Hallo allemaal,
Ik ben even door het forum heen gelopen, maar heb niet echt gevonden wat ik zoek. Ik heb al meerdere jaren Internet-bellen-plus met de grijze Experiabox. Met name de wiresless verbindingen lopen niet lekker. Ik heb 2 pc's (een AMD duo en Intel Quad) en een Netgear Nas bekabeld aangesloten. Een oudere pc (Intelceleron met XP MCE - media centre) had ik aanvankelijk wireless, maar zit nu op het 4 slot van de box. Ik draai Windows 7 Ulitimate op de pc's (bijna 1 van de twee gaat komende week over) Sinds een aantal maanden heb ik ook een Logitech Extender draaiend op WindowsMC van de Intel Quad. Dat wordt dus volgende week ook W7 Ultimate. De Extender hangt wireless en geeft stoort. Met regelmaat gaat de netwerkverbinding eruit en moet opnieuw worden gestert/hervat. Heel lastig. Ik wil dus eigenlijk alles bekabelen, maar heb geen poort beschikbaar. Nu overweeg ik een switch aan te schaffen. Ik ben beperkt kundig op pc gebied, maar geenszins ervaren op Netwerk gebied en heb wat vragen hierover, die naar ik hoop iemand kan beantwoorden. 1) Heeft iemand ervaring met een switch en zo ja welk merk (Ik denk wel aan een GIG, als je het doet moet je het goed doen - ook al heeft het weinig rendement nu) 2) Wat is slimmer, de switch op 1 poort van de Experiabox en de apparatuur op de switch - of alle poorten gebruiken waarvan 1 voor de switch met daarop de resterende apparatuur. Als iemand ervaring heeft dan hoor ik het graag. Tot slot iets wat me al een tijdje bezig houdt. Alle apparatuur verouderd in enkele maanden. Netwerken 4 jaar geleden is niet vergelijken met de mogelijkheden en de snelheid van Netwerken nu. Mijn Experiabox - te leen van KPN - te leen is al jaren oud en ik vraag me nu af of ook deze niet een aangepast moet worden aan de aparatuur van vandaag. Krijg je nooit een nieuw model of maakt dat niet ?
Alvast dank Henk van der Wel
|