al helemaal verbitterd vanwege het feit dat (zoals giant2000 al aangeeft) het er inderdaad op lijkt dat KPN de service enorm aan het verschralen is... dat je straks ineens geen 10 dagen terug programma gemist meer hebt zonder bij betalen, dat je uiteindelijk ook voor de pvr functionaliteit zal moeten gaan betalen (dat staat iig in het diensten-overzicht roadmap voor 2010)...

Dus ja, ik was hard op weg een tevreden gebruiker te worden met de verbeteringen die in het verschiet lagen, maar KPN weet het wel op een paar punten weer grondig te verpesten.

Dus laten we het hierop houden: zoals het product nu voorlopig nog is ben ik er best tevreden mee.

Edit: En oh ja, natuurlijk ook nog het Experiabox verhaal, maar dat heeft niet direct expliciet wat met de IPTV dienst an sich te maken. Maar het maakt wel dat ik nog steeds open sta voor alternatieven... KPN is op dit moment voor mij nog steeds de beste optie maar er hoeft niet veel te veranderen om dat anders te laten worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2010 13:17 

Als als als... maar goed stel... laten we dan maar eens een open boekje naar buiten brengen (en dan bedoel ik andere media als RADAR, KASSA enz.) hoe KPN omgaat met zijn klanten. Ik ben benieuwd of ze dan met dit soort prijsverhogingen en servicedalingen zoveel klanten erbij krijgen. Als je moet gaan betalen voor je PVR functies (waar denken ze dan aan, 10 cent per gemaakte opname waarbij je mag hopen dat deze wel gemaakt wordt en niet voortijdig ineens verdwenen is?) dan gaat deze kast héél gauw de deur uit en komt er een simpel Ziggo abo maar dan wel mét BBC, HD en CI kaart voor opnemen op de pc (want dat blijft Ziggo nog jaren ondersteunen).

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2010 13:34 

Tsja, als je de keus had voor Ziggo, dan had ik het ook wel geweten.

Helaas lijkt er in het concurrenten-universum van KPN alleen maar UPC, UPC en nog eens UPC te bestaan, want ze zijn hun gedrag nu echt precies aan hen aan het spiegelen. Want ook bij UPC moet je voor opnemen een "DVR" abbo nemen en voor meer dan 2 dagen terug uitzending gemist moet je het "Royaal" pakket afnemen. HD erbij is ook ***ketsssjingggg***, 9,95 per maand extra. :twisted:

Oh ja, en al die diensten zijn bij UPC dan nook nog eens bovenop de 16,50 per maand verplicht (analoog only) basispakket. Dat is dan ook nog het enige voordeel van KPN: Daar begint de teller voor die extra dingen gewoon bij 10 euro per maand. Bij UPC begint de teller bij 21 euro (wanneer je al het digitale basispakket hebt genomen).

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2010 14:24 

Ik begin te geloven dat ik me met de verhuizing maar via de REKAM op het CAIWAY-netwerk laat aansluiten. :?

Dan mag vooralsnog KPN alleen het IBP verzorgen (zoals nu ook al het geval is bij mij). :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2010 15:20 

Hier een link naar de informatie: https://netwerk.actiesite-kpn.nl/XQM18Z ... visie.html
Het lijkt dus wel degelijk waar te zijn.
Jammer dat dit zo sneaky wordt gedaan. Op alle webforums wordt met lof door Webcare of andere KPN medewerkers nieuwe codecs aangkondigt of andere leuke uitbreidingen. Zie hier de waarheid op een of andere verborgen site die je pas kan bekijken als je de juiste code hebt ontvangen per mail:

Citaat:
Hieronder vindt u een overzicht van de wijzigingen per pakket vanaf 1 april 2010.

