Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 16 jan 2010 18:19 

Hallo, Ik heb het forum al meerdere keren afgestruind maar mijn probleem niet in zijn geheel tegengekomen. Vermoedelijk heeft het met mijn McAfee suite te maken maar ik wil alles uitsluiten. Sinds 1 week heb ik IPB en ITV,via een EB 580 i Wl en werkt mijn netwerk alleen als ik de firewall van McAffee uitzet. Netwerk: 2 PC gedraad via de poorten van de EB met gedeelde vaste schijven, en wat laptops.

Mijn eerdere ADSL netwerk met een SpeedTouch 580I had ik geen enkel probleem. Na het uitzetten van de Firewall van McAfee kan ik bij de schijven maar na verloop van tijd niet meer. Klinkt dit iemand bekend in de oren dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 jan 2010 21:51 

De ST580i werkt met IP-reeks 10.0.0.xxx en de ST780i werkt met IP-reeks 192.168.1.xxx. U zult de firewall van McAfee moeten aanpassen aan de nieuwe IP-reeks. Omdat u een ST580i had, ga ik er vanuit dat u een ST780i EB gekregen hebt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2010 12:04 

Hallo Marcel,
Ik heb gekeken in McAfee en daar is de reeks 192.168.1.x t/m x.x.x.255 aangemeld. Op het forum heb ik gelezen dat de firewall van de EB niet kan worden uitgezet. Zoals ik al eerder schreef werkt het wel als de firewall uitstaat maar na verloop van tijd wordt de boel weer geblokkeerd. Apart.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2010 19:00 

Je kan ook McAfee eerst helemaal verwijderen en daarna na opstarten van de PC opnieuw installeren. Vaak helpt dit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2010 16:45 

Hallo Marcel, het werkt,, heb McAfee opnieuw geinstalleerd, probleem opgelost. Thanks.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]