Ik heb hier het zelfde probleem maar dan met een Samsung led tv
Internet via de tv lukt wel maar DNLA lukt niet, nu ben ik hier wat aan het testen geweest
had nog een modem hier liggen van Online die gerbruik ik nu als router.
Op de router zit nu mijn tv en de Computer DLNA Media player en TVersity werkt nu wel.
Dus gewoon een modem die je nog ergens hebt of een router daar alles op aansluiten dan werkt
het goed.
Probleem zit gewoon in de Thomson SpeedTouch 780 van KPN, Hetnet .
Groeten Eddy
WVE schreef:
Hallo jdevreij,
Ik zit met hetzelfde probleem, de Thomson SpeedTouch 780 is niet DLNA gecertificeerd, ik wil via mijn nieuwe Philips TV 37PFL9604H/12 mijn PC benaderen, dit lukt mij niet.
Kunt u mij vertellen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Moet ik een andere provider nemen of is het mogelijk met een andere experia box.
Bij voorbaat dank voor uw reactie,
Groeten WVE
jdevreij schreef:
TV aan sluiten?? Ja dat kan tegenwoordig! Er komen er steeds meer met een Ethernet port. Deze kan in een Router worden geprikt, en voila: je kan met een mediaserver van je PC (Win Mediaplayer 11, TVersity, Twonky) foto's muziek en films afspelen. MAAR NIET VIA DE EXPERIABOX
Het protocol heet DLNA (Digital Living Network Alliance.
Ik probeerde mijn nieuwe Philips TV aan te sluiten, maar geen verbinding. Er was wel een IP adres uitgedeeld door de Experia box- in mijn geval de Thompson SpeedTouch 780. Ik heb veel geprobeerd in de Router (UPnP , ALLE poorten open), maar helaas.
Volgens Thompson (een email antwoord op mijn vraag), zou de SPeedtouch er wel geschikt voor zijn.... DNLA is een UPnP protocol.
Ik had nog een "oude" router uit de tijd vóór Internet+bellen, een Belkin Wireless G router.
Deze heb ik aangepast (UPnP on, Firewall off, Wireless off, DHCP off, Wireless off) en zo een Netwerkje achter de Experiabox gemaakt. Ja hoor het werkte direct.
Mijn incident aan Philips: antwoord " Routers supporten wij niet"
Mijn telefoon aan KPN: antwoord: " dit supporten wij niet" stuurt u maar een Brief naar Klanten suggesties, Den Bosch.
Iemand anders ervaring op dit gebied?