Basispakket
De maandelijkse abonnementskosten gaan van € 9,95 naar € 10,-.
Vanaf 1 april 2010 kunt u via Programma Gemist programma's van Nederland 1, 2 en 3 van gisteren en vandaag in plaats van maximaal 10 dagen geleden terugkijken. Wilt u programma's van langer geleden blijven terugkijken? Dat kan bij het Pluspakket, waarbij de terugkijktermijn 10 dagen blijft.
In maart kunt u de hele maand gratis SBS Gemist uitproberen, met programma's van SBS 6, Net 5 en Veronica.
Uiteraard kunt u gewoon blijven kijken naar de 53 digitale zenders.
Pluspakket
De maandelijkse abonnementskosten gaan van € 7,50 naar € 10,-.
U hebt voortaan toegang tot SBS Gemist. Daarmee kunt u alle programma's van SBS 6, Net 5 en Veronica van maximaal 10 dagen geleden terugkijken.
Vóór de zomer zal ook RTL Gemist beschikbaar komen in het Pluspakket, met de zenders RTL4, 5, 7 en 8.
Uiteraard kunt u in het Pluspakket blijven kijken naar 42 extra TV zenders in digitale beeldkwaliteit.
Eredivisie Live
De maandelijkse abonnementskosten gaan van € 9,95 naar € 12,50.
Nieuw bij KPN: Sport1
Sinds kort is ook het Sport1-zenderpakket verkrijgbaar via Interactieve TV.
Met Sport1 kunt u via 6 kanalen, 24 uur per dag, genieten van topsport uit binnen- en buitenland. Kijk rechtstreeks naar alle topwedstrijden uit de belangrijkste Europese voetbalcompetities en beleef andere topsporten zoals tennis, hockey en golf alsof u erbij bent.
De maandelijkse abonnementskosten bedragen € 12,50.

Verhoging van de kosten, verschraling van diensten uit het standaardpakket en verplaatsingervan naar het duurdere pluspakket.
Als reden wordt gegeven
Citaat:
KPN wijzigt de tarieven omdat we blijven investeren in ons netwerk. Zo investeren we bijvoorbeeld in nieuwe technologieën als VDSL en glasvezel. Die investeringen zijn nodig om de kwaliteit van onze dienstverlening te kunnen garanderen, nu en in de toekomst.

Leuk al die "gratis" acties van de laatste tijd maar feit is dat er nu eerst geld wordt geint, vervolgens is de vraag wanneer we de diensten ervoor krijgen (VDSL/Glas) en ondertussen zitten we nog steeds met major problems als glitches, hangende beelden, spontane resets, verdwenen opnames, trage munstructuren om maar te zwijgen over beloofde maar nog niet ingevoerde onderdelen als vrij opnemen en BBC (hoe staat het met die onderhandelingen!!). Als op 1 april, de dag dat deze financiele grap ingaat, de major problems niet zijn opgelost moeten we als gebruikers stappen ondernemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2010 15:37 

Inderdaad WebCare (niet persoonlijk bedoeld)

Kom eens met een mooie verklaring van jullie managers!

Medio vorige week begon ik voorzichtig positief te worden over KPN: Beeldkwaliteit problemen eindelijk opgelost, mooie andere ontwikkelingen in het verschiet (een vrijer instelbare Experiabox, ontwikkelingen naar verdere verbeteringen in de 1960 box), maar sinds het sneaky verhaaltje op de actie-site zinkt de moed me weer helemaal in de schoenen.

Giant2000 weet het mooi te verwoorden:

* Waar blijft BBC?
* Waarom wordt ALLES wat van iTV juist een uniek en qua prijs-kwaliteit uniek product maakte ineens betaald?
* Als jullie deze beloften allemaal niet waar maken, hoe staat het dan met de beloftes van een vrijere Experiabox en betere 1960 box?

En dan het excuus van VDSL2 en Glasvezel: Er hangt een hele mooie glasvezel in mijn Almeerse meterkast weg te rotten, maar KPN krijgt het ondanks dat ik al maanden wacht nog steeds niet voor elkaar me aan te sluiten. Dus laat me niet lachen met vooruitzichten op glasvezel.

Ik woon dus in een plaats waar ik aan alle kanten driedubbel genaaid word en waar op TV-gebied (als je een schotel geen optie vindt) nauwelijks spraken is van een onderscheidende concurrentie:

UPC naait je met bijna 30 euro per maand als je een beetje fatsoenlijk digitaal pakket wil. KPN naait je net zo hard. Ik voel aan m'n water dat KPN hier een grote fout begaat.......

Zucht....

