Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 20:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 nov 2009 19:15 

Een netwerkschijf LaCie heb ik veranderd van dynamisch naar statisch IP-adres, Het gateway adres is 192.168.1.254 en zo ook het DNS adres etc.Het submask adres is 255.255.255.0
Toen de netwerkschijf een dynamisch adres werkte alles goed. De mappen waren bereikbaar via netwerklokaties en een ftp-server.
Bij verandering naar statisch IP-adres 192.168.1.30 neemt de experiabox het statisch adres niet over. In het systeemoverzicht van de ST780 staat een ander IP-adres (192.168.1.72, Wel wordt vermeld dat de IP toewijzing statisch is. En de status van de verbinding niet-actief is. Via netwerklocaties is de netwerkschijf niet meer bereikbaar. Maar via een browser en een ftp-server is de netwerkschijf wel te bereiken! Het IP-adres werd na uit/inschakeling van de EB niet overgenomen. Ook de netwerkschijf een keertje uit/ingeschakeld.
Hoe kan ik de EB het statisch adres laten overnemen?
Ter informatie: in het netwerk is een ook KISS-dvd recorder DP558 opgenomen. Deze heb ik ook een statisch adres gegeven en dat is probleemloos gegaan. De EB laat ook het ingesteld IP-adres zien.

Arjen

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009 08:24 

En als je het IP-adres 192.168.1.80 gebruikt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 dec 2009 23:13 

Ik heb zelf een ST787 dus kan niet kijken hoe het in een ST780 werkt. Maar volgens mij is het menu ongeveer hetzelfde.

De DHCP server geeft aan de hand van het mac-adres een ip-nummer uit. Ik vermoed dat uw netwerkschijf in de DHCP server nog onder het oude ip-adres bekend is.
In de 787 kan je deze ip-nummer/mac-adres combinatie verwijderen. Menu keuze: Home > Thuisnetwerk > Apparaten. Kijk of hier de netwerkschijf nog staat met het oude ip-nummer. Zo ja, klik op het mac adres en dan op configureren. Hier heb je de keuze verwijderen.

Hierna zal de netwerkschijf vermoedelijk wel werken.

Succes ermee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 15 dec 2009 13:09 

Het is opgelost.
In de ST780 heb ik bij apparaatbeheer etc. bij de netwerkschijf het vakje aangevinkt "vast IP-adres". Het ip-adres bleef het adres wat als dynamisch ip-adres toegewezen was. De netwerkschijf heb ik op DCHP laten staan. Nu werkt alles zoals ik het graag wilde hebben. Alle functies werken.

Arjen

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 15 dec 2009 13:39 
Site Admin

bedankt voor de terugkoppeling.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]