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2010 16:45 

http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=720160

Valt het niet op dat de 2e TV aanbieder nooit eens positief in beeld komt? Ik lees teveel over prijsverhogingen, storingen, geen BBC, geen HD.
Ook als er eens een nieuwe zender komt dan staat er altijd bij "te ontvangen bij Ziggo en UPC" maar nooit KPN.
Managers van KPN, willen jullie echt doorbreken met ITV dit jaar probeer dan geen onrust te stoken bij jullie huidige klanten maar zorg eens voor een leuke blijvende actie die geen extra geld kost. De toon bij de huidige gebruikers is nou niet bepaald positief te noemen.
Investeer in ITV door:
- het systeem normaal snel en helemaal op en top storingvrij te maken
- diensten houden zoals ze nu zijn en niet uitkleden door ze te verplaatsen naar duurdere pakketten
- prijsverhogingen ok, maar 30% is erg veel en niet echt redelijk meer
- BBC, daar vragen de klanten al zoveel jaar om. wat Belgacom kan, kan KPN ook.
- Druk als extra het Engelse commentaar bij kanalen als Eurosport en MotorsTV
- Eens haantje de voorste te zijn als er een nieuw kanaal aangekondigt wordt zodat jullie naam in de media voorkomt
- Goed gewaardeerde kanalen aan te bieden als SciFi, 13th Street, RTL Lounge, Disney Channel, Car Channel, kortom die elke aanbieder al lang in het pakket heeft.
- Alle Nederlandse HDTV kanalen indien beschikbaar in het basispakket te stoppen, daar scoor je ECHT mee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2010 17:16 

De marktstrategie van KPN is niet iets wat we op dit forum op deze manier zo ter discussie moeten stellen,en ook Webcare heeft hier geen enkele invloed op omdat de heren van Marketing al door de jaren heen afgeschermd worden :?

Beter is het om dit soort zaken via klantenservice aan de orde te stellen,of zoals aangegeven een andere keuze te maken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2010 17:26 

@Maarten:

Ik ben het niet helemaal met je eens.

Bij de klantenservice klagen heeft compleet geen enkele zin (is mijn ervaring): De KPN klantenservice mensen geven niet het idee dat ze serieus naar je luisteren en je probleem noteren, laat staan wat er daarna mee gebeurt: Dat is helemaal niet meer zichtbaar.

De webcare op dit forum doet goed werk en geeft veel meer het idee dat ze er wat mee doen, ookal kunnen ze misschien niet doordringen tot marketing.

Wat wellicht wel kan doordringen tot de marketing afdeling zijn JUIST negatieve reacties van trouwe klanten die op fora en reacties zoals hier: http://tweakers.net/nieuws/65733/kpn-ve ... etten.html .

Voor potentiele klanten die op zoek zijn naar ervaringen is dit hele waardevolle informatie in hun keuze, zodat (zoals je zelf al zegt) misschien een andere keuze kunnen maken......

In ieder geval weet ik wel dat, als ook bij KPN Glasvezel dezelfde belachelijke verhogingen gaan gelden, ik serieus zal gaan overwegen die andere keuze te maken. Jammer... iTV was een product wat ik tijden lang heb verdedigd tegenover mensen die helemaal UPC- of Ziggo-geil zijn, maar mijn argumenten voor ITV houden steeds minder stand....

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2010 17:54 

Eens Maarten, misschien kan je toch mijn bericht doorspelen naar deze afdeling, of in elk geval ervoor te zorgen dat dit ergens tussen de oren komt van die lui want nog een paar van dit soort fratsen en KPN wordt na de lage bitrate van digitenne opnieuw het lachertje van andere TV aanbieders (wilt u een aanbieder waarbij het beeld wél blijft doorlopen zónder prijsverhogingen?). Je begrijpt, een prijsverhoging aankondigen terwijl wij nog steeds worstelen met de stabiliteit val in het verkeerde keelgat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2010 20:02 

Idd. En we weten allemaal welke andere partij daar nog al een handje van heeft.....

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 23 feb 2010 14:39 

Rose schreef:
Maarten schreef:
Het zal helaas wachten worden op de nieuwe software-update (vrees ik).

Klopt
Ik heb zojuist KPN gebeld en het probleem is bekend, alleen weten zie niet per wanneer de nieuwe software aangeboden wordt. Toch vreemd want vele hebben hier last van. Zo raak je wel je klanten kwijt lijkt mij.

Het is nu echt om de paar minuten dat het beeld even blijft hangen. Is dit bij jullie ook zo erg?

We hebben inderdaad een nieuwe update voor het netwerk van interactieve TV.
Zijn er nu nog klachten mbt stilstaand beeld en geluid dat doorloopt, schroom niet te bellen met onze helpdesk, we zijn bezig om dit probleem nu te inventariseren en maken daarvoor een incident aan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]